הנה ההוכחה שחכם עדיף מנביא

אנחנו המצביעים. אנחנו אלה שמכניסים אתכם לכנסת. בלעדינו תוכלו לנפוש בכנרת ולנאום בשדרות • אנחנו מבינים שעת צרה היא ליעקב וממנה ייוושע • מי יודע, אולי המחלוקת האיומה הזו נועדה להעיר אותנו ולהזכיר לכם שרשימה חרדית מאוחדת תביא הישג כמוהו לא היה לציבור החרדי מעולם
מירי שניאורסון
י"א טבת התשע"ה / 02.01.2015 09:01

הסקר שהתפרסם בסוף השבוע במקור ראשון הזכיר לי את קריאתו הקדושה של האדמו”ר מליובאוויטש, שחזרה על עצמה פעם אחר פעם, במערכות הבחירות הראשונות.

הנה קטע אחד ממכתב ששיגר הרבי לנציג אגודת ישראל בכנסת ומי שהיה שר הסעד הראשון של ישראל, הרב יצחק מאיר לוין: “בנוגע לבחירות, הנה כמו להבחירות הקודמות דשנת תשט”ו הברקתי דעתי והוראותיי להנהלת אגודת חב”ד בארץ הקודש ת”ו, ובוודאי פרסמוה מכבר”.

הוראתו של הרבי הייתה ברורה. שימו לב לדברים הבאים: “שכל אלו המפלגות או הסיעות או האנשים אשר ימנעו הקמת חזית דתית טכנית זו – מעמידים בזה את רווחי המפלגה, הסיעה וכו’ מעל לרווחי המצב הדתי הכללי בארץ-הקודש ת”ו הנוגע לאלפים ורבבות של אחינו בני-ישראל באה”ק ת”ו…

תעמולת הבחירות רישומה ניכר משך זמן גם אחרי הבחירות, ובאם התעמולה תהיה מופנית כלפי חוגים שעדיין אינם דתיים מאיזו סיבות שהן, הרי לא רק שיש לקוות לרכישת קולות חדשים כאמור, אלא יהיה בזה רווח גם בנוגע לקירוב מספר מסוים של אחינו בני ישראל לענייני דת”.

אחרי תקופת שלטונה של ממשלת לפיד-בנט, תקופה בה נרדפו לומדי התורה כפי שלא היה מעולם, תקופה בה הוצרו צעדיהם של החרדים לדבר ה’ והצליחה מזימתו של היצר הרע, הרי ברור ומתבקש הדבר שכל המפלגות שמתיימרות לייצג את ציבור היראים, תתאחדנה תחת דגל אחד ותכרזנה בקול גדול “מי לה’ אליי!”.

עובדה היא שגם הסקרים מוכיחים שאחדות במחנה החרדי שווה יותר מנדטים, עד כדי כך שחזית דתית מאוחדת עשויה להיות המפלגה השלישית בגודלה בישראל. המשמעות ברורה מכדי שנוכל להתעלם ממנה.

עובדה. מרן צדק!

כל ילד מבין את מה שעומד מאחורי משחק ההתפטרות של דרעי. ואין לי עניין להרחיב בכך. כל ילד מבין מדוע בחר ישי בנישה ה”חרדית-ימנית”.

הוא לא רצה לרסק את שס שהסקרים ניבאו לה התרסקות עוד בטרם פרש.

אם השניים האלה ישכילו להבין ולראות מול עיניהם את מה שראה הרבי לפני עשרות שנים, אם רק יצליחו להתגבר על האגו ולהבין שמדובר כאן במלחמה על הבית ולא על הכבוד. אם רק ישכילו החסידים, הליטאים ושלומי אמונים, להבין עד כמה חשובה האחדות לעתידו של הציבור החרדי בארץ ישראל, ייתכן מצב בו מפלגת “החרדים” תהיה הכוח הפוליטי הגדול ביותר בכנסת.

המעניין הוא, שמרן הגר”ע זצ”ל, העריך באותה קלטת מפורסמת שהביאה את ספין ההתפטרות של דרעי, כי העמדתו של דרעי בראש שס תגרום לבריחת קולות בסדר גודל של כ-30-40% ממצביעי התנועה הקדושה. עובדה, הסקרים מעידים על נטישה של קרוב ל-40% ממצביעי שס בבחירות הקודמות.

אז מה אתם אומרים, חכם עדיף מנביא?

