מעצרו של גופשטיין הוארך ביום אחד בלבד: “לא יסתמו לי את הפה”

שי ויספיש
|
כ"ו כסלו התשע"ה / 18.12.2014 15:08
בניגוד לבקשת המשטרה, בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של יו”ר ארגון להב”ה ושני פעילים ביום אחד בלבד • 6 פעילים שוחרר מיידית • גופשטיין: “זה לא הקג”ב פה, זה מדינת ישראל. אנחנו נדבר ואף אחד לא ישתיק אותנו”

מכה למשטרה: בית משפט השלום בירושלים, שחרר 6 מתוך 10 פעילי להבה שנעצרו שלשום, מעצרו של יו”ר הארגון בנצי גופשטיין ושני פעילים נוספים הוארך ביום אחד בלבד.

למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של גופשטיין והשנים הנוספים בשבוע, השופט ירון מינטקבי’, דחה את הבקשה, והבהיר כי אם לא יהיו התפתחויות בחקירה מעצרם לא יוארך שוב.

במידה ולא תוגש בקשת הארכה נוספת, או שהיא תדחה, ישוחררו גופשטיין והפעילים מחר ב-12:00, וישהו במעצר בית לשלושה ימים, בנוסף יאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים האחרים בפרשה לשלושה ימים נוספים.

כאמור, ששה פעילים שוחררו מידית, למרות בקשת המשטרה להשאירם במעצר בית ל-20 יום, דחה השופט את הבקשה, וקבע רק ערבות כספית וכן שלא יכולו ליצור קשר עם המעורבים בימים הקרובים.

ביצאתו מהדיון אמר גופשטיין: “הפרקליטות של מדינת ישראל חושבת שאסור לדבר פה. רציתי לגלות לפרקליטות, לשי ניצן, זה לא הקג”ב פה, זה מדינת ישראל. אנחנו נדבר ואף אחד לא ישתיק אותנו. נמשיך להילחם בהתבוללות, זה יהדות, זה לא גזענות, ואני קורא לכולם לא לשתוק, היום זה אני, מחר זה אתה”. 

לדבריו, “כשאתה תגיד ברוך ה’ שלא עשני גוי יכולים לעצור אותך, אל תשתקו על זה.  החשד הסביר היחיד אלו דברים שאמרתי בתקשורת, מחר יחקרו אותי על דברים שאמרתי עכשיו. אני אמשיך לדבר בתקשורת ואף אחד לא יסתום לי את הפה”.

עוד אמר גופשטיין: “אני קורא לכל רב להוציא קול ברור ולהגיד שהמעצר הזה על המלחמה בהתבוללות הוא חרפה. אף רב לא יכול להגיד לי זה לא יקרה. אסור לשתוק”.