הילולת ה’אביר יעקב’ זצ”ל בקאפיטשיניץ: שבת התוועדות בראשות האדמו”ר

לכבוד יומא דהילולא של בעל ה'אביר יעקב' מסדיגורה זצ"ל, תתקיים שבת התוועדות והתעלות לחסידי ואוהדי וידידי בית קאפיטשיניץ בבית המדרש 'אביר יעקב' בירושלים
נחמן גור
ד' טבת התשע"ה / 26.12.2014 12:20

לכבוד יומא דהילולא של בעל ה’אביר יעקב’ מסדיגורה זצ”ל, תתקיים שבת התוועדות והתעלות לחסידי ואוהדי וידידי בית קאפיטשיניץ, בראשות האדמו”ר, אשר ממעיינו דלה ובנהגותיו בקודש חזה.

ההתוועדות תתקיים בבית המדרש ‘אביר יעקב’, הנושא את שמו של בעל ההילולא בשכונת עזרת תורה בירושלים.

 במהלך השבת יתכנסו יחד בשבת אחים חשובי הרבנים ואורחים רבים וזקני החסידים שזכו עוד להסתופף בצל קדשו של בעל ההילולא זצ”ל.

האדמו”ר יערוך את השולחנות בליל שבת ובסעודה שלישית, יעלה את זכרו הטהור וישא מדברות קדשו וסיפורי חייו ומפעליו.

בעל האביר יעקב זי”ע היה מגדולי האדמורי”ם ומראשי ומנהיגי היהדות בארץ. מעון קדשו בתל אביב היה לתל תלפיות לרבים שהגיעו להסתופף בצילו, והוא התפרסם כאיש קדוש ואיש מופת נפלא, שרבים נושעו על ידו בברכותיו ותפילותיו. נודע בהנהגתו הטמירה באצילות כנסיך מופלא בהמשכת שושלת תפארת הקודש של ממלכת בית רוזי’ן.

הוא היה בנו של האדמו”ר ה’אור ישראל’ מסאדיגורא, שהיה בנו של האדמו”ר הזקן הרה”ק רבי אברהם יעקב מסאדיגורא בנו של הרה”ק הסבא קדישא מרוזי’ן, וחתן האדמו”ר רבי יצחק מאיר מקאפיטשיניץ.

בי”ג תשרי תרס”ז, עם הסתלקות אביו בסאדיגורא, מילא את מקומו והנהיג נשיאותו ברמה לאלפי חסידים.

בשנת תרע”ד, עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה, העתיק משכנו לוינה עם שאר אדמור”י בית רוזי’ן,שם קבע את חצרו ובית מדרשו.

בשנת תרצ”ח, עם כניסת הגרמנים לאוסטריה, סבל רבות תחת ידם ובחסדי ה’ עלה בידו להיחלץ מהם ובשנת תרצ”ט עלה לארץ הקודש, וקבע את חצרו בעיר תל אביב.

היה מראשי מועצת גדולי התורה ונאמן ביתה של תנועת אגודת ישראל, ממכווני דרכה וממעצבי דמותה. בעת הקמת החינוך העצמאי התמסר רבות לביסוסו הרחבתו וקיומו, לאחר שראה בכך עוגן הצלה לבני הנוער בארץ הקודש.

נתבקש לישיבה של מעלה ביום שבת קודש ה’ טבת תשכ”א.

במוצאי שבת קודש תתקיים התכנסות לזכרו בראשות האדמו”ר  בבית מדרשו – ‘אביר יעקב’ ברחוב אוליפנט בתל אביב, אשר תחת נשיאותו של הגאון רבי מרדכי אויערבאך שליט”א בשעה 20:30.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המשכת האביר יעקב
    26/12/2014 13:53
    שכן מעזרת תורה
  1. מרן האדמו”ר שליט”א ממשיך את מסורת דודו האביר יעקב ברמה ובגאון ע”י בית מדרשו הקרוי על שמו בשכונת עזרת תורה ואבן שואבת לכל תושבי השכונה הקרובים והרחוקים

  2. שבת מרוממת
    28/12/2014 18:44
    סאדיגרער
  3. אנחנו חסידי סאדיגורא גאים בזה שב”ה יש המשך לאדמו”ר האביר יעקב שכידוע פעל הרבה למען עם ישראל בכלל ובפרט והיה מראשי מועצת גדולי התורה
    זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל