יו”ר ש”ס אריה דרעי התפטר מהכנסת: “הניחו לי, קשה לי”

אחרי שאתמול הגיש את בקשתו להתפטר מתפקיד יו"ר ש"ס ונדחה על ידי מועצת חכמי התורה, דרעי התפטר מהכנסת • אמר ביציאה: "אני מבקש, הניחו לי. גם כך קשה לי, תודה רבה, אבל מספיק" • חברי הסיעה הודיעו למועצת החכמים: רוצים גם
יוני גרין
ח' טבת התשע"ה / 30.12.2014 20:23

יו”ר תנועת ש”ס ח”כ אריה דרעי, הגיש הערב (שלישי) ליושב ראש הכנסת יואל יולי אדלשטיין את התפטרותו מתפקידו כחבר כנסת.

במכתב נאמר: “לכבוד יו”ר הכנסת מר יולי אדלשטיין שלום רב. הנדון: הודעת התפטרות מכהונתי כחבר הכנסת.

“בהתאם לסעיף 40 לחוק יסוד הכנסת, הריני להודיעך על התפטרותי מחברות בכנסת. בכבוד, אריה מ’ דרעי”.

wpid-img-20141230-wa0145.jpg

עם צאתו מלשכת יו”ר הכנסת אמר דרעי לכלי התקשורת: “הגשתי מכתב ליו”ר הכנסת, אין לי מה להוסיף יותר. אני מבקש, הניחו לי. גם כך קשה לי, תודה רבה, אבל מספיק”, אמר דרעי עם צאתו מהפגישה עם יו”ר הכנסת אדלשטיין לכלי התקשורת.

לדרעי יש עדיין 48 שעות לחזור בו מהתפטרותו.

התפטרות אריה דרעי

בעקבות כך הודיעו כל חברי הכנסת של ש”ס למועצת החכמים, כי הם מבקשים להתפטר בעקבותיו.

במכתב שכתבו חברי הכנסת של ש”ס למועצת חכמי התורה נאמר: “לכבוד חברי מועצת חכמי התורה שליט”א. איש אשר רוח בו, עליו סמך מרן. ועתה כאשר ניתנה הרשות למשחית להשחית בראותנו כי רבי אריה עליו נשענת התנועה עוד מהיווסדה, באנו לפני רבותינו בנמיכות קומה בבקשה לשלחנו אם חלילה תתקבל החלטתו של דרעי לפרוש”.

לפני התפטרותו של דרעי, התקיימה ישיבת סיעת ש”ס בכנסת. לאחר מכן, ליוו חברי הסיעה את דרעי אל לשכתו של יו”ר הכנסת, שם הגיש את מכתב ההתפטרות.

wpid-img-20141230-wa0142.jpg

קודם לכן פנו גם ראשי יהדות התורה בקריאה פומבית לדרעי שלא יפרוש.

ח”כ יעקב ליצמן אמר: “בשעה קשה זו בה כבוד התורה מושפל בגסות, נדרש איפוק ומהלך של אחדות. להגדלת הנציגות החרדית, יהדות התורה וש”ס, יש משקל מכריע בהתמודדותנו הקשה והמשותפת לטובת עולם התורה, לרווחת אוכלוסיית המצוקה ולמען קביעת סדר יום חברתי בישראל.

“אני קורא לך אריה ידידי, למנוע טביעת הספינה כולה חלילה. שקול מחדש את הצעד בו נקטת ותמשיך את מלאכת הקודש בתפקידך כיו”ר תנועת ש”ס.

“זו העת לגלות אחריות ציבורית ולצאת לדרך של אחדות ועשייה מלוכדת”.

גם עמיתו, יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני, שוחח עם דרעי ואמר: “כאשר פוגעים כל כך בציבור החרדי, יש לנו מחויבות עליונה, בוודאי בעת הזאת, לדאוג לכך שלא רק שהנציגות החרדית בכנסת לא תיפגע, אלא לגרום לכך שהיא תגדיל את כוחה”.

גפני קרא לדרעי שלא לעשות צעדים בלתי הפיכים.

מי שיחליף את דרעי עד לבחירות הוא ליאור אדרי, נציגו של הגאון רבי משה יוסף ברשימת ש”ס, מבד”צ ‘בית יוסף’.

wpid-2014-12-30-18.09.29.png.png

ליאור אדרי נחשב מבכירי מערכת הכשרות של בד”ץ ‘בית יוסף’ ומקורב לרב משה יוסף, יו”ר הבד”צ. הוא למד בישיבת באר התורה בירושלים, שירת כסגן קצונה במילואים ביחידת מודיע נפגעים קצין העיר, וכן שלוש שנים בחיל חינוך.

יש לציין, כי למעשה ההתפטרות של ח”כ דרעי כעת מהכנסת, כמו גם מראשות ש”ס היא חסרת משמעות אמיתית, שכן המבחן האמיתי הוא: האם דרעי יוצב במקום הראשון ברשימת ש”ס לכנסת הבאה.

