תורה בתפארתה: תלמידי הישיבה סיימו מסכת עם הגראי”ל שטיינמן • צפו

בבני-ברק נערכה חגיגת סיום מסכת בבא קמא, שנלמדה על-ידי בחורי 'תורה בתפארתה' • הגראי"ל שטיינמן במעמד: "לימוד התורה זה עיקר החיים" • הגרי"ג אדלשטיין: "אשריכם שזכיתם"
כ"ח ניסן התשע"ד / 28.04.2014 00:37

הערב נערך בבני-ברק מעמד סיום מסכת בבא קמא, שנלמדה על-ידי בחורי ישיבת ‘תורה בתפארתה’, ובהשתתפות בוגרי הישיבה וצוות ראשי ורבני הישיבה, באולם שעל יד בית הכנסת הגדול ברחוב רבי עקיבא, בהשתתפות מייסד הישיבה – הגראי”ל שטיינמן.

את המעמד הנחה הגר”י צוקר, מרבני הישיבה, שעמד על הזכייה הגדולה של בני הישיבה בפתיחת הישיבה לפני כחצי שנה על-ידי הגראי”ל.

בתחילת המעמד נשא דברים הגאון רבי יונתן שרגא דומב, משגיח ישיבת בית מאיר. בסיום דבריו הגיע הגרי”ג אדלשטיין, שאף נשא דברים ואמר: “אשריכם שזכיתם לסיים מסכת, שמסכת זה עניין של שלימות, ומי שלומד נקרא המלך – דמאן מלכי רבנן. כמו שכתוב שישים המה מלכות, שהמסכת היא המלכה והמלך זה מי שלומד אותה”.

שיאו של המעמד היה כאשר הופיע הגראי”ל. בני הישיבה קיבלו את פניו בשירה לכבודה של תורה.

לפני המשא המרכזי נערך סיום מסכת ואמירת הקדיש על ידי הגר”ר גפן, ר”מ בישיבה.

לאחר מכן נשא את המשא המרכזי הגראי”ל, כשאלפים נהרו למקום כדי להאזין לדבריו: “לימוד התורה זה עיקר החיים. וצריך להעריך מה שגומרים כעת מסכת בבא קמא, שזה עושה נחת רוח להקב”ה”. ובירך: “שכל הבחורים יזכו לגמור עוד מסכתות וכל הש”ס”.

לאחר מכן כיבד את ראש הישיבה, הגאון רבי יעקב סטפנסקי לשאת דברים. הגר”י דיבר על משה רבינו שבכל דור ודור, ובדורינו זוכים אנו שרש הישיבה מנהיג אותנו.

את מסכת הנואמים סיים בעל האכסניה של הישיבה, הגאון רבי שאול דולינגר, ראש מוסדות פרי עץ חיים באשדוד, שדיבר על גודל זכייתו בפרט, ושל העיר אשדוד בכלל – שהישיבה שוכנת בקרבה.

הרב שטיינמן הרב אדלשטיין סיום1

הרב שטיינמן הרב אדלשטיין סיום2

הרב שטיינמן הרב אדלשטיין סיום3

הרב שטיינמן הרב אדלשטיין סיום4

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אשרינו
    28/04/2014 17:31
    יוסיפ
  1. שיש לנו את גדולי הדור הגראיל והגריג. יאריכו ימים על ממלכתם עד בירת הגואל.: