לפיד תקף את נתניהו: “אתה מנותק. סגרת דיל עם החרדים ועשית נזק”

לפיד לנתניהו: "אתה מנותק וחי באקווריום שלך" • "סגרת דיל עם החרדים, הבטחת להם לבטל את השוויון בנטל, להגדיל את תקציבי הישיבות. כי אתה כל כך מנותק" • הצהיר: "מתמודד לראשות הממשלה, נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה"
נחמן וייס
י"א כסלו התשע"ה / 03.12.2014 20:29

הולכים לבחירות, וממשיכים להסית:  יום אחרי שפוטר מהממשלה, יו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד, כינס מסיבת עיתונאים במהלכה תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהיר: אני מתמודד לראשות הממשלה.

“ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים רדופה”, פתח לפיד ופנה לנתניהו: “אתמול עמדת בפני אומה שלמה, ואמרת שאתה גורר אותנו לביחורת, שאיש מלבדך לא רוצה אותם. למה? כי אתה מנותק. אין לך מושג מה זה עושה לאזרחי ישראל, כי אתה חי באקווריום משלך ואתה מזמן כבר לא מכיר אותם ולא יודע מה מטריד אותם.

“הודעת לציבור הישראלי שאתה מעדיף לשתק את הכלכלה הישראלית, שאתה כופה על המשק הוצאות של מיליארדים, שאתה מונע מהאזרחים את התקציב הכי חברתי שהוגש פה שנים, שאתה גוזל מעשרות אלפי זוגות צעירים את הסיכוי היחיד שאי פעם תהיה להם דירה. למה? כי אתה מנותק.

“לי אי אפשר לספר סיפורים, לא אחרי שנתיים של ישיבה בממשלה, בקבינט, בפרומים הכי רגישים. שוב ושוב נדהמנו כולנו לגלות עד כמה אתה מנותק, עד כמה אתה עסוק רק בעצמך. העדפת אינטרסים של חברי מרכז על רפורמות חינוך וברפואה הציבורית.

“תקעת את העלאת שכר המינימום במגזר הציבורי ברגע האחרון, מנעת העברת כספים מקק”ל לקשישים שסובלים מעוני בגלל שיש פריימריז בליכוד”, תקף לפיד.

לפיד המשיך להסית: “סגרת דיל עם החרדים, הבטחת להם לבטל את השוויון בנטל, להגדיל את תקציבי הישיבות. כי אתה כל-כך מנותק ולא מבין מה זה עושה לחברה הישראלית.

“ואז אתה מתבכיין שעשו לך פוטש שלא היה ולא נברא. אתה חי בעולם דמיוני. אני ניסיתי לעשות לך פוטש? אתה שומע את עצמך? מי מכר לך את השטות הזו?

“גרמת נזק בלתי הפיך ליחסים עם ארה”ב, מתקשרים אלי סנטורים כדי להבין מה פשר היחס המתנשא והמזלזל שאתה מפגין כלפי הידידה הכי טובה שלנו בעולם, שהיחסים איתה הם הנכס הביטחוני הכי גדול שלנו. לך תסביר להם שאתה כל-כך מנותק, שנדמה לך שאמריקה נתקעה בשנות ה-80. פעם הבנת את אמריקה, אבל אמריקה השתנתה ואתה מנותק.

“החמצת הזדמנות לפירוז עזה שהיה מביא לשקט לתושבי עוטף עזה. הייתי מציע לך לשאול את תושבי עוטף עזה מה הם רוצים, אבל זה לא יקרה כי אנשי הלשכה שלך לא נותנים לך לפגוש מישהו שחושב אחרת ממך.

“אזרחי ישראל, לא הפסדתם כלום, גם אם מנסים למנוע זאת מכם, בעוד ארבעה חודשים נמשיך במלא העוצמה מהמקום שבו הפסקנו. הכל אפשרי”, סיים לפיד.

לפיד נשאל, אם לאור יוקר המחיה שהאמיר, והורדת דירוג האשראי, הוא לא חושב שנתניהו צודק בכך שאמר שנכשל בתפקידו: “אני ביזבזתי שנה, בכדי לשקם את ההרס שהשאירה הקדנציה הקודמת”, השיב לפיד. “בתנאים האלה אני חושב שעשינו מעל ומעבר, למרות הקושי לעבוד עם אנשים שכל הזמן מנסים לעצור אותך ולתקוע מקלות בגלגלים”.

במענה לשאלה האם יסכים להיות מספר 2 במפלגת מרכז שמאל מאוחדת השיב: “אני לא פוסל שום דבר, אבל זה עדיין מוקדם”.

כשנשאל האם הוא מוכן להתחייב שלא ישב בממשלה הבאה אם נתניהו ירכיב אותה, הצהיר לפיד בביטחון: “בנימין נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה. הוא לא יהיה ראש ממשלת ישראל אחרי הבחירות האלה. הוא עשה טעות והוא ישלם עליה”.

לסיום הצהיר: “אני מתמודד על ראשות ממשלת ישראל, ואנחנו ננצח”. 

בליכוד הגיבו לדבריו לפיד ואמרו: “הפאניקה שאחזה בשר האוצר הכושל, לפיד, אינה משנה את העובדה שהבחירות הנוכחיות עוסקות רק בנושא אחד: מי הוא ראש הממשלה הבא שינהיג את העם והמדינה. מי מתאים להילחם באיומים הביטחוניים מצד החמאס, חיזבאללה ודאעש. מי ינהל טוב יותר את המערכה המדינית הבינלאומית מול איראן, מי יידע להוביל את הכלכלה הישראלית לשגשוג וצמיחה ולהוריד את יוקר המחייה. הציבור יודע שיש רק אדם אחד שיכול להנהיג את המדינה אל מול האתגרים הרבים – ראש הממשלה בנימין נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחחחחחחח
    03/12/2014 21:09
    noko
  1. אחת הבדיחות היותר טובות
    הוא יהיה ראש ממשלה כשאני אהיה צנצנת
    עושה צחוק מעצמו