בית הרב שטיינמן: “מודאג מהפילוג, יכריע בקרוב האם וכיצד לפעול”

שמועות כאילו הרב שטיינמן יורה לאלי ישי שלא להתמודד ויתמוך בדרעי, הובילו לפרסום הודעה מבית הגראי"ל: "בימים האחרונים הגיעו אל ראש הישיבה, ראשי ישיבות ספרדים ואשכנזים על מנת שיתערב לאור המצוקה האפשרית של הקטנת הנציגות החרדית • בימים אלו נבדקים ומתלבנים נושאים מסוימים, ואנו מעריכים כי לאחריהם יכריע האם וכיצד לפעול"
שרי רוט
י"א טבת התשע"ה / 02.01.2015 14:44

הפילוג הקורע את העולם הספרדי לצד הירידה הדרמטית בכוחה של מפלגת ש”ס בסקרים, מעוררים דאגה במגזר החרדי כולו. החשש הוא גם מפני ירידה בכוחן של המפלגות החרדיות והקטנת כוח המיקוח שלהן לקראת הקמת הקואליציה הבאה.

בימים האחרונים נעשו ניסיונות שונים לגרום לכך שהגראי”ל שטיינמן יתערב במשבר העשוי, לטענת אותם גורמים, לפגוע בעולם התורה. יש לציין כי לראש הישיבה השפעה רבה הן על אלי ישי והן על אריה דרעי.

היום (שישי) בצהרים, בעקבות דיווחים ושמועות שנפוצו בכלי התקשורת כביכול הרב שטיינמן יורה לאלי ישי שלא להתמודד עם מפלגתו בבחירות וכי יקרא לדרעי לחזור בו מכוונתו להתפטר מתפקיד יו”ר ש”ס, בית הגראי”ל שטיינמן מבהיר:

“בימים האחרונים הגיעו אל ראש הישיבה, ראשי ישיבות ספרדים ואשכנזים על מנת שיתערב במצב לאור המצוקה האפשרית של הקטנת הנציגות החרדית.

“מרן שליט”א מודאג מהעניין. בימים אלו נבדקים ומתלבנים נושאים מסוימים, ואנו מעריכים כי לאחריהם יכריע האם וכיצד לפעול.

“מן הראוי להבהיר שוב לאותם תמימים או מוסתים, כי מרן שליט”א מעולם לא תמך במפלגתו של אלי ישי, וישי לא נכנס לבית מרן שליט”א לאחר שהודיע על פרישתו מתנועת שס”.

בתוך כך אומר גורם בכיר בדגל התורה, כי “כל הניסיונות הזולים לייצר כביכול לחץ על מרן ראש הישיבה שליט”א מבזים ומשפילים לעושיהם”.

אותו גורם שיגר גם עקיצה לעבר אריה דרעי, ואמר:”גם דרעי וגם ישי לא התייעצו עם הגראי”ל שטיינמן טרם הודעתם על הפרישה מש”ס”.

ההערכות הן שההחלטה של הגראי”ל תהיה לא כפי שדרעי רוצה – שליטה מוחלטת במפלגה ויצאה פומבית נגד מפלגת ישי, ולא כפי שאלי ישי רוצה (הכרה במפלגתו) – כי אם אופציה שלישית.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרן קבע אלי נאמן דרעי רשע
    02/01/2015 15:15
    עומר
  1. פתאום דרעי מחפש רבנים הוא הרי לא שומע אפילו למרן

    • שמעונוב   03/01/2015 18:33

      דרעי לא יעזור לך כלום. קיבלת ממרן כרטיס בכיוון אחד – הביתה!!!