הלם: דוגמניות בלבוש חושפני ביצעו תצוגת אופנה בתוך בית כנסת בת”א

מעצבת האופנה מילי דהן וערוץ הבידור 'הוט' ערכו תצוגת אופנה במהלכה פוסעות דוגמניות בלתי צנועות בחלל בית כנסת על רקע שירה של מקהלת חזנים • המעצבת: "מתנצלים בפני מי שמצא טעם לפגם בחיבור הזה. בית הכנסת נתן הסכמתו"
אליעזר היון
כ"ה כסלו התשע"ה / 17.12.2014 00:38

חצו את כל הגבולות: מעצבת האופנה מילי דהן קיימה תצוגת אופנה בבית כנסת בית-אל, המוכר כבית הכנסת הבינלאומי של ארגון רבני צהר בתל אביב, כאשר הדוגמניות פוסעות בחלל בית הכנסת לקול צלילי שירת ‘שלום עליכם מלאכי השלום’ של להקת חזנים.

בתמונות, שאינן פחות ממזעזעות, נראות דוגמניות פוסעות בלבוש חושפני ובחוסר צניעות בולט מול ארון הקודש בבית הכנסת, כאשר עשרות נשים וגברים צופים בהם ומצלמים אותם.

בתווך ניצבת מקהלת החזנים הישראלית ‘בת קול’ ושרה פסוקים.

המראה הסוריאליסטי, שלא לומר הביזארי הזה, לא לקוח מבית כנסת רפורמי – שגם בו כפי הנראה היו נמנעים מפרובוקציה קשה זו – אלא בבית כנסת אורתודוקסי.

שטיחים מבתי כנסת

בדף יחסי הציבור של התצוגה נאמר: “המעצבת הצעירה ומעוררת העניין, שואבת את ההשראה לעיצוביה מהדת. בתהליך אותו עברנו מולה על מנת להבין מי היא, ומה ניתן לעשות איתה מבחינת יחסי ציבור, הבנו כי ברשותה אוסף של שטיחים עתיקים, גם הם לקוחים מבתי כנסת וכי חלק מההשפעה על עשייתה נובע מההתעניינות שלה בויטראז’ים המרהיבים שבבתי הכנסת.

איש האופנה, גילי אלגבי, רתם אותנו לתהליך והסביר שהוא מתכנן להפיק תצוגת אפנה.

התוצאה לפניכם: תצוגת אפנה שהופקה בתוך חלל של בית כנסת. דוגמניות פוסעות עם עיצוביה מלאי ההוד של המעצבת לצלילי שירת חזנים במקום די ג’יי טיפיקלי”.

בית כנסת

התצוגה צולמה להפקת המקור של הוט בידור ישראלי ‘איט גירלז’ וכן לבלוגים מובילים בתחום האפנה וכלי תקשורת מהמדיה הרחבה”.

אפילפסיה בבית הכנסת

בהמתנה לתצוגה הביזארית חטפה אחת הדוגמניות התקף אפילפסיה וצווחות החלו להישמע ברחבי בית הכנסת. הדוגמנית הפגועה פונתה במהירות על ידי אמבולנס, והמופע המשיך בקונספט ההזוי.

עונש שמימי? הכרה של הנערה במעשה הבזוי?

ממשרד יחסי הציבור של מילי דהן נמסר: “קולקציית חורף 2015 שואבת השראתה ממוטיבים וארכיטקטורה של בתי כנסת בעולם, החיבור בין ההשראה לבית כנסת היה אך טבעי, אנו מתנצלים בפני מי שמצא טעם לפגם בחיבור הזה. בית הכנסת נתן הסכמתו לקיום האירוע תחת כתליו”.

בית כנסת

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזעזע!!
    17/12/2014 08:42
    יותם
  1. מזעזע!!

  2. כדאי שיחפשו מדינת מקלט רק לא אוגנדה
    17/12/2014 09:12
    אזרח זועם
  3. כדאי שיחפשו מדינת מקלט רק לא אוגנדה

  4. מזעזע
    17/12/2014 09:18
    הילה
  5. פשוט בושה! טעם נפגם!

  6. מה שהכי מזעזע בסיפור הזה?
    17/12/2014 12:32
    הדב הלבן
  7. זה החזנים! מילא הדוגמניות, גם האירוע היה מתרחש במקום אחר- הן ככל הנראה לא חכמות במיוחד – אם הן מסוגלות להחפיץ את גופן כך. אבל החזנים? אין להם בושה להתעטף בטליתות, לחלל את קדושת המקום, ולשיר שירים על מלאכי השלום – בזמן שלרגליהם מתרחש מופע שכולו זימה?!

  8. מיתיווניים
    22/12/2014 17:52
    יונים
  9. ימח שימם