סקר ‘מעריב’ בדק: כמה שווה הפוטנציאל של הרב חיים אמסלם?

סקר 'מעריב-סופהשבוע': 28% מהציבור מעדיפים ממשלת ימין-חרדים, רק 19% רוצים ממשלת שמאל ללא החרדים • העבודה - 24 מנדטים, הליכוד - 20 והבית היהודי - 17 • יהדות התורה -8, ש"ס - 6 מנדטים
יוני גרין
כ' כסלו התשע"ה / 12.12.2014 09:55

סקר ‘פאנלס פוליטיקס’ שנערך השבוע עבור ‘מעריב-סופהשבוע’ מעניק לרשימה המשותפת של מפלגת העבודה ומפלגת התנועה 24 מנדטים, ובכך היא הופכת למפלגה הגדולה בכנסת.

הסקר כולל את האיחוד בין ציפי לבני ליצחק הרצוג, אך אינו כולל את חלוקת השליטה בין השניים – תקדים בפוליטיקה הישראלית. נמתחה עליה ביקורת רבה, אבל גם נשפכו לטובתה מחמאות לא מעטות, כך שכעת עדיין לא ברור איך  הציבור יגיב.

הליכוד, לפי הסקר, זוכה ל-20 מנדטים. עוד עולה מהסקר כי לו היו הבחירות מתקיימות היום, היתה מפלגת הבית היהודי זוכה ל-17 מנדטים, מפלגת ‘כולנו’ של משה כחלון זוכה ל-10 מנדטים, המפלגות הערביות עם 10 מנדטים, ישראל ביתנו מקבלת גם היא 10 מנדטים, יש עתיד צונחת ל-9 מנדטים, יהדות התורה עם 8 מנדטים, ש”ס זוכה רק ל-6 מנדטים, וגם מרצ עם 6 מנדטים.

 הסקר מצא כי 28% מהציבור מעדיפים ממשלת ימין-חרדים וכי רק 19% מעדיפים ממשלת מרכז-שמאל ללא המפלגות החרדיות.

הציבור נותן אמון בשר הביטחון משה (בוגי) יעלון. 60% רוצים לראות אותו ממשיך בתפקיד, לעומת 21% בלבד שמעדיפים את נפתלי בנט בתפקיד.

הסקר בדק גם את עוצמתם של כמה מהשחקנים שמועמדים להצטרפות למפלגות שונות: יובל דיסקין, שהודיע כי לא יצטרף בעת הזו לפוליטיקה מוביל בהפרש ניכר – 43% אמרו שהצטרפות של דיסקין למפלגה כלשהי, תחזק את נטייתם להצביע עבורה.

אחריו צמודים לבני (שכבר הצטרפה) ויואב גלנט עם 40%, פרופ’ מנואל טרכטנברג עם 32%, ואחריו אלעזר שטרן והרב חיים אמסלם עם 27% כל אחד.

בשורה התחתונה, כל אחד מהנבדקים הללו מהווה פוטנציאל לא רע בכלל.

מתנועת ‘עם שלם’ נמסר: “הסקר שנחשף הבוקר אינו מפתיע בכלל. הרב אמסלם הוא דמות אהודה ומשפיעה על כלל הציבור בישראל, ועמידתו על עקרונתיו וערכיו הידועים יחד עם פעולותיו הציבוריות הפך לשם דבר, ולא פלא שעם ישראל שמכיר ומוקיר את הרב אמסלם אמר את דברו בצורה ברורה ונחרצת”.

ב’עם שלם’ הוסיפו: “בימים הקרובים נכנס מסיבת עיתונאים מיוחדת בה נודיע על המשך דרכינו הפוליטית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות