ועדת הכנסת החליטה: כך תעבוד הכנסת במהלך הפגרה

בתקופת הפגרה תפעל ועדת הסכמות שתורכב מיו"ר הקואליציה וחבר מסיעתו של ראש האופוזיציה, או ח"כ מטעמם • גם 25 חברי כנסת רשאים לדרוש את כינוס המליאה בתקופת הפגרה
י"ח כסלו התשע"ה / 10.12.2014 19:28

ועדת הכנסת בראשות ח”כ יריב לוין החליטה שפגרת הבחירות מתחילה היום ותימשך עד לכניסתה של הכנסת ה-20.

בתקופת הפגרה תפעל ועדת הסכמות שתורכב מיו”ר הקואליציה וחבר מסיעתו של ראש האופוזיציה, או ח”כ מטעמם.

בזמן פגרת הבחירות הממשלה רשאית לדרוש את כינוס המליאה, כשהיא מפרטת את הנושא שלשמה נדרש הכינוס. הממשלה רשאית לבקש להביא לדיון במליאה הצעות חוק בקריאה ראשונה, שניה ושלישית.

גם 25 חברי כנסת רשאים לדרוש את כינוס המליאה בתקופת הפגרה, אבל רק לצורך דיון בהצעות לסדר.

ועדות הכנסת יהיו רשאיות לקיים דיונים ביוזמת יו”ר הוועדה או שליש מחברי הוועדה, רק באישור ועדת ההסכמות. בנוסף יו”ר הכנסת רשאי להתיר לוועדה ישיבה לפי בקשת הממשלה. ח”כ דב חנין טען שנוצר כאן חוסר שוויון בין הממשלה לח”כים, שחייבים לקבל הסכמה של ועדת ההסכמות.

יו”ר הוועדה ח”כ יריב לוין הציע שאם ח”כ או סיעה מבקשים דיון בוועדה, וועדת ההסכמות סירבה לבקשה, הם יוכלו להגיש בקשה ישירות ליו”ר הכנסת, אם אספו 40 חתימות ח”כים.

ועדות שהוחרגו ממגבלות אלה ותוכלנה להתכנס כרגיל: ועדת הכנסת, הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון וועדות המשנה שלה, וכן שתי ועדות משנה של ועדת החוץ והביטחון: ועדת המשנה לענייני מודיעין וועדת המשנה להיגוי.

לאחר שח”כ דב חנין קיבל את הצעת יו”ר הוועדה יריב לוין בדבר אפשרות לכנס ועדה עם 40 חתימות ח”כים ואישור יו”ר הכנסת, למרות שוועדת ההסכמות לא אישרה זאת, התקבלה ההחלטה על סדרי העבודה בפגרה פה אחד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות