סקר וואלה: נתניהו מתחזק, ליברמן צונח, וש”ס רק 6

נחמן גור
|
י"א טבת התשע"ה / 02.01.2015 11:31
על פי נתוני סקר מכון TNS עבור אתר וואלה, רשימת הליכוד שנבחרה בפריימריס מעניקה לנתניהו 26 מנדטים • פרשת השחיתות הגדולה משפיעה על אביגדור ליברמן: מקבל רק 7 מנדטים • אלי ישי לא עובר את אחוז החסימה, אבל גם ‘הצגת הפרישה’ שביים אריה דרעי לא עוזרת הרבה: רק 6 מנדטים • עוד בסקר: כחלון מדשדש, ואליעזר סורוצקין בחוץ

הרשימה שהציג אתמול הליכוד, פרשת השחיתות הגדולה בישראל ביתנו, ו’הצגת הפרישה’ שביים אריה דרעי – כל אלה משפיעים השבוע על התוצאות בסקר שערך מכון TNS – טלסקר עבור וואלה! חדשות אמש (חמישי).

לפי הסקר, אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום – הייתה מקבלת מפלגת הליכוד 26 מנדטים, וגם ציפי חוטובלי, שספגה אתמול מכה קשה כאשר נדחקה לתחתית הרשימה, תצליח להשתחל אל משכן הכנסת. מדובר בעלייה של 2 מנדטים לעומת הסקר שערך המכון בשבוע שעבר.

את העלייה במנדטים ניתן לייחס לרשימה המאוזנת יחסית שהורכבה בליכוד.

הבית היהודי גדלה גם היא במנדט אחד ועולה ל-16 מנדטים. הסוקרים מייחסים זאת, בין היתר, על רקע היעלמותו של אלי ישי, שמפלגתו ‘יחד-העם איתנו’ זכתה בסקר הקודם לארבעה מנדטים, וכעת אינה עוברת את אחוז החסימה.

סקר

ש”ס, לאחר הצגת התפטרות המתוקשרת של אריה דרעי, מתחזקת על חשבון מפלגתו של אלי ישי. על-פי הסקר הנוכחי היא צפויה לקבל שישה מנדטים – שניים יותר מן הסקר הקודם, אך הרחק מהקולות שקיבלה בבחירות הקודמות. לפי סקר זה, היא תהיה המפלגה הקטנה בכנסת.

גם ישראל ביתנו משלמת מחיר כבד על פרשת השחיתות בה מעורבים בכירים מהמפלגה: לעומת הסקר הקודם בו זכתה לעשרה מנדטים, היא צונחת בסקר הנוכחי לשבעה מנדטים בלבד.

מפלגת ‘כולנו’ של משה כחלון ממשיכה לדשדש, ובסקר הנוכחי היא יורדת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם – מ-10 לשמונה מנדטים בלבד.

הרשימה המשותפת של הרצוג ולבני שומרת על יציבות עם 23 מנדטים. גם יש עתיד של יאיר לפיד נשארת יציבה עם תשעה מנדטים, יהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים, מרצ עולה במנדט אחד – לשבעה, ורשימה ערבית מאוחדת תגיע ל-11 מנדטים.

סקר

במדד ההתאמה לראשות הממשלה, מוביל  נתניהו בפער ניכר על פני הרצוג, שמגיע למקום השני.

עם זאת, נראה שהציבור קונה את המסר שמשווקות שתי המפלגות הגדולות, לפיהן הבחירות הן בין נתניהו להרצוג ולבני, כאשר גם ראש הממשלה וגם יו”ר האופוזיציה מתחזקים.

40% מהנשאלים סבורים שנתניהו הכי מתאים לשמש ראש הממשלה (לעומת 31% בסקר הקודם), בעוד 24.3% מאמינים שדווקא הרצוג צריך להרכיב את הקואליציה הבאה.

חישוב המנדטים נעשה על בסיס סקר טלפוני בקרב מדגם כלל ארצי ומייצג של 500 נשאלים מכלל אוכלוסיית ישראל. טעות הדגימה המרבית היא שני מנדטים, לכאן או לכאן. לגבי השאלות שאינן נוגעות למנדטים, נעשה מדגם ארצי אקראי ומייצג של 400 מרואיינים מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת. מרווח הטעות המקסימאלית: 4.5%.