‘קול קורא’ להצלת מקור ראשון: העובדים מפגינים

עובדי מקור ראשון מפגינים מול משרדי הממונה על ההגבלים העסקיים • דורשים:אשר מכירת העיתון עד לסוף השבוע • עשרות אנשי רוח, עשייה ותקשורת, מצטרפים לדרישה
כ"ט ניסן התשע"ד / 29.04.2014 11:03

עובדי עיתון מקור ראשון יקיימו בצהרים הפגנה מול משרדי הממונה על ההגבלים העסקיים, בקריאה לאשר את רכישת העיתון עד לסוף השבוע הקרוב, ובכך למנוע את סגירתו ואת פיטורי העובדים.

הבוקר (שלישי) מתפרסמת בעמוד הראשי של העיתון מודעת תמיכה של עשרות אנשי רוח, עשייה ותקשורת, הקוראים לממונה על ההגבלים העסקיים: “אשר את מכירת העיתון לקבוצת אדלסון”.

במודעה נכתב: “זה שבועות אחדים מונחת על שולחנו של הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ’ דיווויד גילה, בקשה לאשר את רכישת העיתון ‘מקור ראשון’ בידי קבוצת ‘ישראל היום’ בראשון שלדון אדלסון.

“מן המפורסמות הוא שמעל ‘ישראל היום’ תלויה מחלוקת נוקבת בעניין שיווקו ומדיניותו המערכתית- ובכל זאת דעתנו היא שאין לאפשר למחלוקת זו להשפיע על אישור עסקת הרכישה של ‘מקור ראשון.

“‘מקור ראשון’ הוא עיתון איכותי, ותיק, בעל קוראים רבים, המשמיע קול חשוב בשוק הדעות הישראלי. כמו כלי תקשורת רבים הוא נקלע לאחרונה לקשיים כלכליים, אך כעת ניתנה לו הזדמנות סבירה להיחלץ מהם. הממונה על ההגבלים העסקיים אמנם אמור לבדוק את העסקה, אבל לדעתנו הליך הבדיקה ארוך מדי ביחס למצב החירום של העיתון והוא עלול לגרום לגוויעתו.

“למעשה, כבר היום רבים מהעובדים הוצאו לחופשה ללא תשלום, והאחרים מקבלים שכר חלקי בלבד. נאמן בית המשפט, רוה”ח חן ברדיצ’ב, הודיע שהחל מיום חמישי הקרוב, 1 במאי לא יוכל עוד לאפשר את הפעלת העיתון. כלומר, נותרו ימים ספורים עד שייחרץ גורלו של ‘מקור ראשון’ לשבט או לחסד. לכן, על הממונה לקבל החלטה מהירה. במצב שנוצר אנחנו קוראים לממונה לאשר את העסקה, שכן ספק אם העיתון יוכל לשרוד את תקופת העמדתו המחודשת למכירה.”

בין החתומים על המסמך מופיעים פרופ’ אסא כשר, פרופ’ מני מאוטנר, פרופ’ ידידיה שטרן, פרופ’ אשר כהן, פרופ’ משה נגבי, פרופ’ ישראל אומן, פרופ’ יחיעם וייץ, פרופ’ ירון אזרחי, העיתונאי ירון לונדון, חתן פרס ישראל לתקשורת מוטי קירשנבאום, חתן פרס ישראל לתקשורת יעקב אחימאיר, חתן פרס ישראל לתקשורת אלכס ליבק, העיתונאית קרן נויבך, ח”כ זהבה גלאון, יו”ר הקואליציה ח”כ יריב לוין, יו”ר הכנסת לשעבר אברהם בורג, הזמר יהורם גאון, דני דיין לשעבר יו”ר מועצת יש”ע, יעקב אחימאיר ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות