בד”ץ העדה החרדית נגד הבג”ץ: אל תתערבו בכתבי סירוב

דייני בד"ץ העדה החרדית, שאליהם הצטרף הגר"ש וואזנר, פרסמו היום מכתב כנגד התערבות הבג"ץ בפרשת כתבי הסירוב • בשבוע הבא יכריעו שופטי בג"ץ האם כתבי הסירוב שמנפיקים הבד"צים חוקיים
נחמן וייס
י' טבת התשע"ה / 01.01.2015 14:57

דייני בד”ץ העדה החרדית פרסמו היום (חמישי) במכתב כנגד הבג”ץ והתערבותו בכתבי הסירוב שמנפיקים הבד”צים, נגד המסרבים להתייצב לדין תורה.

במכתב עליו חתום גם הגר”ש וואזנר, וכותרתו:”מחאה גדולה ודעת תורה על התערבות בית המשפט בענייני הלכה ודיני תורה” – מביעים הדיינים מחאה נגד הבג”ץ.

“נתפרסם שבית דין בישראל עומדים למשפט על ידי השלטונות ובתי המשפט שלהם, על שהוציאו כתב סירוב נגד מסרבת לדין תורה”, כותבים הדיינים.

“ואנו מוחים על כך בכל תוקף, נגד התערבות שופטים בדיני התורה. וכבר נפסק בשולחן ערוך (חו”מ סי’ יא), שכל בית דין קבוע בישראל שמזמין לדין תורה, חייבים להופיע כדין, ומי שאינו מופיע דינו כמסרב לדין תורה, וכן מי שאינו מציית לדין תורה מנדין אותו, ותורתינו הקדושה אמת ואין בכח מי שהוא לבטלו, וכה נהגו עד הנה וכפי הנפסק בשולחן ערוך”.

“אנו מחזקים את ידיהם של דייני ישראל, המתנהגים כהלכה ודנים לפי דיני השולחן ערוך בין איש ובין רעהו. ואל להם להתיירא מלעג השאננים ופחד השלטונות. וחס להם לזרע ישראל, שילכו לדון בערכאות אשר הוא כמרים יד בתורת משה, וכי יהיה להם דבר יבואו לדון בדין תורה ושולחן ערוך”.

הדיינים מסיימים את מכתבם בתפילה: “והשם יתברך יעזרו על דבר כבוד שמו, ויקויים בנו מקרא שכתוב: ‘ואשיב שפטיך כבראשונה ויועציך כבתחילה, אחרי כן יקרא לך עיר הצדק קריאה נאמנה, ציון במשפט תפדה ושביה בצדק’ במהרה בימנו אמן”.

המכתב הזה מגיע על רקע דיון בבג”ץ, כנגד בד”ץ הישר והצדק באלעד, בתביעה שהגישה אשה תושבת אלעד יחד עם עמותת חדו”ש, לאחר שבית הדין הוציא כנגדה כתב סירוב.

בדיון שהתקיים לפני כחודשיים יצאו שופטי בג”ץ כנגד כתבי הסירוב, ובשבוע הבא אמור לינתן פסק הדין הסופי, שככל הנראה יקבע כי כתבי הסירוב אינם חוקיים.

• בג”ץ נגד הבד”צים: “בלי כתבי סירוב – זה העונש הכי חמור”
wpid-2015-01-01-14.41.09.png.png
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מהפיכה אזרחית
    09/01/2015 12:00
    בני
  1. נמעס מהאון שלטון הזה מכלים אץ ממוננו חינם דואגים שעם ישראל ישנא אחד את השני סתם בעבור בצע כסף הגיע הזמן שנתנתק ממדינה זו גובים מאיתנו 18% מע”מ וכביש נורמלי מירושלים לת”א הם לא יודעים לבנות התורה פותרת אותך מכל מצוות עשה שאתה שבתורה בדין המבזבז על יבזבז יותר מחומש והנה תנסה לקנות מים ואפילו מברז ותראה כמה אתה משלם ובעבור מה? מתי תקלטו שמבצעים אצליהם זה עופרת יצוקה וכיפת ברזל וצוק איתן ולבנון השניה. שאלתם את עצמכם איך חי”ר גבעתי מרמת הגולן הגיע לעזה אבל חי”ר נחל חרדי לא הגיע לשם שחלילה לא יהיה הרוגים חרדים. איך נשווק שהחרדים משתמטים אם יש גם הרוגים חרדים?!? משלמים כסף ואין אפילו כביש נורמלי מירושלים לת”א ואולי ב2017 ורכבת מאן דכר שמי אבל מבצעים יש גם יש. שלום לא יעשו כי איך יהיה לנו ערבים בשקל?!? ומחמוד עבס בוודאי יוותר על ההון שלטון שלו בשביל שלום!! מה השאלה?! איך נשווק מוצרי לחימה אם יש שלום?! עבדו עלינו שנים שסלולר עולה להם לפי דקה בו בזמן שזה קשור לתחזוקה בלבד וכמות הדיבור לא קשור כמלוא נימה. ואפילו כחלון מחולל המהפיכה אומר, בלי בושה?! למה שהרמאים לא יחזירו את הכסף?! תתעוררו רבותי אנחנו לא הולכים לצבא כי הם לא רוצים שנהיה בצבא. כי איך נצטייר כפרזיטים?! אז אנחנו עניים כי איך תעבוד אם לא עשית צבא או שרות לאומי?! וגם אם כבר יצאת לעבוד. האם יחס נורמלי אתה מקבל?! מתי תבינו שהשנאה והמחלוקת שהם כופים על כל עמך ישראל דרך מה שהם מכנים בלי בושה הכלב השמירה של הדמוקרטייה. ואני אומר זה רק כלב. אם היינו חיים פה בשלום אז מזמן עלויות המחייה היו בזול והכל היה מתנהל ביושרה המע”מ היה אוליי היה %5 על המוצרים שבמע”מ אך כולם יודעים שכשהיה שלום ביניינו אפילו עובדי ע”ז היו הקב”ה מנצח מלחמותיהם. והגיע הזמן שנפריד דת ממדינה. אולי אז הדת לא תהיה תלויה בכסף ואז אנשים יחזרו בתשובה מאהבה ולא נאבק לחינם דת מול מדינה ויחליטו אנשים לעצמם מי לה’ אלי שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. זה לא רק שיר. זה אמת. ויפה תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון והלוואי שאזכה לחזות בוהיה שלום בארץ. וזעק אז החפץ חיים עד שלא נתקן עוון שנאת חינם שחמור מ ג’ חמורות שבעבורם גלו רק 70 שנה ואומר הח”ח שנאת חינם הינו לשון הרע וסיבתו עימו. אך קל לחוש בדבריו. שהרי לשון הרע זה אמת ושקר זה מוציא שם רע אך מצווים אנו שלא להאמין כי אם יחקור אדם אחר השמועה יבין שאיננה כצעקתה אלא המנגינה שנמסרה היא שערבה ללשון והיא שורש השנאה ועד שלא נתקן בעצמינו אותו הפשיעה תמיד תבוא הצרה וכשנתקן אותו עוון מייד יבוא שלום

    הכותב בכאב.
    אדם שסובל מהשלטון.

    ומהשחיתות והמריבה. שמחתו שבתה
    ומצפה אני לישועה. שלא תהיה עוד מלחמה. שאם השלום תבוא הנחמה. וברצוני לאחל. שנביא לציון גואל. בברכה בשם. אלוקי ישראל

    שבת שלום