שלח: לא נשב עם חרדים בקואליציה • לפיד: לא פוסל

יוני גרין
|
י"ג טבת התשע"ה / 03.01.2015 23:08
ח”כ עפר שלח: “יש עתיד לא תשב בקואליציה של נתניהו, ימין קיצוני וחרדים” • לפיד ב’המטה’: לא פוסל ישיבה עם החרדים, אבל לא נסכים לביטול השוויון בנטל ולימודי הליבה • “החרדים מבינים שזה לא פגע אלא רק עזר ליחסים בין חרדים לחילונים”

יו”ר סיעת יש עתיד, ח”כ עפר שלח, דחה הערב (מוצאי שבת) את האפשרות שמפלגתו תצטרף לאחר הבחירות לקואליציית ימין עם המפלגות החרדיות בראשות ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו.

“הקואליציה של נתניהו, הימין הקיצוני והחרדים כבר התחילה לתפקד כעת בהעברות כספים להתנחלויות. בקואליציה כזו לא ניטול חלק”, אמר שלח במפגש עם תומכים בפאב ה’דיזי פרישדון’ בתל אביב.

לדברי שלח, נתניהו מסמן את הקואליציה הבאה שלו עוד לפני הבחירות. “אנחנו בלמנו העברת כספים גדולה להתנחלויות בשבועות האחרונים. במרכז של המפה הפוליטית יושבים 30 מנדטים והחלוקה שלהם תקבע איך תיראה הקואליציה. מה שיקבע את החבירה הפוליטית שלנו יהיה צורך להביא לאלטרנטיבה מול הקואליציה של נתניהו”, הבהיר.

לעומתו, חזר יו”ר המפלגה ח”כ יאיר לפיד במהלך ריאיון בתכנית ‘המטה המרכזי’ בערוץ 10, כי הוא אינו פוסל ישיבה בממשלה עם החרדים, אך הבהיר כי לא יסכים למהלך שיוביל לביטול השוויון בנטל ולימודי הליבה.

“החרדים מבינים שזה לא פגע אלא רק עזר ליחסים בין חרדים לחילונים”, אמר לפיד.