רשת הכוללים ‘יששכר באהלך’ בקריסה או לחץ על התורמים?

ראש רשת הכוללים 'יששכר באהלך' הודיע: נסגור לקראת 'זמן קיץ' 17 כוללים, 700 אברכים יאלצו לחפש מקום חדש • אבל מקורות ברשת טוענים: נועד ללחוץ על תורמים. לא יכריע דבר כזה ללא החלטת הגראי"ל שטיינמן
שמואל הכהן
כ"ח ניסן התשע"ד / 28.04.2014 17:21

17 סניפים של רשת ‘ישככר באהליך’ יסגרו לקראת זמן הקיץ הקרוב. כך הודיע ראש המוסדות הרב אלחנן ויסבורד.

רשת ‘יששכר באהלך’ מונה 32 סניפים, הפזורים בירושלים, בני ברק, בית שמש, אלעד, גבעת זאב, פתח תקוה, ביתר, אופקים ועוד.

טרם ברור אלו סניפים צפויים להסגר. בסניף בית שמש, מקום מגוריו של הרב ויסבורד ישנה הודעה המבשרת על פתיחת הזמן – מה שעדיין לא קרה בשאר הסניפים.

אלא שמאחורי הקלעים מתברר, כי מקורבי הרב ויסבורד סבורים כי לא מדובר בהחלטה סופית, אלא בהודעה שנועדה להפעיל לחץ על התורמים בכדי שיתערבו להציל את הרשת מקריסה.

לפני חג הפסח הודיעו מנהלי הרשת, אלי טוקר ויעקב ורנר, ל- 1740 אברכים ברשת כי חמשת המלגות המגיעות להם יופקדו במהלך החג. אלא שמאוחר יותר  התברר כי גיוס הכספים לא הצליח והרשת העבירה לאברכים רק משכורת אחת.

זמן קצר קודם החג שיגר הרב ויסבורד הודעה למקורביו, כי הוא מבקש למצוא עבורו מחליף, מאחר ואינו עומד בנטל הכלכלי הכבד.

האברכים: לא דואגים

בינתיים התדרדר המצב הכלכלי, ואמש הודיע הרב ויסבורד לרב דוד שפירא, נכדו של הגראי”ל שטיינמן, העומד בנשיאות הרשת –  כי החליט לסגור 17 סניפים ולהודיע ל- 700 אברכים כי אין באפשרותו להחזיקם יותר.

האברכים לא קיבלו בינתיים כל הודעה פורמלית, אך השמועה עשתה לה כנפיים, ובהנהלת הרשת מאשרים שלא לציטוט, כי ישנה החלטה לצמצם באופן דרסטי את הסניפים בגלל המצב הכלכלי הקשה.

הרב אלחנן ויסבורד צפוי להיכנס ביממה הקרובה למורו ורבו – הגראי”ל שטיינמן להכרעה סופית בסוגיה.

משיחות עם אברכים הרשומים ברשת עולה, כי הם אינם מודאגים כלל מההתפתחויות.

אחד האברכים אמר ל’חרדים 10′: “הרב ויסבורד לא יקבל החלטה דרמטית כל כך מבלי להיכנס להגראי”ל, מורו ורבו, מאז בחרותו בישיבת גאון יעקב. ההודעה האחרונה יצאה מן הסתם רק כדי לזעזע את התורמים ולא כהודעה רצינית ומעשית. גם הגר”ח קנייבסקי הורה לנו לא לדאוג ואפילו הורה לרב ויסבורד לא לצאת לחו”ל שכן הישועה תבוא מארץ ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות