הגר”י עדס: “היוזמה ליצור קשר טלפוני עם חילונים – דבר לא חיובי”

ראש ישיבת 'קול יעקב', הגאון רבי יהודה עדס, תוקף את שיטת הפעילות של ארגון 'לב לאחים' וקובע: "קירוב רחוקים במובן של לגשת לבתים של אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות - נראה שיש בזה סיכון גדול לרדת מבחינה רוחנית" • "לאברך צעיר אסור לעסוק בקירוב רחוקים. רק אברכים בשנות השלושים"
כ"ח ניסן התשע"ד / 28.04.2014 18:59

אילולי העיתוי של פרסום המכתב, יתכן שלא היה בו עניין לציבור הרחב, מלבד אלפי בוגרי ישיבת קול יעקב’ . אבל פרסום מכתב הנוגע ל’קירוב רחוקים’  סמוך למועד כינוס ארגון ‘לב לאחים’ הנערך הערב באולמי ‘ארמונות חן’ בבני-ברק בהחלט הפך את המכתב למעורר עניין.

במכתב המופנה אל בוגרי ‘ישיבת קול יעקב’,  עליו  חתום ראש הישיבה, הגאון רבי יהודה עדס, הכותב כי “למחרת כנס הבוגרים בירושלים, שהתקיים במוצש”ק פרשת כי תשא, נתברר לי שהיה חוסר בהירות לאברכים בכל הנושא הנוגע לקירוב רחוקים”.

 פרשת כי תשא חלה בחודש אדר א’, באמצע החודש, אך המכתב פורסם כעת, לאחר הפסח.

“אשתדל להגדיר במילים קצרות את מסקנת הדברים מבחינה מעשית. אברך שהגיע לשנת השלושים, אם יקדיש שעה בשבוע לייסד שיעור לבעלי בתים הגרים בסביבתו, והמכוון הוא ללמד דף גמרא בעומק, לדבר על הגישה לחיים לא בשטחיות, אלא בעומק שהאברך בעצמו חי ונמצא בו. הוי אומר, אברך צעיר אין לו לעסוק בקירוב רחוקים, כי אם אברכים שהגיעו לשנות השלושים.

דבר נוסף, קירוב רחוקים במובן של לגשת לבתים של אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות, נראה שיש בזה סיכון גדול לרדת מבחינה רוחנית, ולדעתי אף היוזמה ליצור קשר טלפוני עם חילונים דבר זה אינו חיובי כלל”.

מאחר ו”לגשת לבתים של אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות” ו”היוזמה ליצור קשר טלפוני” הם חלק ממערך הקירוב של ‘לב לאחים’, יש הטוענים כי כי המכתב פורסם בעיתוי מכוון, ערב כינוסם הגדול.

הגר”י עדס הוא חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה. בעקבות הסיכסוך הליטאי שלח אל הגראי”ל שטיינמן מכתב בו הודיע כי הוא פורש. לפני הכינוס האחרון של מועצות גדולי התורה שלח אליו הגראי”ל מסר, בשליחות מיוחדת,  כי אינו מקבל את פרישתו – ולכן השתתף בכינוס.

IMG-20140428-WA0137

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לב לא לאחים
    28/04/2014 19:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לאחר שנים של התנדבות באירגון לב לאחים אני יכול לומר שהיום אנחנו מתנתקים מהאחים אשר תקעו סכין בלבם של הרבה מהפעילים ע”י ניתוק למרן רה”י ר שמואל אוירבך שליט”א ועל כן אין לנו שום קשר ללב ללא אחים ואנו נמשיך לעסוק בקירוב וכל המדרשיות שאני וחברי הקימנו אין להם יותר שום שיכות ללב לאחים בקרוב נשב ונקיים אירגון ללא פוליטיקה שיקלוט מאות פעילים

    • נורמלי   28/04/2014 21:26

      אנשי ר’ שמואל אינם יכולים לעשות קירוב ליהדות כשהם עצמם לצערנו נהפכו לכת לצד היהדות. המציאו איסור לגבר לעבוד לפרנסתו, עשו את “ההשקפה הצרופה” למצווה חדשה ושיחקו בה לפי התקופה, יצרו מושג ערטילאי ל”דרך המסורה” שתחתיו יכול נאצי גרוסמן לדחוף הכל, אסרו לדבר על חיזוק במדות ובצניעות כדי שחלילה וחלילה לא יבוא על חשבון ה”השקפה”.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/04/2014 02:47

        אף אחד לא המציא איסור כזה, לי באופן אישי ר’ שמואל אמר לצאת לעבוד, כל הנושא הוא רק האם ליצור מזה אווירה של משהוא חדש מתחיל, או לעשות את זה במידת הצורך בלי להפוך את זה לאג’נדה, כל מי שמדביק על ר’ שמואל שאסור לצאת לעבוד פשוט לא מכיר את האיש וחוטא לאמת

  2. אלפי בוגרי קול יעקב???
    28/04/2014 21:23
    חצי ספרדי
  3. אייך יש אלפי בוגרים לישיבה שקיימת 30 שנה כפול 30 במחזור=900!!!!

  4. הצחקתם אותי
    28/04/2014 22:09
    יהודה
  5. אני בוגר ישיבת קול יעקב. אין אלפי בוגרים, ובכל מקרה אין יותר ממאה או מאתיים איש שאיכפת להם מה רה”י אומר. רה”י הוא אדם עם השקפת עולם לא קלאסית, ולכן להוראותיו אין כמעט משמעות.

  6. לעורכי האתר ה'אוביקטיבי' כביכול
    28/04/2014 23:09
    ליטאי שפוי
  7. אתם הרי פתחתם את האתר במטרה להיות אוביקטיבים כביכול ושרי רוט הרי גם מספרת מעל כל במה כמה היא מהליטאים השפויים שלא כמשוגעים מירושלים ואשדוד אם כך לא מובן לי מדוע הכותרת הראשית באתר היא מכתב משונה מירושלים במקום תמונות מהכנס האדיר והנפלא הזה של לב לאחים.
    אבל עזבו אותכם כבר למדנו כולכם דיבורים…..

  8. להנהלת האתר
    29/04/2014 00:14
    מור
  9. חבל שתיהפכו ל”רוטר” מספר 2 עם כתבות מוטות שרק ירחיקו מכם את הגולשים המיושבים ואת ה”מיינסטרים”. עכשיו אתם נבחנים.

  10. עם דעות כאלה לא היה כל חזרה בתשובה. אסור לשמוע לו.
    29/04/2014 13:14
    משה
  11. אסור לשמוע לו!!

  12. כל הכבוד על החשיפה!!
    29/04/2014 15:40
    מבקר חולים
  13. ידע הציבור מאיזה רבנים להתרחק, ומהיכן לא דולים תכנים בענייני השקפה. ולנושא הכתבה בדידי הווה עובדה, עסקתי בקירוב רחוקים, שמעתי את הצד השני, והתברר למפרע שכל חיי הקיצוניים היו תלויים ועומדים על אי דיוקים היסטוריים והפחדות.

  14. חי בבועה
    29/04/2014 16:03
    שחור כתום
  15. הוא בטוח שהעולם מתנהל לפי המודלים הדמיוניים שלו.שיהיה בריא.