תכל’ס. במקום לרסק את הכוח החרדי לפירורי פירורים ושברי מפלגות, ובמקום לצאת בהכרזות אודות מי שראוי להקים את הממשלה הבאה, בואו תתמקדו בדבר החשוב ביותר – הקמת חזית דתית מאוחדת שתגדיל את הייצוג של שומרי התורה והמצוות בכנסת ותבלום את מתקפת החקיקה נגד לומדי התורה ואת שורת הצעדים שנועדו להצר את רגליו של הציבור החרדי.

בואו נקרא כולנו לנציגי הציבור מכל המפלגות והעדות, הפלגים והחוגים, להשאיר מאחוריהם את המחלוקות לשלושה-ארבעה חודשים בלבד, עד הקמתה של הממשלה הבאה. כי בנפשנו הדבר.

אגב, הרבי לא סבר שאין מקום לסיעות חרדיות שונות, אלא קרא לכולן לרוץ יחדיו על מנת להגדיל את הכוח החרדי.

לצורך העניין ניתן להגדיר זאת כבלוק טכני שאינו ממזג לחלוטין את הסיעות השונות, אלא מריץ את כולן תחת פתק הצבעה אחד.

זה בידיים שלנו!

אסיים בציטוט נוסף מדבריו של הרבי אודות חשיבות האחדות בציבור שומרי המצוות לקראת הבחירות. את הדברים הבאים אמר הרבי לקראת מערכת הבחירות של תשמ”ט. מומלץ לכל אחד ואחת לקרוא היטב את הדברים ולהשפיע על חברי הכנסת להתאחד. שימו לב לדברים:

“מערכת הבחירות בארץ ישראל התנהלה באופן של היפך האחדות לגמרי, כולל גם אצל יהודים שומרי תורה ומצוותיה בהידור, שביניהם גופא נוצר מצב של מחלוקת, ועד למעמד ומצב ש”נלחמו איש באחיו”, ויתירה מזה – “חרב איש באחיו”, רחמנא ליצלן…

“ואין להאריך בביאור שלילת עניין המחלוקת, להיותו דבר המובן ופשוט לכל, ומה גם שאין הכוונה לאמירת מוסר בעלמא, כי אם, למצוא עצה איך לתקן מצב זה, לבטל המחלוקת ולהביא למצב של אחדות, כדלקמן. להתאסף יחדיו כדי לדון ולהתדבר בנושא זה שמוסכם על כולם, ואז יראו וייווכחו כל הצדדים שקיימת אפשרות של התדברות בצורה אנושית ומכובדת, שיכולים להתיישב לשולחן אחד ולשתות תה…

“פגישה כזו בוודאי תתרום לקירוב הלבבות בין כל הצדדים, שכל צד יוכל לשמוע ולהקשיב לדבריו של היושב בצידו השני של השולחן, ואולי אפילו לראות ולהכיר במעלתו! ולאחרי זה – יוכלו לדון ולהתדבר גם בנושאים שיש בהם חילוקי דעות, נושאים השנויים במחלוקת, לנסות לגשר ביניהם, ולמצוא דרך שתהא מקובלת על כל הצדדים”.

הרשימה החרדית המאוחדת אינה חלום באספמיא.

זה אפשרי! וזה בידיים של כל אחד ואחת מאיתנו.
• חלק מהטור מבוסס על שיחותיו של הרבי מליובאוויטש | הכותבת היא בעלת “הבחירה שלי”, מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו | לתגובות: [email protected]

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל כך נכון וכל כך מדויק!
    02/01/2015 11:03
    הסופר
  1. טוב שהטור הזה מעלה נשכחות, ומזכיר לנו שמשה אמת ותורתו אמת.

  2. חלום באספמיה
    02/01/2015 12:08
    אריה ישי
  3. שליצמן ילך עם גפני זה סביר. שגפני ילך עם ישי זה סביר. אבל שהמרוקאי ילך עם הטוניסאי ועוד יוותר לו? אין מצב. דרעי חושב רק על דרעי. לא מרן ולא נעליים. תמיד זה היה דרעי ונשאר דרעי. גם כשעשה לטובת הציבור, ועשה, דאג לעצמו. שס של מרן לא של דרעי. דרעי הוא נטל על צווארה של שס. רק צרות הביא מאז חזר מהקלון. ואני לא מאמין לרגע שהוא לא ינצל את ההזדמנות הראשונה לגנוב את קולות מצביעיו הימניים לטובת עוד איזה תרגיל מסריח מסוג אוסלו. אופורטוניסט כמו אולמרט ושרון.

  4. קשה להאמין
    02/01/2015 15:14
    חנן
  5. חזון אחרית הימים ״וגר זאב עם כבש״