מוזס נגד עצירת הבניה לחרדים בבית שמש: “איך לא רעדה יד השופט?”

ח"כ מנחם אליעזר מוזס תקף בחריפות את החלטת בית המשפט למתן צו בינים נגד הוצאת היתרי בניה לשכונות החדשות בבית שמש בשל הטענה כי הן מתוכננות רק לציבור החרדי: "זו כבשת הרש"
י"ח כסלו התשע"ה / 10.12.2014 00:46

בניה לא לחרדים? בדיון במליאת הכנסת שנערך אמש, תקף ח”כ מנחם אליעזר מוזס, בחריפות, את צו הביניים שהוציא בית המשפט המחוזי בירושלים, נגד היתרי בניה לשכונות החדשות בבית שמש.

“בית המשפט מנותק מהמציאות לחלוטין. איך לא רעדה ידו של השופט כשעצר כך, במחי החלטה, מיזמים שהושקעו בהם מיליונים, ורק בשל היותם מיועדים לציבור החרדי?”, תקף מוזס.

מוזס הסביר כי צו הביניים ניתן בעקבות עתירת עמותת אדם טבע ודין. שטענה כי לא ייתכן שאוכלוסיית העיר תוכפל מבלי שייעשה בעיר תכנון כולל, שייקח בחשבון את שינוי הרכב אוכלוסיית בית שמש לחרדית. “מה היא טוענת העמותה? אדוני השר,פנה מוזס לשר הבינוי אורי אריאל שנכח במליאה. “תכנון למגזר החרדי בלבד, כפי שמתכנן משרד השיכון כעת, ישנה את הסטטוס קוו בבית שמש ולא יספק מענה למצוקת הדיור הכללית בישראל, הרי אנחנו יודעים ששאר האוכלוסיות עומדות שם בתור… הציבור הכללי כולו רוצה לעבור לבית שמש ולהתגורר בסמיכות לחרדים… זה לא יאומן מה שכתוב בעתירה”.

“הטענה העיקרית שלהם היא, כי משרד השיכון מתכנן את השכונות החדשות בבית שמש למגזר החרדי בלבד, וזה ישנה את הסטטוס קוו בבית שמש ולא יספק מענה למצוקת הדיור הכללית בישראל. עוד הם טוענים כי במסגרת התכנון הכולל יש לבחון חלופות של תכנון השכונות לצרכים של אוכלוסיות שונות ולבנייה צפופה יותר, שתאפשר שמירה על השטחים הפתוחים באזור”.

“אתם יודעים מה עושים כשרוצים שחרדים לא יבואו?”, נתן מוזס דוגמה. “בבני ברק, בסוף רחוב חזון איש, יש בית עלמין. אני חושב שבית העלמין זה נוף ממש נפלא. מה עשתה עיריית רמת גן על מנת שהחרדים חלילה לא “יזלגו” לרמת גן? החליטה להקים שורה של בניינים עם 25 עד 30 קומות, רבי קומות המשקיפים לנוף המדהים של בית העלמין, הקימו קומפלקס של בניינים גבוהים מאוד על מנת שאף חרדי לא יוכל לבוא להתגורר, כי יש בעיה של שבת”.

מוזס המשיך ואמר: “אני חוזר לעתירה הקנטרנית של אדם טבע ודין. לטענתם יש לבחון במסגרת התכנון הכולל חלופות תכנון שיתאימו גם לציבור הכללי. מה שכואב, אדוני השר, שבית המשפט נעתר לבקשה והוציא צו ביניים לעיכוב הוצאת היתרי בנייה לשכונות בקרקע המנהל בדרום בית שמש. אני יודע שהשר עוד לא מודע לזה כי זה חומר טרי וחייבים במהירות הבזק להעמיד את בית המשפט על מקומו. הרי לא יתכן שמשרד השיכון השקיע כבר מיליונים בתכנון חברות בניה זכו במכרזים, ועכשיו בא בית המשפט ואומר סטופ, אתם לא תבנו כי אדם טבע ודין באו ואמרו שאין כאן תכנון לחילוניים. הרי זו כבשת הרש”.

“אני מקווה שהשר ימצא את הדרך להנחות את היועץ המשפטי של המשרד לנסות ולבטל החלטה שערורייתית זו”, סיים מוזס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות