יש עתיד: ח”כים מודאגים משינויים ברשימה, לא יתגייסו לבחירות

מקורות במפלגה של שר האוצר המפוטר חוששים מזעזועים • טוענים: "הח"כים שלנו רוצים לדעת מה יעלה בגורלם ובאיזה מקומות יוצבו ברשימה, אם בכלל, לפני שיתגייסו בכל הכוח למערכת הבחירות" • במפלגת 'יש עתיד' אין פריימריס
יוני גרין
י"ב כסלו התשע"ה / 04.12.2014 09:22
גורמים  ביש עתיד מספרים כי בשיחות סגורות עולות בקרב רבים מחברי הכנסת הנוכחיים של המפלגה שאלות קשות על הדרך שבה ירכיב יו”ר המפלגה יאיר לפיד את הרשימה הבאה.  כך מדווח העיתון מעריב.

לדברי הגורמים, כפי שצוטטו במעריב, “הח”כים שלנו רוצים לדעת מה יעלה בגורלם ובאיזה מקומות יוצבו ברשימה, אם בכלל, לפני שיתגייסו בכל הכוח למערכת הבחירות. הם לא יודעים אם זו תהיה אותה רשימה, או רשימה חדשה עם שינויים דרמטיים שיכניס בה לפיד”.

עם זאת, אותם גורמים מצביעים על מלכוד שקשור לעובדה שלפיד הוא זה שקובע את רשימת המועמדים ואת מיקומם. 

“אנו מניחים כי יאיר ירצה לראות מי מביניהם יעבוד הכי קשה עבור הקמפיין, ולא פחות חשוב – למי מהם יש כוח אלקטורלי. אבל יש עוד כחודשיים לזה, כי את הרשימה צריך להציג לוועדת הבחירות המרכזית 45 יום לפני הבחירות, כלומר עד סוף חודש ינואר הקרוב”.

לפי הסקרים האחרונים, מפלגת יש עתיד צונחת ואילו הבחירות היו היום היא הייתה זוכה ל-9 מנדטים בלבד.

אמש (רביעי), כינס השר המפוטר יאיר לפיד מסיבת עיתונאים במהלכה תקף בצורה חסרת תקדים את ראש הממשלה בנימין נתניהו,  והצהיר: אני מתמודד לראשות הממשלה.

לפיד אמר: “אתמול עמדת בפני אומה שלמה, ואמרת שאתה גורר אותנו לבחירות, שאיש מלבדך לא רוצה אותם. למה? כי אתה מנותק. אין לך מושג מה זה עושה לאזרחי ישראל, כי אתה חי באקווריום משלך ואתה מזמן כבר לא מכיר אותם ולא יודע מה מטריד אותם”.

לפיד המשיך להסית נגד הציבור החרדי: “סגרת דיל עם החרדים, הבטחת להם לבטל את השוויון בנטל, להגדיל את תקציבי הישיבות. כי אתה כל-כך מנותק ולא מבין מה זה עושה לחברה הישראלית.

“ואז אתה מתבכיין שעשו לך פוטש שלא היה ולא נברא. אתה חי בעולם דמיוני. אני ניסיתי לעשות לך פוטש? אתה שומע את עצמך? מי מכר לך את השטות הזו?”

כשנשאל האם הוא מוכן להתחייב שלא ישב בממשלה הבאה אם נתניהו ירכיב אותה, הצהיר לפיד בביטחון: “בנימין נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה. הוא לא יהיה ראש ממשלת ישראל אחרי הבחירות האלה. הוא עשה טעות והוא ישלם עליה”.

בליכוד הגיבו לדבריו לפיד ואמרו: “הפאניקה שאחזה בשר האוצר הכושל, לפיד, אינה משנה את העובדה שהבחירות הנוכחיות עוסקות רק בנושא אחד: מי הוא ראש הממשלה הבא שינהיג את העם והמדינה. מי מתאים להילחם באיומים הביטחוניים מצד החמאס, חיזבאללה ודאעש. מי ינהל טוב יותר את המערכה המדינית הבינלאומית מול איראן, מי יידע להוביל את הכלכלה הישראלית לשגשוג וצמיחה ולהוריד את יוקר המחייה. הציבור יודע שיש רק אדם אחד שיכול להנהיג את המדינה אל מול האתגרים הרבים – ראש הממשלה בנימין נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות