ח”כ ניסים זאב: “חכם שלום התקשר ונגערתי על שהייתי אצל הרב עמאר”

"לא היה פה טקס מינוי, היתה אמירה שחכם שלום מסכים לעמוד בראש מועצת החכמים" • "אריה דרעי, עם כל הכבוד לו, יכול למנות?" • "לדעתי צריך להרחיב את מועצת חכמי התורה" • כולל הרב עמר? "כולל כולם..." • "כל ההתעסקות בתקשורת מי יהיה מרן הבא, יש בזה זילות. מי אנחנו? אנחנו רק הזנב של הגדולים. לא נשארה בושה במדינה הזו"
כ"ט ניסן התשע"ד / 29.04.2014 01:55

בראיון ברדיו גלי ישראל עם מיכאל טוכפלד ושרי רוט, נשאל ח”כ ניסים זאב לדעתו על טקסי ההכתרה שנערכו בפסח – האחד בארמונות חן, הכתרת חכם שלום כהן לנשיא מועצת חכמי התורה, והשני – האירוע החגיגי של ‘הקבלת פני רבו’ שנערך בגבעת המבתר, בבית הכנסת שבראשות הראשל”צ, הגר”ש עמאר.

 • ממתי פוליטיקאים ממנים את חברי מועצת חכמי התורה?  שאל טוכפלד.

“אם מישהו חושב שהיה פה איזה שהוא מינוי, הוא לא מבין מה כל הטקס הזה. לא היה פה טקס, היתה פה אמירה שחכם שלום מסכים לעמוד בראש מועצת חכמי התורה”, השיב זאב.

אבל זה נערך באולם, זה היה טקס חגיגי.

“אני רוצה לומר לכם שחכם שלום, כפי שמרן רבינו עובדיה יוסף ע”ה כאשר אני כינסתי את הכינוס הראשון של מועצת חכמי התורה בקיץ 83, האם אנחנו הכרזנו שאנחנו ממנים אותו לנשיא מועצת חכמי התורה? היינו צריכים בכלל לומר את זה, או שזה מובן מאליו? זה לא בחירה של רב ראשי לישראל ששם יש מי שקשור לדת או לא קשור לדת או כופר בדת – ממנה”.

טוב, הרב עובדיה הוא שהקים את ש”ס… פה הייתה בחירה של אריה דרעי.

“יש פה חכמי ישראל, שיושבים והחליטו ביניהם שחכם שלום הוא שימשיך את ההנהגה. זה הכל. עושים מזה עניין כאילו מישהו מינה אותו. זה בכלל בסמכות פוליטיקאים? אריה דרעי, עם כל הכבוד לו, יכול למנות? זה בסמכות שלו? חכם שלום הסכים לקחת את העול הזה, ואמר את זה גם בענווה גמורה”.

הרב זאב, זה לא מינוי ראשון של דרעי. המינוי הקודם שלו היה של הרב דוד יוסף לחבר מועצת חכמי התורה.

“בואי נדבר על חכם שלום כהן”, משיב זאב, ומתחמק מהשאלה.  “מי שמכיר אותו, הוא אמר במפורש, ואני מכירו כבן לאב, לא רואה בזה לא כבוד ולא נשיאות… ההפך, חכם שלום לקח על עצמו עול, לא כתר ולא כבוד, נקודה”.

אנחנו מדברים על התהליך של ההכתרה. זה שחכם שלום לא זקוק לזה ולא ביקש את זה – זה ברור לנו. אגב, הרב זאב, אתה לא חושב אם היה נכון שגם הרב עמאר היה הופך לחלק ממועצת חכמי התורה?

גם כאן מעדיף זאב להתחמק ועובר לנושא הקודם…”לדעתי צריך להרחיב את מועצת חכמי התורה, אני מניח שזה ייעשה בהמשך”.

אתה מאמין שבהמשך הרב עמאר ייכנס למועצת חכמי התורה?  וטוכפלד מוסיף ותוהה: זה לא מפלג את ש”ס? הרי ראינו טקס מקביל אצל הרב עמאר, גם אלי ישי היה שם, גם אתה היית שם. יש לי הרגשה שאתה כאן כן היית רוצה לראות הנהגה אחרת…

“אני חושב שכל ההתעסקות בתקשורת מי יהיה מרן הבא, כל תחנה מנסה להכתיר את הרב שהיא חושבת שהוא ראוי – יש בזה הרבה מאד זילות. שמעתי ביומיים שלושה האחרונים שמנסים להחדיר מחלוקות שלא קיימות. מי אנחנו? אנחנו רק הזנב של הגדולים, לא נשארה בושה במדינה הזו”.

• ניסים, עם יד על הלב, אתה שלם עם כל המהלכים שנעשים בש”ס בשנה האחרונה?

“אני רוצה לומר לך, צריך להשלים מהלכים, צריך לאחד מהלכים – אנחנו באמצע”.

התייעצו איתך קודם? ידעת על המהלך הזה?

“אני רוצה לראות את כל גדולי ישראל מאוחדים”.

כולל הרב עמאר…

“כולל כולם”…

אבל שנינו יודעים שזה לא יקרה…

“לפחות שיחיו בשלום. לא כולם חייבים להיות בתוך מועצת חכמי התורה, אבל כולם צריכים להיות מאוחדים סביב מועצת חכמי התורה, כמו שהיה בזמן מרן. לא היו כולם חברים במועצת חכמי התורה, אבל היו מאוחדים סביבה”.

 בשיחת טלפון אותה ערכתי עמו שעות אחדות לאחר מכן, בצהרי יום שישי, אמרתי לו שתשובותיו היו “דיפלומטיות”. הוא סיפר שמיד לאחר שהשתתף באירוע אצל הגר”ש עמאר, קיבל טלפון מחכם שלום כהן, “אותו אני אוהב כבן לאב, אני קשור איתו שנים רבות” – ונגער על השתתפותו. אבל הוא חש כי בתשובתו הצליח לשכנע את חכם שלום. או שכן, או שלא.

כך או כך, אין ספק שמדובר בשיחה שהיא רק סימפטום למה שעובר על תנועת ש”ס, התנועה הנקרעת בין חברי מועצת החכמים  ובין מי שנשארו בחוץ.

הדפס כתבה

20 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חזזזקק. איש אמת.
    29/04/2014 07:48
    רוני
  1. הגבר היחיד בש”ס

    • שמעון   29/04/2014 12:24

      כבודו של מרנא הגרש”מ עמאר שליט”א חשוב מאד, וא”א להבליג יותר .

  2. הסכסוך בשס
    29/04/2014 07:50
    ינקי.
  3. פשוט מאוד יש כמה אנשים שמחפשים לתפוס טראמפ על חוסר ההנהגה הקיימת היום בתנועת שס אבל סביר להניח שאף אחד מהם לא יעבור את אחוז החסימה מה שכן שס תקבל מכה כמו שקבלה בבחירות האחרונות אבל לא גרוע מזה.
    ניסים זאב הטפש הזה תוך כדי שהוא מבקר את אריה דרעי על זה שהכתיר הוא מסביר לרב שלום כהן שצריכים את הרב עמר במועצת פשוט בושה שפוליטקאי עלוב מנמק לרב למה צריך וכדאי….אוי כמה שהרב עובדיה חסר ….

    • רוני   29/04/2014 10:07

      נסים זאב הקים את ש”ס.
      הוא בקשר עם חכם שלום קרוב ל 45 שנה.
      כן. צריך את הרב עמר במועצת. הוא גדול דור.
      גם הרב אלבז צריך להיכנס למועצת.
      עם כל הכבוד להר’ דוד יוסף.
      אם יש מישהו בכל התנועה הזו שהוא איש אמת, ישר, ולא מפחד מדרעי זה רק הרב נסים זאב.
      דרעי עשה מחכם שלום מזכיר המועצת. נותן לו להתקשר לחכ”ים ולשאול למה הלכו להרב עמר. נראה לך הגיוני?
      הוא זה שמזלזל בתורתו של חכם שלום.

    • רוני   29/04/2014 10:15

      מי שראה את השריקות כשקיבלו את חכם שלום בטקס ההכתרה מבין בדיוק את מה שהרב זאב אמר..
      תחשוב שקיבלו שחקן כדורגל ולא את נשיא המועצת…
      הלזאת תקרא הכתרה?

    • בנצי   29/04/2014 10:29

      תמשיך להאמין בדרעי גם אני היתי כך בנתים מאז שחזר רק מביא הפסדים ופלגנות הרבה כבר היתעוררו מה שהיה בשנות התשעים ניגמר הוא יכל לצאת לפנסיה ליפני שתקום מועצת חדשה של הרבה רבנים שמחכים לו בפינה

  4. יופי! סוף סוף
    29/04/2014 07:52
    חיים גרינבוים
  5. סוף סוף הוא מדבר ברור
    המילה האחרונה בתככים הפנימיים של ש”ס עדיין לא נאמרה…

  6. למה צנזרתם?
    29/04/2014 10:06
    עוקב
  7. היו פה קודם שתי תגובות נגד דרעי שאושרו ולפתע ירדו וזו לא פעם ראשונה כשמדובר בתגובות נגד דרעי.

    • חרדים 10   29/04/2014 10:31

      מוסרות רק תגובות המכילות השמצות או ניבול פה

  8. דייייייייייי
    29/04/2014 10:12
    עוקב
  9. תאשרו תגובות ביקורת!!!

    • חרדים 10   29/04/2014 10:30

      מאפשרים בהחלט, בשפה נקיה

  10. מי שהקים את שם נותן לדרעי בראש
    29/04/2014 10:23
    יוסף
  11. זאב חתום על מגילת היסוד של שס מקווים שיקבל שכל ויעיף את דרעי שמנסה לפלג אותנו בכח

  12. להלן ספר החוקים החחדש של שס
    29/04/2014 10:57
    משה אוריין
  13. אין להחזיק בבית תמונה של הרב עמר וכמובן שלא ללכת אצלו, אם אלי ישי הולך בדרך תעבור למדרכה השניה כל בוקר חובה להגיד יחי דרעי אין לההיתקרב לרב מזוז או הרב בניהו או הרב אלבז או הרב אברגל אין לשמוע קול ברמה צריך להאמין שכל ההפסדים של דרעי זה ניצחונות ולדעת שמי שלא יעמוד בכללים דרעי יטפל בו אישית שהרי הוא מנהיג הספרדים לא צריכים לפחד שהרי יש לו חברים אשכנזים שיכולים לעזור לספרדים המסכנים

    • חזזזזזזק   29/04/2014 12:08

      תוספת חוקים: מותר ואף מומלץ לעשות מינופלציות על רבנים, אפשר לדבר בשפת “חמלה” ולחשוב בלב על הדחקת הרב עמאר ואלי ישי והרב יצחק פרץ והרב יעקב יוסף. צריך למסור חומרים נגד הרב אברהם יוסף כדי לפנות המקום לרב בובה.

  14. למה למה
    29/04/2014 11:02
    אשדודי
  15. מבטיח לא להצביע שוב עד שהרב עמר לא בפנים

  16. למה אלי ישי לא קיבל נזיפה
    29/04/2014 11:07
    לאלה
  17. גם אלי היה שם

  18. אתה עם החוקים שכחת גם לרב בעדני ולמשה יוסף אסור להיתקרב
    29/04/2014 11:13
    מגיב
  19. על זה בוכה אטיאס

  20. בחור טוב
    29/04/2014 12:17
    ישראל
  21. אבל יש שם יותר מדאי נחשים בשביל לב זהב כמו שיש לר’ ניסים

  22. המסקנה:
    30/04/2014 00:12
    חרדלניק
  23. שס הישנה ושס ההזויה
    01/05/2014 04:15
    ינקי.
  24. קראתי את כל התגובות. חייב לומר משפט אני לא בעד איש כזה או אחר בהנהגת התנועה. אבל ברור שצריך רק איש אחד ואם הוחלט שזה יהיה דרעי אז ישי צריך להתכופף ולשתוק כי הרעש והצלצולים האלה רק מפלגים שולא תחשבו לרגע שבאמת יקרה משהו זה שטויות והבלים הציבור הספרדי מהפריפריה מכיר את הרב עמר כמו שהוא מכיר את הרב לאו. מכירים אותו בתור רב ראשי ותו לא. אין לו חסידים יותר מכל רב אחר כך שהסיכוי שלו לעבור את החסימה נמצא הרבה הרבה לפני המספרים שאמנון יצחק הגיע אליהם אני כבר מדמיין את הבחירות הבאות כשלכולם נראה שהרב עמר מביא 4 מנדטים כשהוא חובר לרב מאזוז בשביל לקושש את קולותיהם של ישיבת כסא רחמים והבנין ממול …ואיך שדרעי מעביר רמקולים בכל הארץ עם הקלטה אחת של שתי משפטים ממרן שמי שמצביע למפלגה אחרת חוץ משס אני לא מוחל לו בעוה”ז ולא בעוה”ב עם דגש הלוך וחזור על העו”הב שמרן נמצא שם והוא יכעס יותר…אני סומך עליו אין יותר טוב ממנו בפסיכולוגיית המונים