בחירות – וחסכנו גזירה: הוגשה הצעת חוק הפוגעת בשבת

ח"כ ד"ר רות קלדרון וח"כ אלעזר שטרן מהתנועה הגישו הצעת חוק ''השבת ומועדי ישראל'', הבאה 'להסדיר' את אופי השבת במרחב הציבורי • פיזור הכנסת יסכל את התכנית
י"ב כסלו התשע"ה / 04.12.2014 12:39

ח”כ ד”ר רות קלדרון מיש עתיד וח”כ אלעזר שטרן מהתנועה הגישו אתמול (רביעי)  הצעת חוק ”השבת ומועדי ישראל”, הבאה ‘להסדיר’ את אופי השבת במרחב הציבורי.

הצעת החוק נכתבה ברוח אמנת גביזון-מדן, ומבקשת לשמור על ייחודה של השבת כיום המנוחה הממלכתי של המדינה, יום שיוקדש לתרבות, פנאי ובידור תוך צמצום הפעילות המסחרית הצרכנית.

 במסגרת ההצעה, יוכר, מחד, יום השבת כיום המנוחה הרשמי של מדינת ישראל, אך לצד סגירת מוסדות ממלכתיים, תתאפשר פתיחת מוסדות ציבור –  מוזיאונים, גני חיות, מוסדות תרבות וגנים לאומיים בשבת, תוך מתן אפשרות לתשלום עבור הפעילות טרם השבת.

 בכדי להקל את הנגישות למוסדות הציבור עבור הקהל הרחב, תתאפשר תחבורה ציבורית במתכונת מצומצמת באישור הרשות המקומית ועל פי הצורך העולה מן התושבים. פעילות חנויות המכולת ובתי מרקחת יתבצעו בהתאם להיתר מיוחד, במתכונת של תורנות ובאופן מצומצם וזאת על פי החלטת מועצת הרשות המקומית ובאישור שר הפנים.

 כמו כן, החוק מבקש להקצות תקציב מיוחד למימון פעילויות תרבות בשבת לכלל האזרחים, תקציב שיועבר לרשויות המקומיות. על הרשות המקומית, תוטל חובה לחלק את התקציבים בצורה שוויונית ובהתאם לצרכי התושבים והקהילות השונות באותה הרשות.

 בנוסף, תעוגן בחוק זכותו של כל עובד יהודי לשבות בשבת ויאסור כל אפליה של אדם שאינו מעוניין לעבוד בשבת. אלו שיבחרו לעבוד בשבת, יהנו משבת ללא עבודה פעם בחודש, על מנת לאפשר גם להם ליהנות משבת ללא עבודה.

 חברי הכנסת לא התכוונו אמנם לפגוע בשבת, או כפי שמסבירה ח”כ ד”ר רות קלדרון,  “החוק בא לאפשר אופי ייחודי ליום השבת במרחב הציבורי”, כאשר, “תמיכת המדינה בפעילות של מוסדות ציבור בשבת, תייצר אלטרנטיבה נוספת לציבור הרחב וביום השבת, מלבד האלטרנטיבה המסחרית הקיימת היום, תוך הסכמה רחבה ורצון לקיום חיים משותפים בכבוד הדדי”.

יחד עם זה, ברורה לכל יהודי החרד לקדושת השבת משמעות החוק, שכאמור, עקב פיזורה של הכנסת ביום שני הקרוב לא יעבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות