יווניות נקבצו עליי: לצפצף על הרבנים

סוף-סוף קמה מפלגה חרדית שנאמנה לביטחונם של מיליוני יהודים בארץ הקודש • סוף-סוף מישהו שדואג לשלמות הרוחנית והגשמית של עם ישראל • וגם, מה רצו היוונים בדורם של החשמונאים ומה רוצות המתייוונות של דורנו?
מירי שניאורסון
כ"ז כסלו התשע"ה / 19.12.2014 00:35

אם אתן לא יודעות להבדיל בין עיקר לטפל, נקמניות, קטנוניות, עדיין מאמינות למחבלים, לא מבינות את הסיכון שבמסירת שטחים לאויבים או פחדניות שחוששות לעמוד על שלכן, הטור הזה לא בשבילכן.

דלגו לטור הבא או חזרו לטור הקודם.

הטור הזה מיועד למי שכבר קלטה והפנימה שכל ויתור לאויבים מזמין עוד ויתור. הטור הזה מיועד למי שהתפכחה מאשליית השלום שהתקשורת טיפחה במשך שנים. הטור הזה מיועד למי שמבינה שעולם התורה יכול לשרוד גזירות כלכליות קשות. זה לא מה שישבור אותו.

אבל עלול להימחק היו-לא-תהיה אם המחבלים ישלטו בגב ההר ויעמדו במרחק של פחות מעשרים קילומטרים מבני ברק ומטרים ספורים מירושלים.

למי ששכחה, אזכיר את עולם התורה העצום שנכחד לפני שבעים שנה – וכל מילה נוספת מיותרת וכואבת.

החלטתי לכתוב את הטור הזה, לאחר שקיבלתי מייל מאחד הגולשים המתגורר בחו”ל.

תוכן המייל היה פחות או יותר כדלהלן:

אני לא יכול לבחור כי אני לא ישראלי. אבל סוף-סוף יש לכם הישראלים מתמודד שהוא גם חרדי וגם מבין את החשיבות הביטחונית שבשלמות הארץ ואף מצהיר על-כך בגלוי.

תחזקו אותו ותנצלו את ההזדמנות לתפוס שני ציפורים במכה אחת: גם מפלגה חרדית וגם מפלגה ימנית.

לקח לי דקה-שתיים להבין שהוא מתכוון לח”כ אלי ישי שהקים השבוע, בברכת רבו, את המפלגה החרדית השלישית.

החלטתי לברר קצת על ישי ועל מפלגתו.

התברר לי שהאיש הצהיר פעם אחר פעם שעלינו לשמור על ביטחון יהודי ארץ ישראל. גם ח”כ שטבון שהצטרף אליו (ילדיו לומדים בחינוך חרדי, למרות הכיפה הסרוגה שלראשו) נמנה על יראי ה’ שמבינים את הסכנה שבמסירת חלקי ארץ לאויבים.

אין לי מושג מה מצעה של המפלגה החדשה כמו שאין לי מושג מי הם המועמדים מטעמה.

אבל דבר אחד ברור לי: היא חייבת לעבור את אחוז החסימה כדי שבכנסת יהיו גם חרדים שדואגים לביטחונו של העם היושב בציון ולא רק לקצבאותיו.

מאוחר יותר החלטתי לדבר עם אשתו של ישי, כדי להבין אם מדובר בתדמית או במהות. רציתי להיות בטוחה שמדובר באדם שבאמת מבין את הסכנה שבוויתורים לאויבים ולא באדם שישתמש בקולי על מנת להיכנע ללחץ הבינלאומי שיופעל על הממשלה הבאה.

התברר לי שציפי ישי היא אשת שיחה נעימה, ישרה וכנה ובעיקר, אכפתית ויראת שמים.

השתכנעתי. במיוחד לאור העובדה שהגב’ ישי נמנית על אלו שבוחרות ולא נבחרות. היא הולכת לאורו של בעלה שצמוד להוראות רבו (הגר”מ מאזוז שליט”א).

סוף-סוף אפשר להצביע למפלגה חרדית שנאמנותה לביטחונם של מיליוני יהודים, אינה מוטלת בספק ואינה ניתנת לקנייה על ידי תקציבים ותפקידים.

ליישר קו עם תרבות יוון

היוונים לא ניסו להשמיד את העם היהודי. ג’נוסייד (רצח עם) לא היה בתפריט שלהם.

הם לא “שפכו” את כל השמנים, הם רק “טימאו” אותם. הם לא מנעו מיהודים ללמוד תורה כמו הרומאים. הם דרשו שלימוד התורה ייעשה רק אחרי ההצהרה ש”אין לנו חלק ונחלה בה’ אלוקי ישראל”.

הם לא מנעו קיום ברית מילה כאקט רפואי אלא כציווי אלוקי. הם ביקשו להעתיק את התרבות ההלניסטית לירושלים עיר הקודש. הם לא ביקשו לבולל את העם היהודי, אלא להפריד אותו מאלוקיו ומאמונתו.

“תלמדו תורה”, אמרו היוונים. “אך תעשו זאת בשל היותה חכמה עתיקה ולא בשל היותה חכמה אלוקית. תלמדו כי זה יביא לכם תועלת ולא בגלל שזה רצון ה'”.

הם עודדו ואף כפו את היהודים להשתתף באירועי “תרבות” שמטרתם הייתה לנטרל את קבלת העול הבסיסית שמובנית בנפשו של כל יהודי. הם לא החריבו את בית המקדש, (הרומאים כן!). אלא פרצו בו פרצות.

זה היה הרעיון: להחליש את האמונה היהודית. לפרוץ פרצות בחומת ההגנה של הדת היהודית.

היוונים? כבר מזמן לא פה. המתייוונים, או נכון לומר המתייוונות, עדיין פה.

