צפו • תלמיד הגר”מ מאזוז: “אמר לי שמברך כל מי שיצביע ש”ס”

הפילוג הספרדי חוצה גם את קהילת 'כסא רחמים' • הרב יגאל כהן, תלמידו של הגר"מ מאזוז סיפר על שיחה עם רבו: "הוא אמר שהוא מברך את כל מי שיצביע לתנועת ש"ס, והוא אמר שכל מי שיצביע לש"ס בוודאי שימשיך להצביע למרן"
ל' כסלו התשע"ה / 22.12.2014 18:03

הפילוג הספרדי חוצה גם את תלמידיו של הגר”מ מאזוז, פטרונו הרוחני של יו”ר ‘העם איתנו’, ח”כ אלי ישי.

במסיבת חנוכה שנערכה בבני-ברק במוצאי השבת האחרונה, נאם הרב יגאל כהן, ראש כולל ‘יביע אומר’, ומתלמידיו הבולטים של הגר”מ מאזוז. בדבריו הוא התייחס לתמיכה של רבו במפלגה החדשה של ישי.

“יום שישי התקשרתי לרב מאזוז”, סיפר הרב יגאל כהן. “שאלתי אותו: ‘מורנו ורבנו, אנחנו מתמיד הצבענו לתנועת ש”ס והלכנו אחרי מרן רבינו עובדיה יוסף….’ אמר לי הרב, תקשיבו מה הוא אמר לי”, המשיך הרב כהן. “הוא אמר שהוא מברך את כל מי שיצביע לתנועת ש”ס, והוא אמר שכל מי שיצביע לש”ס בוודאי שימשיך להצביע למרן. כל כוונתו להוציא מצביעים מבנט.

“שאלתי אותו ‘הרב אפשר לפרסם את זה?’ אמר לי ‘תפרסם את זה. אני לא מחפש מלחמות, אדרבה'”, העיד הרב כהן. 

יצויין, כי באירוע, בו השתתף יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי, נכחו גם תלמידי ישיבת כסא רחמים, ובהם אחד מתלמידיו המובהקים של הגר”מ מאזוז, הרב אדיר עמרוצי.

אמש דווח בחרדים10, כי בקהילת בוגרי ישיבת ‘כסא רחמים’ חלוקות הדעות בשאלת התמיכה בישי או בש”ס.

עוד לפני הפילוג הגיעה קבוצת אברכים גדולה לבני-ברק כדי לשוחח עם הגר”מ מאזוז ולנסות להניאו מהמהלך. חלקם אף החסירו מספר ימים בכוללים בהם הם לומדים, למרות שמדובר באברכים שאינם נוהגים לבטל מתלמודם. אולם, לדבריהם, “הם כשלו במלאכה ולא הצליחו לשכנע את הרב”.

מאחורי הקלעים מתגבשת קבוצה של בני המחזורים הראשונים ב’כסא רחמים’ המתכננת להיכנס אל הרב כדי להביע את דעתם. מדובר באברכים מבוגרים, נטולי אינטרסים, הסבורים כי המהלך שגוי.

גם ר”מים מהישיבה סבורים כי מדובר במהלך מוטעה, כשמורם ורבם מוצא עצמו מול מועצת חכמי התורה ומקים מפלגה נגד רצונם.

בשיחה עם חרדים10, אמר אברך מבוגרי כסא רחמים: “גם אם הרב מאזוז, לו שמעתי כל חיי, היה אומר להצביע למפלגתו של אלי ישי – לא הייתי שומע לו הפעם. אני סבור שמדובר בהחלטה שגויה ואומללה, שתפגע ב’כסא רחמים’ בראש ובראשונה, אבל לא רק. גם בדעת תורה של כל בני הדור הבא, הדור הצעיר.

הוא הוסיף כי למזלו הורה הרב מאזוז לבני תורה להצביע ש”ס, ורק לקהלים החדשים (חב”ד, מתנחלים וכדומה) להצביע למפלגתו של אלי ישי. “מה שאומר שרוב הסיכויים שהמפלגה הזו לא תעבור את אחוז החסימה, שזה עצוב מאוד לאחר הגזירות שנחתו על ראשנו בשנתיים האחרונות. רק זה חסר לנו, שיהיו פחות קולות לגוש החרדים או לגוש הימין בכלל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תראו מה בין הרב מאזוז ומפלגת ישי, לבין אריה דרעי התככן והסכסכן
    22/12/2014 21:11
    הרב מאזוז שוחר שלום
  1. כל כוונתו להרבות שלום בעולם וכל מעשיו לשם שמיים.
    ההבדל בהתנהלות בין שניהם זועק לשמיים.