אלי, לב רבים איתך, אבל זה ייעלם

השעות הללו עשויות להיות מפתות עבורך. כולם משיאים לך עצות, מציבים אותך בעמדת האנדרדוג, ולא מפסיקים ללחוש באזנך כי כוחך גדול • הם צודקים. אלא שכל זה ייעלם ביום בו תכריז על מלחמה בש"ס ובמועצת חכמי התורה
אליעזר היון
כ"א כסלו התשע"ה / 13.12.2014 18:16

אלי ישי שלום,

מכתב זה נכתב אליך ממקום נקי נטול פניות – אינני מכיר לא אותך ולא את אריה דרעי – והוא מבקש אך להביע תמיהה-שאלה אחת: מה אתה רוצה למען השם?

אתה חש בוודאי פגוע על כי מקומך בראש ההיררכיה של תנועת ש”ס ניטל ממך כמו על פי תסריט ידוע מראש. לא רק שאיבדת את ראשות התנועה, גם סיכוייך להשפיע על דמותה, אישיה, ומהלכיה, צומצמו. או כפי שאתה בוודאי תאמר, נכחדו כאילו לא היו מעולם.

מסתבר, שאתה צודק. המקום השני וההבטחה ל’שר בכיר’ הם תופינים פוליטיים נאים, אך הם חסרי ממשות והשפעה על דרכה של התנועה.

כולם מבינים זאת.

אלא שאתה ישי אינך הנפגע הפוליטי הראשון, בטח גם לא האחרון. דווקא מחליפך בתפקיד ‘מנכ”ל המדינה’ לשעבר, והאסיר המשוחרר כעת – דרעי למד זאת היטב על בשרו בין השנים 2002-2013. בשנים הללו הוא לא כיהן בכל תפקיד רשמי, לא הניע מהלכים, ובטח לא השפיע על סדר יומה של התנועה.

אל הרשימה הבלתי סימפטית בה שהה דרעי, ובה אתה ממוקם כעת, דילגו בלי חדווה גם עמרי שרון, דוד לוי, זבולון אורלב, עמי איילון, דני איילון, שלי יחימוביץ, יוסי ביילין, עמרם מצנע וכו’.

זו היא האבולוציה של הפוליטיקה האכזרית, ואתה, אלי ישי, למרבה הכאב, ממוקם כעת בעמדת החוליה החלשה. אתה מוכרח לתפוס זאת. בטח כאיש בעל ניסיון פוליטי עשיר.

צקצוקי הלשון וההשתתפות בצער אותם אתה שומע מכל עבר, חסרי כל שחר. איש לא ריחם על אנשים מסוגך מעולם, ואיש לא זוכר אותם כיום.

השעות הללו עשויות להיות מפתות עבורך. כולם משיאים לך עצות, מציבים אותך בעמדת האנדרדוג, ולא מפסיקים ללחוש באזנך כי כוחך גדול.

הם צודקים.

בשלב הזה, אתה אכן מאוכן בפוזיציה של ה’מסכן’, הנרדף, והאיש שאיבד את עולמו לאחר 13 שנות נאמנות.

לבם של רבים אתך. גם שלי.

אלא שכל זה ייעלם ביום בו תכריז על מלחמה בש”ס ובמועצת חכמי התורה. אז איש לא יזכור אותך, וגורלך יהיה כמו של מורדי ש”ס לדורותיהם.

נקודת הפתיחה תהיה מן הסתם חגיגית ומלאת כוונות, אתה תוזמן לראיונות, והפרשנים הפוליטיים יפגינו כלפיך הרבה חום ואמפתיה. אך אתה, כאדם ישר והגון, עשוי להבין כי מדובר במקסם שווא, בחבורת אופרטוניסטים שבסך הכל זיהו [גם] בך את הכלי להתנגח במפלגה החרדית.

אתה לא באמת יכול לחבור לאורי אריאל, חובש הכיפה הסרוגה, ותומך חוק הגיוס, ולקוות כי ספרדים חרדיים יתמכו בך.

אתה לא באמת יכול להתייעץ עם הרב שטיינמן וגדולי תורה נוספים, ואז לזעוק עם אריאל וסטרוק מ’ארץ ישראל השלמה’ כי ‘אף שעל לא יוחזר’ בעוד גדולי התורה החרדים כמו הרב שך והרב עובדיה יוסף נקטו בגישה הפוכה.

ואתה לא באמת סבור, או כך יש לקוות, כי מישהו יאמין לתיזה כי הרב עובדיה יוסף ממקום שבתו בשמים, תומך משום מה במפלגתך כעת, ולא בזו שהעומד בראשה מונה על ידו רק חדשים ספורים קודם פטירתו.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחד הטורים הטובים שקראתי אי פעם!
    13/12/2014 18:43
    אברהם כהן
  1. מיצית בקצרה ממש את המצב אליו יכנס אלי ישי ברגע בו ינסה לדרך עצמאית.
    ואיך הוא לא רואה את זה?
    הרי 14 שנה הוא היה בראשות ש”ס וספג רק בזיונות מהתקשורת והעם, פתאום הוא מאמין לחיבוקים שלהם? איך הוא לא קולט שזה רק כדי לנגח את דרעי אבל ברגע שהוא יהיה יו”ר מפלגה יחזרו לכסח אותו.

