אולמרט לזקן: “עד שאת מסיימת העונש כל חודש 10,000$”

אבי כץ
|
כ"ו כסלו התשע"ה / 18.12.2014 16:10
נשיא בית המשפט העליון התיר היום לפרסם 8 קלטות של שולה זקן שנמסרו לפרקליטות, זאת לבקש חדשות10 ו’הארץ’ • בהקלטות נשמעים אולמרט ופרקליטיו מנסים לשכנע את זקן להודות כי קיבלה כספים משמואל דכנר על רקע אישי • אולמרט נשמע גם מחווה דעתו שלפיד לא ראוי לראשות ממשלה: “יכול להיות שהוא מתאים להיות שר אבל זהו, הוא רוצה להיות…אבל הוא רץ. נו אז מה?”

קלטות שולה זקן נחשפות: נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, התיר היום לפרסם את שמונת הקלטות ששולה זקן מסרה לפרקליטות, זאת לבקשת חדשות10 ועיתון ‘הארץ’.

הקלטות האלה, הן שהביאו לפתיחת תיק טלסנקי מחדש, והם מהוות את הסיבה לאישום נגד אהוד אולמרט ופרקליטו נבות תל צור, בחדש לשיבוש הלכי חקירה.

הנה תמצית הדברים (נציין, כי מדובר בשמונה הקלטות ארוכות, הכוללות ברובם נסיונות שכנוע מצד אולמרט ופרקליטו שזקן תודה בקשר אישי עם דכנר. אנחנו תמצתנו את הדברים המרכזיים, הציטוטים נלקחו מכתבה של רויטל חובל ב’הארץ’).

19.5.2011, שבוע לפני שאולמרט עולה להעיד במשפטי טלסנקי וראשונטורס, בקלטת נשמעת שיחה, על חקירת המשטרה בפרשת הולילנד.

זקן: “אני חושבת שהיתה לי עדות טובה (במשטרה בפרשת הולילנד), כאילו מבחינתך”.

אולמרט: “בעיה אחת….את מודה שהוא (דכנר) נותן תרומות…הוא ביקש ממך לפדות כסף בשבילו…או שרואים שהם (צ’קים) נכנסו ויצאו מהחשבון”.

זקן: “(אמרתי ש) אני קיבלתי על עצמי לאסוף תרומות לאהוד בחובות…(אמרתי ש) את כל הכסף שקיבלתי נתתי לאורי. (שאלו) אז לא סיפרת לאהוד? אז אמרתי ‘מה, כל צ’ק אני אלך לרוץ ואגיד לו שקיבלתי?'”.

אולמרט: “רק על התיק הזה אני צריך לתת לעורכי הדין 2.5 מיליון דולר. אז רק שתביני…אני נמצא בתוך מערבולת, אני לא צריך להסביר לך מה זה. בכל זאת בעולם מדברים עלייך, מדברים עלי.

“בכל מקום שאני בא, מדברים עלי. בכל מקום בארץ מדברים עלי, על המשפט שלי. אז אל תקנאי בי, אני לא מקנא בך”.

אולמרט: “וזה לא קל לי שולה, אני לא יכול להגיד לך כמה זה לא קל, את לא יודעת כמה שזה קשה לי, זה לא קל, ברוך השם.

“עכשיו אני חושב שהצלחתי עם מישהו, הוא ייתן לי 25 במזומן, 175 , את זוכרת? אחרי זה נראה מה יהיה, אבל לעולם, הרי את יודעת שאותך, שאת היית כמו בת שלי 35 שנה, כל כלב מהרחוב. עוד מעולם לא זנחתי בן אדם, אחד תראי אחד, מישהו אחד שהיה אתי אי פעם שאני הייתי אפילו מחויב לו, שזנחתי אותו.

“את יודעת את מי אני זונח היחידי, את יוסי. כי הוא המיט עלי ועל המשפחה ועל המשפחה שלו ועל הילדות שלו”.

12.10.12. זקן ואולמרט נפגשים ומדברים על בחירות 2013. אולמרט מספר על הלחצים המופעלים עליו להתמודד בבחירות. 

“אני לא רוצה לעשות מעצמי צחוק. אני רוצה בגבולות מסוימים, ולא רוצה בגבולות אחרים”.

אולמרט מחווה דעתו על מועמדים שונים: “שלמה ינאי לא מתאים להיות ראש ממשלה, אבל יכול להיות שהוא מתאים להיות שר בכיר, אבל לא ראש ממשלה עם כל הכבוד.

“גם יאיר (לפיד) יכול להיות שהוא מתאים להיות שר אבל זהו, הוא רוצה להיות… אבל הוא רץ. נו אז מה?”

במהלך השיחה הוא מכנה את מנכ”לית הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני “פוסטמה”.

ברקע הפגישה היו מגעים שניהלו עורכי הדין של זקן, עפר ברטל ודב גלעד כהן, שייצגו אותה מטעם הסנגוריה הציבורית וללא תלות באולמרט, כדי להשיג הסדר טיעון. זקן דורשת מאולמרט שידאג לה כלכלית.

זקן: “אני צריכה לדאוג לעצמי אחרי שאני לא הייתי אמורה להיות מורשעת ואני מורשעת. לא מעניין אותי אף אחד, אני צריכה לדאוג לבית שלי. הבית שלי מתפרק. אהוד, אני לא יכולה לסבול את זה.

“די, אהוד, אני רוצה לחיות. בקטע של חיים זה קודם כל, מה לעשות, זה הקטע של הביטחון הכלכלי. אני יודעת להיות שקטה כי אני מאמינה בך. אנחנו בכל זאת נפגשים פעם ב…לא הייתי חותמת את ההסכם הזה בלי שהיית נותן לי אוקיי”.

אולמרט: “שולה, אני עכשיו רוצה להגיד לך עוד משהו שאת לא תאהבי לשמוע. לא יכול להיות שאת תסעי לחו”ל כל יומיים. אם אין לך כסף, אין לך כסף. את לא תסעי עם הבן שלך לברצלונה, אנשים מדברים על זה”.

בהקלטה מתאריך 28.10.12, נשמעים זקן ואולמרט, משוחחים על קו ההגנה לפיו היה קשר אישי בין זקן לעד המדינה שמואל דכנר, ולכן הוא נתן לה כספים, אבל זקן חוששת מכך.

שלושה ימים לאחר מכן, אולמרט מגיעה לביתה של זקן, ומנסה לשכנע אותה שוב, ללכת על קו ההגנה החדש.

כמה ימים אחרי מגיע גם עו”ד נבות תל צור, וגם הוא מנסה לשכנע אותה, להסכים לטעון בבית המשפט שהכספים שקיבלה מדכנר היו על רקע אישי.

בתאריך 1.12.13, מתקיימת פגישה מעניינת בין אולמרט לזקן, בה הוא מציע לה סכומי כסף גדולים, על כל חודש שתשב בכלא.

הפגישה הזאת מגיעה, אחרי שבדיוני משפט הולילנד, כעסה זקן על אולמרט שלא הגיב לדברי השופט רוזן שכינה את זקן “מושחתת”. 

אולמרט: “עכשיו תשמעי, אני סיכמתי עם רמי אונגר , אני אומר לך, אם אדם אחד בעולם ידע את זה, זה לא יהיה, אבל אני סידרתי לך, שאת תקבלי כל חודש 10,000 דולר אבל הוא לא מוכן להעביר את זה ישירות לחשבון שלך. הוא לא רוצה להסתבך, צריך עוד חשבון, אולי בחוץ לארץ, של מישהו שהכסף יעבור דרכו.

“הוא יעביר לו, את תקבלי 10,000 דולר משם וזהו. נקודה. זה הסיכום שלי אתו, שעד שאת גומרת את העונש שלך, מתי שלא יהיה, 10,000 דולר הוא מעביר לך.

“אני אמרתי לך גם לפני העדות. גם באמצעות הדס (הרבנית הדסה רלב”ג) איך שבאה אלי ואמרה לי מה יהיה, אמרתי לה תגידי, אני דאגתי ל-10,000 דולר, נקודה”.

זקן: “ואם אני נכנסת בפנים?”

אולמרט: “את ממשיכה לקבל את ה-10,000 דולר, זה שלך. אני לא עוזב אותך לעולם. הבטחתי לך את זה לפני, הבטחתי לך הכל. אני לא מאושר מהחלק הזה של העדות, אבל זה לא רלוונטי.

“היית אמיצה והיית הגונה, אין לי אלייך טענות. לא העמסת עלי, לא הפלת עלי. מה שהבטחתי לפני אני מקיים, כל חיי קיימתי, אף פעם לא זנחתי אותך, זה הכל. ותזכרי את המשפט הזה, כל המשפט, מהתחלה ועד הסוף”.