אלי ישי.
צמד מילים, שהפך לכה רגיש וטעון בשבועות האחרונים. הרבה רוע, וגם טוב צדקני יוצא מן האנשים למשמע שמו המפורש של האיש, שפרש אחרי 30 שנים מתנועת ש”ס והקים מפלגה חדשה.
לפני כשמונה ימים פרסמתי ב’חרדים 10′ כי אני משוכנע שמר ישי ייעלם, הסקרים יתיישרו, ומפלגת ‘העם איתנו’ תמצא את עצמה מתאדה בענניה הציניים של ההיסטוריה כשלצדה עשרות אלפי קולות עצובים בלבד. לא חלפו שלשה ימים וכבר התקבלה תלונה במערכת כי הדברים נכתבו מפוזיציה בלתי הגונה: קירבת משפחתי הגבוהה למנכ”ל ש”ס חיים ביטון. עוד יומיים חלפו, וקרוב משפחתו של מר ישי, חבר וותיק, התקשר לבשר כי ‘הקשרים בינינו נותקו’ לאור התקפתי על יו”ר ‘העם אתנו’.
ובכן, מלבד העובדה כי את שמו של אדון ביטון [מנכ”ל ש”ס מסתבר] שמעתי לראשונה השבוע, את אריה דרעי אינני מכיר, וגם על אובדן הקשר עם החבר הצלחתי להתגבר, אם כי לא בלי קושי, חשוב לי להציג למר ישי שאלה עליה לא הצלחתי לענות בכוחות עצמי:
מה לך ולסרוגים למען השם?
ממתי מחובר היה מרן הרב זצ”ל לתפיסת עולמם של הרבנים הדתיים לאומיים? איך הסכם חברון למשל עליו חתם הרב בשתי ידיו, מתיישב עם גישת הרבנים החדשים שלך?
בשנת 1979 הדהים הרב זצ”ל את העולם התורני כמו גם את המדיני כאשר נאם במוסד הרב קוק והכריז כי יש להחזיר שטחים לידי הערבים תמורת שלום בר קיימא. מפסק זה, לא חזר הרב גם במכתבו המפורסם בשנת 2003. בכנות, כיצד אתה מצליח מר ישי, לייצר הלימה, בין אריאל, שטבון, הרב ליאור והרב לבנון, לפסק הנחרץ הזה?
“הרב עובדיה יוסף במהותו ובמשנתו, הוא יונה פוליטית, דמות שעמדותיה המדיניות חריגות בנוף העמדות המוכרות של שאר הרבנים ופוסקי ההלכה החשובים בארץ” קבעו הביוגרפים של הרב, ניצן חן, ואנשיל פפר. לעיון נוסף, למי שמתעקש, ראה ‘משנתו של הרב עובדיה יוסף בעידן של תמורות’ לד”ר פיקאר עמ’ 157-158.
האם גם פה קיימות קופסאות שחורות מהם יתפרץ שד עם כיפה סרוגה קטנה, ויספר כי מדובר בסך הכל במזימה של הד”ר יצחק רפאל ממוסד הרב קוק?
אתה חפץ מר ישי, להקים מפלגה ימנית חרדית חדשה? סיכוייך לטעמי אפסיים, אך זו היא זכותך הדמוקרטית.
רק עזוב את הרב זצ”ל במנוחה.
הרב עובדיה היה הרבה דברים. משיחיסט מהשומרון, הוא לא היה.