בחירות 2015 • מתפזרים: ההצעה לפיזור הכנסת עברה בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-19 שהגישה סיעת מרצ • הצעת החוק עברה ברוב של 84 תומכים, אחד נמנע וללא מתנגדים • שטייניץ תקף בחריפות את לפיד: "אי אפשר להפקיד את הכלכלה בידי בלורית יפה, לתועלת כולם תחזור להיות פרזנטור" • הרצוג: "נתניהו לא מנהיג, הוא מסית" • הבחירות ב-17 במארס, כ"ו אדר
נחמן גור
י"א כסלו התשע"ה / 03.12.2014 13:03

הולכים לבחירות: הצעת חוק לפיזור הכנסת עברה אחר הצהרים בקריאה ראשונה. 22 ח”כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים ונמנעים, וההצעה תוחזר לוועדת הכנסת להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

מוקדם יותר היום הכנסת אישרה בטרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-19.

הצעת החוק שהגישה סיעת מרצ עברה ברוב של 84 חברי כנסת, וללא מתנגדים, ח”כ ניסים זאב נמנע.

לאחר מכן הצביעה הכנסת על הצעת החוק שהגישה העבודה, ובה תמכו 62 ח”כים. בהצעת החוק שהגישה חד”ש תמכו 20 ח”כים.

בהצעת החוק שהציג ח”כ משה גפני מטעם יהדות התורה תמכו 21 ח”כים, ובהצעת החוק של ש”ס שהציג ח”כ אריה דרעי תמכו 20.

השר יובל שטייניץ השיב בשם הממשלה, ותקף בחריפות את יורשו במשרד האוצר יאיר לפיד: “אי אפשר להפקיד את הכלכלה בידי בלורית יפה”.

“יושבת היום גברת ריקי כהן מחדרה ואומרת לעצמה אלוהים מה עשיתי, איך הלכתי שולל אחרי הבלורית והתואר”. שטייניץ המשיך: “יושבת גם ריקי כהן מעפולה, ומבינה שלה שר האוצר לא דואג, כי היא לא מהמצבעים שלו”.

“יש לי הצעה ידידותית שתועיל גם לך וגם לנו”, עקץ שטייניץ. “אתה לא בחור רע, אתה גם לא בחור טיפש. הזלזול שלך בעקרונות הכלכלה ובפקידי האוצר נבע משחצנות, לא מטיפשות. אתה היית פרזנטור מעולה בטלוויזיה. גברת ריקי כהן מחדרה וגם עבדך הנאמן נהנו ראות אותך על המסך. גם בשם ריקי כהן מחדרה, בשמי, ובשם רוב אזרחי ישראל אני מציע לך לפיד תחזור לעסוק במה שאתה טוב בו, קח לך את משבצת הפרזנטור ותשאיר את ענייני הכלכלה הלאומית וביטחון הלאומי לאנשים רציניים ואחראים שיטפלו בזה עם קצת פחות בלורית אבל עם הרבה יותר רצינות ואחריות”.

יו”ר האופוזיציה יצחק בוז’י הרצוג עלה להציג את הצעת החוק מטעם העבודה: “אדוני ראש הממשלה עצוב לי לראות אותך בבדידותך, במפלתך”. הרצוג תקף: “נתניהו דחה את הטיפול בכל דבר וכל נושא, ואזרחי ישראל הלכו מדחי אל דחי. אני מזהיר אותך ואת ממשלת המחטף שבנית הלילה: לא ניתן לכם לגנוב את כספי המדינה”.

לדבריו, “מערכת הבחירות תהיה בין המחנה המסתכל אל העתיד למחנה החי בעבר. אפעל ככל יכולתי למען איחוד הכוחות, כי ביחד נוכל לנצח. נתניהו לא מנהיג. נתניהו מסית, ואחרי שהוא מסית הוא מתבכיין”.

שטייניץ השיב להרצוג: “אמרת שהציבור מחפש חזון והתחייבויות והבטחות ותקווה. ח”כ הרצוג, הציבור שחיפש חזון ותקווה והבטחות חסרות בסיס הלך למפלגת יש עתיד בבחירות הקודמות ונכווה קשות. הציבור, מה שהוא באמת מחפש זו מנהיגות אחראית ורצינית”.

שטייניץ המקורב מאוד לנתניהו, לא חסך בשבחים על ראש הממשלה: “הציבור באמת זקוק בישראל למנהיגות אחראית ורצינית בתחומים המרכזיים של ניהול המדינה – הביטחון, הכלכלה. בשני הדברים הללו לא תמצא ראש ממשל מנוסה יותר, אחראי יותר, חושב יותר, מבין יותר, מאשר בנימין נתניהו. זה עולה בכל הסקרים שמצביעים על כך שנתניהו מוערך כמתאים ביותר לראשות הממשלה בפער אדיר על כל השאר. הציבור מבין שבין כל ראשי המפלגות אין אחד אפילו שיש לו ניסיון מוכח ברמת הביטחון הלאומי וניסיון מוכח ברמת הכלכלה הלאומית”.

תאריך הבחירות נקבע ל-17 במרץ 2015, כ”ו אדר תשע”ה.

הידיעה עודכנה בשעה 18:30

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות