דרישה מויינשטיין: העמד לדין את מארגני תצוגת האופנה בבית הכנסת

תנועת 'ציונות משפטית' פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בדרישה: להעמיד לדין את מארגני תצוגת האופנה בבית הכנסת הבינלאומי של ארגון רבני צהר בתל אביב • "לפעול כדי להבהיר שמקרים מעין אלו יוצאו מעבר לגדר" • סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן-דהן, בוחן באלו צעדים משפטיים ניתן לנקוט כנגד האחראים
נחמן גור
כ"ו כסלו התשע"ה / 18.12.2014 10:10

מופע הפריצות שערכה מעצבת האופנה מילי דהן מול ארון הקודש בבית הכנסת הבינלאומי בתל אביב, הפועל תחת ארגון רבני צהר, גורר דרישה להעמדה לדין של האחרים.

  תנועת ‘ציונות משפטית’ פנתה הבוקר (חמישי) אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, בדרישה להעמיד לדין את מארגני תצוגת הפריצות בבית הכנסת.

לדברי התנועה, אשר חרטה על דגלה את חיזוק ערכי הציונות והיהדות גם באמצעות עולם המשפט, למרות המקום הנכבד שיש לחופש הביטוי במדינת ישראל, הרי שנוכח חומרת הפגיעה הגסה בקודשי ישראל, יש מקום לעשות שימוש באותו סעיף חוק אשר נעשה בו שימוש נדיר בעבר, בשנת 1997, כדי להעמיד לדין את טטיאנה סוסצקין באשמת פגיעה ברגשות המוסלמים עת תלתה כרזות בהן הופיע מוחמד בדמות חזיר דורך על הקוראן, והאוסר פגיעה ברגשי הדת. 

בפנייתם הם מציינים כי גם בית המשפט העליון הכיר בכך שפגיעה במוסר וברגשות הדת נכללים בפגיעה בסדר הציבורי, כדברי השופט ברנזון, “אמת, כל אחד חייב לכבד את רגשות הזולת, לרבות רגשות דת ואמונה, ולהימנע עד כמה שאפשר מלפגוע בהם. זהו צו מוסרי נעלה, שבלעדיו לא ייכונו חיי חברה תקינים ומכובדים”.

אייל כהן, יו”ר ‘ציונות משפטית’ אמר: “אומנם חופש הביטוי הוא מערכי היסוד של מדינת ישראל בהיותה מדינה דמוקרטית, אך יחד עם זאת מדינת ישראל היא מדינה יהודית אשר חרטה על דגלה את ערכי היהדות הבסיסיים.

“כפי שכתב בעבר השופט לנדוי, החובה שלא לפגוע ברגשי הדת של הזולת נובעת במישרין מחובת הסובלנות ההדדית בין אזרחים חופשיים בעלי אמונות שונות, שבלעדיה לא תיתכן שום חברה דמוקרטית מגוונת כשלנו.

“חילול קודשי ישראל המהווה פגיעה גסה ברגשי הדת, מכרסם בערך הסובלנות ופוגע במרקם העדין שבין הקבוצות השונות שבתוך העם ולכן ראה המחוקק לנכון להגביל אותו.

“צר לי כי דווקא בימי החנוכה בהם אנו מתגאים בשמירת תרבותנו ומסורתנו היהודית התפרסם כי יש מי שאינו מהסס לעורר פרובוקציות תוך כדי החפצת נשים דווקא בתוככי בית תפילה מקודש.

ישנם גבולות אדומים שבשם החיים המשותפים ביחד והשמירה על הסדר הציבורי פשוט אסור לחצות, ואני קורא לכל הגורמים הנוגעים בדבר לפעול כדי להבהיר שמקרים מעין אלו יוצאו מעבר לגדר”.

כבר אתמול הודיע סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן-דהן, כי הנחה את היועץ המשפטי של המשרד, עו”ד ישראל פת, לבדוק באלו צעדים משפטיים ניתן לנקוט כנגד האחראים לתצוגת האופנה בבית הכנסת בתל אביב.

הרב  בן דהן גינה את השימוש הציני בבית כנסת למטרה של תצוגת אופנה, כשדוגמניות חשופות צועדות בתוך בית הכנסת. “הנחתי את הלשכה המשפטית לבדוק את דרכי הטיפול. כרגע אנו בודקים התקנת תקנות שיאסרו על שימוש בבתי כנסת לצרכים שאינם הולמים את קדושת המקום. מדינה שרומסת את ערכיה לא תישאר יהודית”, אמר הרב בן דהן.

הוא הוסיף: ״מעשה זה מהווה כהות חושים יהודית ואובדן של כבוד למסורת היהודית. מדינה שמאפשרת לבזות את בתי הכנסת שלה ואת המקומות המקודשים לה, לא תישאר יהודית”.

במקביל הוציא המשרד לענייני דת פנייה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

תצוגת האופנה שנערכה בבית הכנסת בתל אביב עוררה, זעזוע עצום בציבור.

 בתמונות, שאינן פחות ממזעזעות, נראות דוגמניות פוסעות בלבוש חושפני ובחוסר צניעות בולט מול ארון הקודש וליד בימת הקריאה בבית הכנסת, כאשר עשרות נשים וגברים צופים בהן ומצלמים אותם – בעוד על בימת בית הכנסת עומדת מקהלת החזנים ‘בת קול’ ומשורורת “שלום עליכם מלאכי השרת”.

התצוגה צולמה להפקת המקור של הוט בידור ישראלי ‘איט גירלז’ וכן לבלוגים מובילים בתחום האופנה וכלי תקשורת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סומך על הבגץ שיזרוק אותם מכל המדרגות ויהפוך את זה לחוקי ולגיטמי
    18/12/2014 10:21
    הרוש
  1. סומך על הבגץ שיזרוק אותם מכל המדרגות ויהפוך את זה לגיטימי וחוקי