בפעם השלישית: בג”ץ הוציא צו ארעי נגד התיקון לחוק המסתננים

נחמן וייס
|
כ"ו כסלו התשע"ה / 18.12.2014 19:41
בג”ץ הוציא צו ארעי המונע את יישום חוק המסתננים למרות התיקון שאושר לפני פיזור הכנסת על פי הצו, המדינה תצטרך להשיב לעתירות בתוך עשרה ימים, במהלכם לא יחולקו זימונים למסתננים למתקן חולות

ושוב זה קורה: אחרי שרגע לפני פיזור הכנסת ה-19, לפני 10 ימים, אישרו חברי הכנסת את התיקון לחוק המסתננים, הערב הוציא בג”ץ צו ארעי, המעכב את יישום החוק.

על פי הצו, שהוצא לבקשת ארגוני סיוע שונים, שטענו כי התיקון ‘אינו חוקתי’, על המדינה להגיב בתוך עשרה ימים, שבמהלכם לא יחולקו זימונים למסתננים, למתקן חולות, וכן לא יועברו מסתננים מחולות למשמורת בסהרונים.

כזכור, כמה שעות לפני פיזור הכנסת, אושר התיקון לחוק, לאחר שבג”ץ פסל את החוק פעמיים, התיקון עבר בתמיכת יש עתיד, ברוב של 47 כנגד 23 מתנגדים.

בין התיקונים, הגבלת שהיית המסתננים במתקן חולות ל-20 חודשים בלבד, והגבלת השהיה במשמורת לשלושה חודשים בלבד.

מעסיקי מסתננים והמסתננים עצמם יצטרכו להפקיד פיקדון חודשי שיוחזר להם רק שיעזבו את ישראל. וקביעת קנסות גבוהים למי שיעסיק מסתנן ללא אישור עבודה.

יו”ר ועדת הפנים ח”כ מירי רגב תקפה בדיון בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה ואת שופטי בג”ץ שפסלו את החוק הקודם, ואמרה כי למרות שהיא לא שלמה עם החוק בנוסחו זה, היא מוכנה להעביר אותו בשביל שמתקן חולות לא יסגר, וכי אחרי הבחירות הקרובות תפעל לתיקון פסקת ההתגברות, שתאפשר לכנסת לעקוף את בג”ץ.