מופע הדוגמניות • בנט: “גימיק תקשורתי. חציית קו אדום”

סגן השר לשירותי דת על השימוש הציני בבית כנסת למטרה של תצוגת אופנה: "בודקים התקנת תקנות שיאסרו על שימוש בבתי כנסת לצרכים שאינם הולמים" • "מדינה שמאפשרת לבזות את בתי הכנסת שלה, לא תישאר יהודית"
שרי רוט
כ"ה כסלו התשע"ה / 17.12.2014 19:00

חשיפת חרדים10: מופע הפריצות שערכה מעצבת האופנה מילי דהן מול ארון הקודש בבית הכנסת הבינלאומי בתל אביב, הפועל תחת ארגון רבני צהר –  גורר תגובות גם במערכת הפוליטית.

יו”ר הבית היהודי ושר הכלכלה נפתלי בנט אמר: ״תצוגת אופנה בבית כנסת היא אירוע הרומס את קודשי ישראל בשביל גימיק תקשורתי. אמנות אינה רמיסת רגשות האחר בשביל למכור שמלה. ביזוי בתי כנסת על ידי יהודים היא חציית קו אדום, ומי שעושה זאת מוטב שיחליף מקצוע. בושה״.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, גינה אף הוא את השימוש הציני בבית כנסת למטרה של תצוגת אופנה, כשדוגמניות חשופות צועדות בתוך בית הכנסת, בזמן שמקהלת חזנים משוררת כחלק מהתצוגה.

“הנחתי את הלשכה המשפטית לבדוק את דרכי הטיפול. כרגע אנו בודקים התקנת תקנות שיאסרו על שימוש בבתי כנסת לצרכים שאינם הולמים את קדושת המקום. מדינה שרומסת את ערכיה לא תישאר יהודית”, אמר הרב בן דהן.

הוא הוסיף: ״מעשה זה מהווה כהות חושים יהודית ואובדן של כבוד למסורת היהודית. מדינה שמאפשרת לבזות את בתי הכנסת שלה ואת המקומות המקודשים לה, לא תישאר יהודית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתה זה שפחת להם צהר טיפשששששש
    17/12/2014 21:03
    יהודי
  1. הכל התחיל מאנשים כמוך!!!

  2. זה מתחיל מאישור רב בית הכנסת
    18/12/2014 08:05
    מילי
  3. ריקוד ה”מה יפית” של רבני צוהר הגיע לאבסורד