פרקליטו של הרב אברהם יוסף: “לא דבק רבב במעשיו”

עו"ד נבות תל-צור מותח ביקורת על המשטרה: "אין מקום לפרסום 'המלצות המשטרה,' שכן מדובר בשלב מוקדם שבו חומר הראיות טרם נבחן על ידי הפרקליטות"
יוני גרין
כ"ח ניסן התשע"ד / 28.04.2014 15:17

פרקליטו של הגאון רבי אברהם יוסף, עו”ד נבות תל-צור, מותח ביקורת על הודעת המשטרה אתמול כי המליצה לפרקליטות להעמידו לדין בגין חשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, מרמה והפרת אמונים. “אין מקום לפרסום ‘המלצות המשטרה,’ שכן מדובר בשלב מוקדם שבו חומר הראיות טרם נבחן על ידי הפרקליטות”, אמר הפרקליט לישראל היום.

לדברי תל-צור, “הרב יוסף כיבד את החקירה ודחה בתוקף את הטענות שהועלו בפניו. הרב פעל כדין, בתום לב ובשקיפות והוא סמוך ובטוח כי כשייבחנו הדברים בפרקליטות, יובהר כי לא דבק רבב במעשיו”.

מקורביו של הרב דווקא לא התרגשו במיוחד מההתפתחויות. המקורבים אמרו לישראל היום: “הרב רגוע. הוא אומר לכל הסובבים אותו שיהיה בסדר. אנחנו יודעים שהמשטרה פתחה בחקירה בקול גדול ולכן היא לא יכולה להגיד שאין כתב אישום”.

החקירה נגד רבה של חולון נפתחה בשנת 2012, בעקבות חומרים שהועברו ליועץ המשפטי לממשלה ממשרד מבקר המדינה ולאחר בחינתם בפרקליטות המדינה.

במהלך החקירה נגבו הודעות רבות, נחקרו באזהרה מעורבים שונים, ונתפסו מסמכים רלוונטיים.

על פי החשד, במסגרת תפקידו כרב העיר חולון ואף בעת שכיהן כממונה על הכשרות בעיריית אור יהודה, הנהיג הרב אברהם יוסף מדיניות פסולה בתחום תעודות ההכשר, לפיה אולצו בעלי עסקים החפצים בתעודות הכשר מסוג ‘מהדרין’, לרכוש מוצרי בשר ומזון המצויים תחת פיקוחה של כשרות בד”צ ‘בית יוסף’ – הן באמצעות איום שלילת זכאות לתעודת הכשר מהדרין והן באמצעות אי העמדת חלופות ראויות, זאת בניגוד להנחיות הרבנות הראשית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות