נשף המסכות החרדי הגדול

הציבור לתומו סבר שבת זוגו המובילה אותו בתקיפות וחובקת אותו באדנות במהלך הריקודים הינה "דעת תורה", אך לאחר שהמוסיקה פסקה והמסכות נשרו, זיהה הציבור המובל כי לא דעת תורה לפניו, אלא אנשים קטנים מאחורי המסכה
דב דון יחיא
ז' טבת התשע"ה / 29.12.2014 18:23

אתמול בערב התרחשה רעידת אדמה.

בערוץ 2 התפרסמו הקלטות של הרב עובדיה בהם הוא מתבטא בחריפות רבה כנגד דרעי ונגד רעיון השבתו לראשות תנועת ש”ס.

אך כפי שכולנו יודעים, דרעי הוא זה שיושב על כס היו”ר ולא ישי. את הפער הזה צריך כנראה לזקוף “לזכותם” של האדונים האמיתיים, המושכים בחוטים, “עושי רצונם של גדולי ישראל”, העסקנים.

מה שהתרחש אתמול אצל הציבור החרדי ספרדי, קרה אצל רעהו האשכנזי לפני מספר שנים עם גל הפיטורים בביטאון הרשמי ‘יתד נאמן’.

בעקבות הפיטורים הללו, צף הרפש שהוסתר במשך שנים רבות. מסך ‘דעת התורה’ אשר בצלו חסו העסקנים המנהלים את הציבור ירד, העסקנים והאינטרסים הקטנים שלהם הפכו לפתע לגלויים. העובדה שהעסקנים הם אלו אשר שולטים בציבור, אשר עד אז היה אסור לעלותה על דל שפתיים הפכה ברורה לעיניי כל.

בשנים האחרונות גילה המגזר החרדי שהוא למעשה בנשף מסיכות.

הציבור לתומו סבר שבת זוגו המובילה אותו בתקיפות וחובקת אותו באדנות במהלך הריקודים הינה “דעת תורה”, אך לאחר שהמוסיקה פסקה והמסכות נשרו, זיהה הציבור המובל כי לא דעת תורה חיננית ונאווה רקדה עימו, אלא אנשים קטנים אשר הסתתרו מאחורי המסיכה המפתה.

אך הדבר המרתק ביותר הוא, שהגילוי הנורא לא שינה כלום.

במקום שהציבור ידיר רגלו מהנשף, בחר הציבור לומר לשותפיו לריקוד – השיבו את מסיכת דעת התורה על פניכם, ואנחנו נמשיך לרקוד איתכם בהתלהבות ולהעמיד פנים שאתם אתם ‘דעת תורה’, וכי כל פסיעה וצעד בריקוד המרהיב אשר רקדנו נעשה בהכוונת דעת תורה.

כי אם לא כן, נמצא ששיטו בנו ורקדנו כמו טיפשים כל הערב. ואף חמור מזה, אנו עלולים לגלות שדעת תורה מתחילת בריאתה לא הייתה אלא מסיכה, ומי יוביל אותנו בריקוד הבא?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות