מצוקת דיור? לסינים יש פיתרון: מדפיסים בתים

חברת בניה סינית פיתחה מוצר חדש ומפתיע: הדפסת יחידות דיור במדפסות תלת-מימד ענקיות בקצב של 10 יחידות ליום • המחיר לבית: פחות מ-5000 דולר
אליעזר היון
כ"ט ניסן התשע"ד / 29.04.2014 00:00

מי אמר שלמשבר הדיור אין פתרון?

חברת בנייה סינית בשם winsum פיתחה מוצר בלתי שגרתי העשוי לפתור את מצוקת הדיור: בית העשוי ממדפסת 3D – תלת מימד ענקית.

 החומרים בהם עושה החברה שימוש עשויים מביטון וחומרי בנייה משוחזרים, אך המוצר שמתקבל הוא חומר גמיש עמיד וידידותי לסביבה. החברה עדיין לא מאפשרת ביוקרים במפעלה מחשש שסודותיה המקצועים יתגלו, אך היא משוכנעת כי היא עומדת לכבוש את העולם: “בעוד כמה שנים תהיה זו צורת הבנייה המקובלת ביותר בעולם”, אמר מנכ”ל החברה.

אתר BBC שהביא את הסיפור, מסביר כי מחיר דירה כיום בסין עומד על מאות אלפי שקלים. לפי השיטה החדשה, ניתן יהיה למכור בית מודפס בפחות מ-5000 דולר ליחידה. במפעל מבטיחים כי הם יוכלו לייצר- להדפיס כ-10 יחידות דיור ביום.

המנכ”ל אומר עוד, כי בשיטת ההדפסה התלת-מימדית אותה פיתחו תוכלו בעתיד גם לבנות גורדי שחקים, מהירים וזולים. כעת, הוא מסביר, על פי תקנות הבנייה הסיניות, לא ניתן חוקית לבנות בתים שאינם חד קומתיים בשיטה החדשה.

שיטת ההדפסה התלת מימדית הפכה לפופולארית בעת האחרונה. יצרנים ומעצבים הצליחו להפוך פריטים יומיומיים כמו תכשיטים ורהיטים, לקלים לייצור באמצעות הפיתוח החדש, ולא מכבר התפרסמה ידיעה מדאיגה על פיתוח כלי נשק פלסטיים בשיטה זו.

צילום: אתר ה- BBC news

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תוך כמה זמן הבית מתפורר ?
    29/04/2014 03:47
    חיים
  1. תוך כמה זמן הבית מתפורר ?

    • משה   29/04/2014 09:58

      10 יחידות ביום 😉

  2. גם צודקים, גם חכמים, וגם חוסכים..
    30/04/2014 04:14
    מנחם מנדל
  3. כי הרי כל עבודות ההנדסה והתיכנון ובוודאי אדריכלות פנים נעשים על מחשב אז אפשר כבר גם להדפיס, לא ? מקווה שזה יגיע לארץ.