דרעי קיים היום סבב בין חברי מועצת חכמי התורה – הגר”ש בעדני, הגר”מ מאיה והגר”ד יוסף – אותו חתם בבית נשיא המועצת הגר”ש כהן.

ככל הנראה דרעי הצליח לשכנע את חברי המועצת לאשר לו את ההתפטרות מהכנסת, לאחר שאמש הודיעו הרבנים כי הם גוזרים עליו להישאר יו”ר התנועה.

אתמול, במהלך ישיבת מועצת החכמים שהתכנסה בביתו של הגר”ע יוסף זצ”ל ברחוב הקבלן 45 בשכונת הר נוף, הודיעו – כפי שנחשף בחרדים10 – כל חברי הכנסת של ש”ס לחברי המועצה, כי “אם דרעי לא יהיה בראשות התנועה אנו כולנו מתפטרים, כאיש אחד”.

הבוקר חזר ח”כ איציק כהן על האיום, במהלך ראיונות שהעניק לכלי התקשורת: “אם אריה מתפטר, כל הח”כים הולכים אחריו”.

כהן המשיך בדרמטיות: “אין לו תחליף. אין דבר כזה למנות יושב ראש אחר. לדעתי יהיה קשה מאוד להחזיר אותו ואני מאוד מקווה בשביל תנועת ש”ס ובשביל עם ישראל שאכן יתחולל איזה שהוא מהפך בעניין הזה”.

הערב, כאמור, האיום מתחיל להתממש.

wpid-img-20141230-wa0068.jpg

מוקדם יותר הגיעו אל ביתו של חכם שלום כהן בעיר העתיקה בירושלים כ-25 סגני ראשי ערים מטעם ש”ס, והגישו מכתב התפטרות, אותו ניסח סגן ראש העיר ראשון לציון אריה כהן, ויתר הסגנים חתמו עליו: “אני מבקש את ראשות מעלת כבוד רבותינו הגאונים, שבמידה ויעמוד יו”ר התנועה על רצונו להתפטר, אבקש גם אני את רשותכם להתפטר מתפקידי כיו”ר ש”ס בראשון לציון ומחברותי בעירייה”.

לאחר מכן המשיכו הסגנים אל ביתו של רבה הספרדי של ירושלים, הראשל”צ הגרש”מ עמאר, וביקשו ממנו כי יתווך במאמצי השלום בציבור הספרדי.

אתמול שיגר דרעי מכתב לחברי המועצת בו הודיע להם על כוונתו להתפטר מראשות התנועה: “הכאב שפילח את לבי אתמול היה קשה יותר מפטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל. הלב נקרע לאור חילול השם הנורא, ביזיון כבוד התורה והפגיעה בכבודו של מר”ן. לכן החלטתי לבוא מול מעלת תורתכם ולהחזיר את התפקיד שהטלתם עליי”.

אך הרבנים החליטו לדחות את התפטרות: “מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו”ר התנועה לפרוש מתפקידו, וקובעת שהוא ממלא את תפקידו ביד רמה ובנאמנות ועל פי דעת תורה ונועץ עמנו בכל דבר הצריך עצה”, הקריא ח”כ יואב בן צור את ההחלטה.

דרעי, שנעלם לפני שמועצת החכמים התכנסה בביתו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל ברחוב הקבלן 45, חזר אל ביתו לקראת חצות, לאחר שהסתתר וניתק קשר.

לאחר שחזר לביתו כתב דרעי מסרון לבנו יהודה: “ברוך השם יש לכם אבא במשרה מלאה, מקווה שלא יימאס לכם. אני אשתדל להיות חבר ואבא טוב. אוהב אתכם, מתנצל מאוד שלא עידכנתי אף אחד חוץ מאמא. תעביר לכל המשפחה”.

 

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נבלה נעשתה בישראל
    30/12/2014 20:41
    לקבה יש זמן
  1. ומישהוא ישלם על זה אם לא היום אז מחר

  2. זה פשוט מדה נגד מדה, ישר משמים, אחרי שש
    30/12/2014 20:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. זה פשוט מדה נגד מדה, ישר משמים, אחרי שש”ס ברשותו פגעו וביזו הרב הצדיק אמנון יצחק שליט”א בורא עולם מחזיר להם…. זה ממש מדה נגד מדה

  4. קול דמי אחיך [נרצחי אוסלן] צועקים אליך מן האדמה
    30/12/2014 22:21
    ע
  5. שחקן נראה בהגשת הרשימות
    31/12/2014 12:33
    מי מאמין לו
  6. הספרדים לא מפגרים נראה איך תחזור על ארבע שקרן ציערת את מרן

  7. לכל המתחננים והמתחנחנים דרעי כבר חוזר ולא משנה כמה יתחננו אליו
    31/12/2014 15:06
    מתחנן
  8. הוא רוצה לחזור יותר מכולם
    להמשיך להרוס את הציבור הספרדי.
    להמשיך לחבןר לשמאל
    עוד יתומים עוד אלמנות
    אל דאגה המצפון לא נמצא אצלו
    מי שרוצה אמת וטוב שיצביע לאלי ישי