פוניבז’: יש הכרעה בקרב הירושה הפרטי בין שני הגיסים

בין שני הגיסים, הרב אליעזר כהנמן והרב שמואל מרקוביץ, התחולל קרב ירושה על הנכסים הפרטיים שהוריש האב • הלילה הכריע הבורר בורר הגאון רבי אברהם ברוך רוזנברגר ממונסי בין הצדדים
שמואל הכהן
כ"ח ניסן התשע"ד / 28.04.2014 11:10

הכרעת הדין של הבורר הגאון רבי אברהם ברוך רוזנברגר ממונסי על נכסי הירושה שהותיר אחריו נשיא ישיבת פוניבז’, הרב אברהם כהנמן זצ”ל, נשלחה הלילה לצדדים – – הגאון רבי אליעזר כהנמן וגיסו הגאון רבי שמואל מרקוביץ.

מדובר בנכסים שהותיר הרב כהנמן למשפחתו, ללא קשר לבעלות על הישיבה – עליה מתנהלים דיונים אצל הדיין הגרח”ג צימבליסט.

בחודש טבת נפגשו הצדדים – הגאון רבי אליעזר כהנמן וגיסו הגאון רבי שמואל מרקוביץ, כדי לדון בסכסוך המשפחתי. נשיא הישיבה, רבי אברהם כהנמן זצ״ל, אביו של הגר”א, וחמיו של הגר”ש מרקוביץ, שהיה הבעלים על הנכסים והישיבה, כתב בצוואתו כי 60% מנכסיו יועברו לבנו ו-40% לבתו, הרבנית ציפורה מרקוביץ. הרב אליעזר כהנמן מעוניין לממש את נכסיו ולמכור חלק מהם.

לפני כשנה מכר הגר”א כהנמן שני מגרשים מתוך הנכסים של הירושה ברחוב דסלר 9 וברחוב אדמו”ר מגור בבני ברק, אך בעיצומו של תהליך המכירה נתקל בהתנגדות הקונים, בשל טענות של הרבנית ציפורה מרקוביץ על בעלותה החלקית בנכסים העומדים להימכר. הגר”א כהנמן טען כי למרות הצוואה של אביו, המעניקה 40 אחוז לאחותו, הרי שאמם – הרבנית רבקה כהנמן – החליטה לבטל את החלוקה ולהעניק לבנה 100% מהירושה.

הרוכשים של הקרקעות, איש העסקים הנגיד אליש אנגלנדר ומוסדות סאטמר, דרשו לקבל הכרעה הלכתית, כדי למנוע בעיות בעתיד.

הצדדים חתמו על שטר בוררות – על כל נכסי הירושה, כולל הכספים שבחשבונות הבנקים וקרקעות נוספות בבני ברק, כמו למשל קרקע ברחוב דסלר פינת רחוב וסרמן שטרם נמכרו – אצל הגאון רבי אברהם ברוך רוזנברגר ממונסי, שהגיע לישראל כבורר מוסכם.

הצדדים נפגשו כדי לדון בפניו, במלון כפר המכביה ברמת גן. את הגר”א כהנמן ייצג הטוען הרבני הרב בנימין קופרמן, רב בית הכנסת הגדול ברמת גן. את הגר”ש מרקוביץ ייצג הטוען הרבני הרב מרדכי שטרן, מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. מאחר ותהליך מכירת הקרקעות היה בעיצומו, השלישו הקונים את הכסף בידי נאמן עד להכרעת הדיין.

הלילה, כאמור, שיגר הדיין את פסק דינו, בו הכריע כי בכל הנוגע לקרקעות שכבר נמכרו בעבר – המכירה שרירה וקיימת, והכסף שכבר שולם להגר”א כהנמן יהיה שלו. הכספים המופקדים בבנקים והקרקעות שטרם נמכרו יחולקו 60% לבן ו-40% לבת.

ההכרעה משליכה על הקרקע ברחוב דסלר פינת רחוב וסרמן ועוד בניינים ודירות רבות. לגבי מליוני הדולרים שהופקדו אצל נאמן מעסקי מכירת הקרקעות, יקבל הדיין הגרא”ב רוזנברגר הכרעה בעתיד, כמה יועבר ולמי.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תבדקו עוד פעם..
    28/04/2014 13:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שמועות עקשניות טוענות, שהפסק הוא, שהרב כהנמו יקבל הכל!כרצון אמו הרבנית.

  2. זה רק מוכיח שאסור לתרום לישיבות הללו אף פרוטה
    29/04/2014 12:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. זה רק אומר שאסור לתרום לישיבות הללו דבר