במודיעין עלית נלחמים כבר חצי שנה: מי יהיה הסגן?

למרות שחלפה כבר חצי שנה מאז הבחירות לרשויות המקומיות, במודיעין עלית עדיין לא מונה סגן ראש עיר כחוק • הסיבה: ראש העיר רצה שיועצו טוביה פריינד ימונה לתפקיד • ח"כ משה גפני התנגד ודרש: התפקיד לנציג דגל התורה • הגראי"ל שטיינמן הכריע לטובת גפני • אלא שמאז גוטרמן גורר רגליים - והוויכוח נמשך
שרי רוט
כ"ז ניסן התשע"ד / 27.04.2014 18:34

למרות שחלפה כבר חצי שנה מאז הבחירות לרשויות המקומיות, יש עיר ואם בישראל בה עדיין לא אושר כחוק תפקיד סגן ראש העיר.

מדובר בעיר בה למרות היותה בדירוג סוציו-אקונומי נמוך, משכורות משולמות כסדרן מידי חודש בחודשו, ובראש עיר הזוכה לשבחים רבים במשרדי הממשלה על פעילותו בכלל ועל הפעילות בנושא התעסוקה בפרט.

ברוכים הבאים למודיעין עילית.

לפני הבחירות היו מי שתכננו כי מי שימונה לתפקיד סגן ראש העיר בשכר יהיה טוביה פריינד, נציג חסידות קרלין ויועצו של ראש העיר יעקב גוטרמן. ח”ג משה גפני התנגד ותבע כי לתפקיד ימונה נציג דגל התורה. בהמשך הכריע  הגראי”ל שטיינמן כי מרדכי גולדברג, נציג דגל התורה, הוא שיקבל את התפקיד.

ראש העיר, יעקב גוטרמן, לא התלהב, בלשון המעטה, מההחלטה, אבל כשהגראי”ל אומר – מי יערער על דבריו.

אלא שבעוד אין מי שמערער רשמית, בשטח הדברים מקרטעים, וגולדברג עדיין ממתין לאישור תפקידו.

גורמים בלתי רשמיים בעיר טוענים, כי “בסופו של דבר התפקיד יאושר, וגוטרמן ישלם למפרע את כל החוב המגיע לסגנו”. ובכל זאת, לא נעים כשהדברים לא מסתדרים.

אין כל אישור רשמי לכך מצד זה או אחר, אבל יודעי דבר יודעים לספר, כי ח”כ משה גפני, שנזקק להתערב בפרשה, הודיע כי הגורם היחיד המוסמך לפסוק בכל פרטי המינוי, על כל השלכותיו – הוא המשלח, קרי: הגראי”ל –  וכי אין לשום גוף, כולל לא לרבני מודיעין עלית, אפשרות להתערב ו/או להכריע בנושא הסבוך.

בבסיס הדברים עומדת העובדה לפיה משרד הפנים לא אישר את המינוי בשלב ראשוני ובאופן אוטומטי, וזאת בשל העובדה שגולדברג הצהיר בטפסים השונים כי הוא מכהן כחבר בהנהלת סמינר בעיר. בהמשך, כשמשרד הפנים סירב לאשר את המינוי בשל כך, הבהיר גולדברג כי יפסיק ליטול משכורת, וכי יעבוד בהתנדבות. סוג כזה של מינוי טעון אישור של חברי העירייה, אך נכון לעכשיו ראש העיר טרם כינס ישיבה כדי לאשר.

מדוע?

ובכן, מאחורי הקלעים קיים ויכוח בין הצדדים – פריינד את גולדברג. הוויכוח הוא גם על נושא התואר, מי יחזיק בפועל בתואר ‘סגן’, וגם על התמורה הכספית. מטעמים מובנים, לא ניכנס לפרטם של דברים ולכיסם של הנוגעים בדבר. יש אומרים שכמעט הוגשה תביעה בבית הדין המקומי, בנשיאות המרא דאתרא. הצדדים מכחישים.

כך או כך, קשה לומר ש’העיר כמרקחה’ באשר התושבים אינם מודעים לקרב המתחולל מעל לראשם, אבל הרוחות בזירה הפוליטית המקומית בהחלט גועשות.

בלשכת ראש העיר סירבו להגיב.

גורם בכיר הבטיח: “בימים הקרובים יתכנסו חברי העירייה והמינוי יאושר”.

כך או כך, גורם בכיר בדגל התורה מבטיח כי תימצא הדרך לאשרר את המינוי, גם אם לא בדרך שתשביע את רצונו של פריינד, אולי גם לא את רצונו של ראש העיר, שדעתו בנושא אינה ברורה.

“כשח”כ משה גפני החליט לערוך סדרת חינוך מחדש לגוטרמן, כל הנוגעים בדבר הופכים לחיילים במשחק”, אומר  גורם בכיר הבקי בפרטי הפרשה. לדעתו, גפני ינצח בסופו של משחק.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טוביה מחזיקים לך אצבעות
    27/04/2014 19:23
    יענקי פריינד
  1. מעל 15 שנות המתנה הספיקו הגיע הזמן לתת לטוביה את הראשות ולא רק את הסגנות,
    טוביה המלך.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   28/04/2014 06:17

      כמה טוביה
      שילם לך כדי שתכתוב טוביה המלך?

  2. שימשיכו לריב ישאר יותר כסף בקופה
    27/04/2014 20:28
    תושב העיר
  3. העיר לא כמרקחה כיוון שהמריבות לא מעניינות את התושבים שגם ככה חיים בעיר עם עירייה מושחתת ושמחים שנשאר עוד כסף בקופה

  4. למה אין הכרעה בפרקליטות בנוגע לגוטרמן
    28/04/2014 15:11
    בים באוויר וביבשה
  5. הכרעה עכשיו