האבא: “ראיתי ההצתה של הבקבוק תבערה. אמרתי, ניסע מהר – נעבור”

נחמן וייס
|
ד' טבת התשע"ה / 25.12.2014 22:19
אבנר שפירא, בן 40, שנפצע קל מזריקת בקבוק תבערה על רכב משפחתו סמוך למעלה שומרון, שיחזר את הרגעים: “הבת שלי הצליחה לצאת בכוחות עצמה מהמכונית, בהתחלה נתקעה בגלל החגורה” • “המחבל הוא חייל של האויב הערבי שבא להשמידנו” • איילה בת ה-11 נפצעה באורח קשה – והרופאים בתל השומר נאבקים על חייה

פיגוע בקבוק התבערה בשומרון: אבנר שפירא, שנפצע קל מבקבוק תבערה שהשליך מחבל פלסטיני על רכבו, סיפר על שאירע בפיגוע.

“זה לא אירוע פלילי”, פתח שפירא. “מי שזרק עלינו את בקבוק התבערה, הוא לא פושע ולא עבריין, הוא חייל. חייל של האויב הערבי שנמצא עכשיו במלחמת חורמה נגדנו. החייל המסוים שהצליח לזרוק עלינו את בקבוק התבערה הוא לא פושע, הוא שליח של העם הערבי, שתמיד שולח שליחים להשמיד את העם היהודי ולגרש אותו מארצו”.

שפירא שיחזר את הרגעים הקשים: “נסענו, והוא חיכה לנו במארב, בחסדי ה’ הצלחנו לצאת מהרכב. הבת שלי הצליחה לצאת בכוחות עצמה מהמכונית, בהתחלה נתקעה בגלל החגורה. היא במצב קשה מאוד אך יציב, ועדיין במצב החייאה. מקווים שה’ יעזור לצוות בית החולים להחזיר אותה לבריאות.
“ראינו את ההצתה של הבקבוק תבערה למעלה על הכביש ואמרתי ‘ניסע מהר – נעבור אותו’. אבל היה להם זמן להתאמן לחיילי האויב, הם לא קופאים על שמריהם. הוא פגע במטרה נעה”, הדגיש.

“נפגע כזה או אחר, אני או הבת שלי, זה חושב לי אישית, מה שחשוב לקוראים זה שיש כאן אירוע מלחמתי צבאי, וצריך להלחם בזה בצורה מלחמתית צבאית”, סיים שפירא.

אבנר שפירא

שפירא סיפר, כי  לפני כחודש זרקו מחבלים בקבוק תבערה על רכבה של אשתו, סמוך לאותו מקום. ”זה חלק מסדרה, המקום הזה חביב עליהם, כי קל מאוד להציב בו מארב וללכת אחר כך לכפרים שמהם יצא המפגע. זה חלק מאותה סדרת אירועים שמתרחשת בכל המדינה”.

 מנהל בית החולים פרופ’ זאב רוטשטיין עדכן על מצבם: “האבא פצוע קל יחסית וסובל מכוויות שטחיות.

“בתו פצועה באורח קשה עם כוויות בפלג גופה הקדמי, ראשה, ידיים ורגליים. היא תאושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים. נעשה הכול כדי להציל את חייה”.

הפיגוע התרחש בכביש 55, סמוך לשעה 18:20, כאשר בין מעלה שומרון לאל מתן מחבלים יידו בקבוק תבערה על הרכב, שנשרף כליל.

הילדה בת ה-11 נפצעה באורח קשה וסובלת מכוויות. אביה כבן 40 נפצע באורח קל. כוחות ההצלה העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים תל השומר.

מפקד צוות הכבאות בזירה, יוסי דהרי, סיפר: “הגענו במהירות למקום וזיהינו רכב שכולו בוער, כשהאב עמד סמוך לרכב. את הילדה שנפגעה מכוויות בדיוק פינו מהזירה וכבר בדרך הודיעו לנו שנזרק בקבוק תבערה על הרכב”.

“האב אמר לנו לפני שפונה כי הוא ראה שזורקים עליו בקבוק תבערה ממעלה הגבעה. הוא הוציא את הבת שלו מהרכב וסיפר כי היא צרחה עד שהוא הצליח להוציא אותה מהרכב”, אמר דהרי.

כוחות צבא גדולים פתחו בסריקות.

שר הבינוי אורי אריאל אמר בתגובה: “דין בקבוק תבערה בשומרון כדין קאסם בדרום. בקבוק תבערה מטרתו אחת – להרוג יהודים. ההקפאה השקטה של החודשים האחרונים היא עידוד לטרור וזה חייב להיפסק מיידית. אני קורא לראש הממשלה להגיב תגובה ציונית הולמת מיד ומכוחות הביטחון אני מצפה להגיב בחומרה ובתקיפות״.