  2. המאמר מתעלם מהרב מזוז
    13/12/2014 23:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הכותב הנכבד מתעלם מזה שאם ישי מקים מפלגה עם הרבנים הגאונים: הרב מזוז, הרב בניהו, הרב עמאר הרב אברג’ל ועוד.
    זו לא מרידה במועצת גדולי התורה, אלא פיצול בעולם התורה הספרדי.
    במצב הזה, כאשר הרבנים הנ”ל נותנים היתר לחבור לאורי אריאל לריצה טכנית (מתוך מגמה להציל ארבע מנדטים מבנט) – הניתוח ממש לא נכון

    • ש   14/12/2014 00:15

      זה אומר שהוא יקבל איזשהו תמיכה מכמה רבנים שגם אם כוחם גדול זה יבזבז כוחות על הדבר הכי לא נכון, ובעיקר יפרק את המפלגה שרבו בנה, שרבו ייסד בדם ליבו, האם הוא יוכל להגיד לעצמו מה שרבו אמר עליו “בכל ביתי נאמן הוא” ואני לא דן את אלי, איני יודע איך כל אחד מאיתנו היה מגיב בסיטואציה דומה.

      • בנצי   14/12/2014 08:31

        המפלגה שהוא יקים תרים את קרן יהדות ספרד באמת, היא תפיץ אהבת ישראל, היא תהיה גאה באמת במורשת הספרדית, היא תהיה נאמנה לארץ ישראל, והיא תמנע אסון נוסף של הסכם אוסלו חדש רח”ל!!
        עכשיו תגיד לי אתה:
        זו תהיה דרכו של מרן או ש”ס תהיה דרכו של מרן??!

        • אריאל   14/12/2014 08:49

          ממש אותו טקסט של התומכים בהם… זה לא יאמן איך אתם מצליחים לשקר לעצמכם… מרן בקולו הברור בחר בדרעי, מרן זצוק”ל הביע תודה והערכה גדולה לדרעי ואטאיס לאחר הבחירות לרבנות הראשית, איפה היה ישי?
          ובקשר לרב אברג’יל ולרב בניהו הם לא תמכו ולא יתמכו במפלגה נגד ש”ס

  4. המכתב
    14/12/2014 11:19
    ינון מצליחמה
  5. גם לי לא ידוע אם אתה מזוהה עם אחד משני הצדדים אך אתה משקף הרבה ממה שהמצביעים הפוטנציאליים של התנועה חושבים

  6. כל מילה בסלע!
    14/12/2014 12:38
    מיכל
  7. היום ישי מוקף באנשים שנוטעים בו תקוות שווא,את המכה הוא יחטוף במוצאי ה17 במרץ.
    חבל עליך אלי.

  8. שלום שלום ואין שלום
    14/12/2014 13:44
    יהודי מגשר
  9. גילוי נאות , אינני שייך למפלגת ש״ס . עומד מהצד ואומר לעצמי , ישחקו הנערים לפנינו .
    מעניין שכותבים לאלי ישי ושואלים אותו מה אתה רוצה ? מדוע לא שואלים גם את דרעי מה אתה רוצה ? לרסק את ש״ס ? הרי גם אם משהוא ינחת מהירח ויקרא את שני הצדדים יבין שיש בעיה לשני הצדדים , הבעיה , שמשום מה אנשים לא מכירים את אלי ישי , שואלים ומציעים פתרונות.
    אחד הכותבים בקוקר אוהב את אלי ישי אהבת נפש ודואג לו , כי הוא נטרלי , ״לטובתך , לטובת משפחתיך ולטובת כולנו , תלך הביתה ״.
    יהודים יקרים , כאשר אומרים ״עושה שלום ״ צועדים 3 צעדים אחורה ולא צועדים קדימה ודורכים על השני . אני מקווה שלצדדים יהיה מספיק אחריות ללכת יחד . אולם אם לא רוצים את אלי ישי , , שיעשה מה שהוא חושב , הוא מספיק גדול לקחת אחריות למעשיו .
    בברכה
    יהודי מגשר

  10. לו הייתי אריה דרעי
    15/12/2014 21:04
    פוליטיקה
  11. הייתי שמח שאלי ישי רץ .המצב של שס במילא גרוע ככה יוכלו להטיל את ההאשמה על המפלגה של אלי שכנראה לא יעבור את אחוז החסימה וגם יקבל שקט ממנו

  12. אתה לא מכיר את דרעי? אם כך אין סיבה לקרוא
    16/12/2014 01:22
    אנה
  13. בבקשה סבלנות עד הבחירות.