הן מנסות להחדיר ביהדות הנאמנה – החרדית – השקפות כפרניות במסווה של פמיניזם ודאגה לשוויון זכויות. הן מנסות להחדיר אקדמיזציה במסווה של דאגה לפרנסתה של האישה החרדית, כשמטרתן היא לגרום לה “לפקוח את העיניים” ולצפצף על הרבנים “החשוכים” שלא מיישרים קו עם תרבות יוון.

הימים האלה, ימי החנוכה, נועדו להזכיר לנו מה עלה בגורל היוונים ולספר לנו את סוד הניצחון של החשמונאים – “וזדים ביד עוסקי תורתך”.

רק מי שנאמן לתורה הקדושה והוראותיה, יכול לנצח בטווח הארוך.

בחנוכה אנו חוזרים ומכריזים את הכרזתו של מתתיהו: “מי לה’ אלי!” ומזכירים לעצמנו להתרחק מהשפעות זרות שמבוססות על תרבות יוון.

בחנוכה אנו חוזרים ומשתיתים את חיינו הפרטיים והציבוריים על אדני התורה והמצוות מתוך קבלת עול ואמונה אמיתית במי שאמר והיה העולם.

 • חלק מהטור מבוסס על שיחותיו של הרבי מליובאוויטש | הכותבת היא בעלת “הבחירה שלי”, מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו | לתגובות: [email protected]

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל
    20/12/2014 19:47
    י צ
  1. חבל שכתבה כל כך יפה צריכה לכלול גם פוליטיקה. אבל עם כל הכבוד למפלגתו של ישי אי אפשא לזלזל בשאר המפלגות החרדיות שהם שייכות לגדולי הדור ובד”כ לא נעשת בהם הלחלטה שלא על פי דעת תורה.

  2. או שאת תמימה או שאת מסלפת
    20/12/2014 19:51
    חסיד
  3. א. אלי ישי מציע גם לאורי אריאל להצטרף אליו והרבי מלובאוויטש זי”ע גם היה נגד חוק הגיוס כמו שהתנגד להחזרת שטחים.
    ב. הרבי לא היה לאומני. נקודה. הסיבה שהרבי מלובאוויטש זי”ע התנגד להחזרת שטחים, לא קשור כלל למה שמנחה שטבון את אריאל להתנגדות, ולמניע שלהם הרבי מלובאוויטש זי”ע התנגד לא פחות אם לא יותר.

    • חזקי   21/12/2014 17:01

      חסיד. איפה פה לאומנות? היא כתבה על ביטחון של יהודים. על סכנה של פיקוח נפש. עברתי על הדברים שלה פעמיים לחפש מילה אחת של לאומנות ולא מצאתי. חב”דניקים אינם לאומיים ובוודאי שאינם ציונים. זה ידוע. היא חושבת שישי נותן תשובה לבעיה שהחרדים האחרים מעדיפים לטאטא מתחת לשטיח גם כשהיא מתפוצצת להם בפנים בקו 2 או טובחת בהם ברח’ אגסי בהר-נוף.
      אני לא יודע אם אצביע למפלגה של ישי בעיקר בגלל שאני חושש שהוא לא יעבור את אחוז החסימה אבל היא מביעה דעה שאפשר לשמוע אצל הרבה חרדים. גם חסידים כמוני.

      • חסיד   21/12/2014 23:55

        התייחסתי לכותרת: סוף-סוף קמה מפלגה חרדית שנאמנה לביטחונם של מיליוני יהודים בארץ הקודש:
        ולכן שאלתי במה היא חרדית? בזה שאלי ישי רצה לצרף את אורי אריאל שהצביע בעד חוק הגיוס והמניע שלו לאי החזרת שטחים הוא לבסס את השקפתו שהמדינה זו אתחלתא דגאולה: האם חסידת חב”ד יכולה לכתוב על מפלגה זו סוף סוף וכו’ אפשר לומר בהכנעה שזו הרע במיעוטו אבל מה החגיגה כאן?

  4. נקודות חשובות!
    21/12/2014 03:28
    שקד בן-יאיר
  5. 1. שתי נושאים מרכזיים העסיקו את הרבי במדיניות הישראלית: שאלת מיהו יהודי ושלימות הארץ. במסגרת המאבק הזה שילב הרבי ידיים עם כל מי שהיה רק אפשר. גם אם מניעיו היו שונים ממניעים של הרבי. כשהאיום על שלימותה של הארץ הפך למוחשי ויתר הרבי על המלחמה למען מיהו יהודי (כן, בדיוק מה שכתבתי. בתקופת ‘התרגיל המסריח’ הבטיח שמעון פרס לתקן את חוק מיהו יהודי בתמורה לתמיכה החבדית בממשלתו והרבי התבטא אז “נישט פרס און נישט מיהו יהודי”).
    כך שלמסקנא: למען שלימות הארץ נשלב ידיים גם עם אנשים שמניעיהם שונים משלנו. למען שלימות הארץ נניח אפילו למאבקים חשובים כמו גיוס בני הישיבות.
    2. קל ונוח לברוח לפינה החמימה שבה לא מתערבים ולא מביעים דעה בנושאים שנויים במחלוקת, אך דווקא שם מתבטאת הגדלות האמיתית ועל כך הערכתי הגדולה.

    • מאיר   21/12/2014 23:49

      בשם הרבי אשמח אם תאיר לי את המקורות

  6. מצער כמה שזה נכון
    21/12/2014 09:14
    עדי
  7. מסתבר שעדינה בר שלום ודרעי שותפים לדרך השמאל. מוכנים לוותר על חלקים בא׳י וגם אנשי דגל לא נחשדים בדאגה יתרה לא׳י