לפיד ניסה להקים ממשלה חלופית?

אני שומע את בכירי הליכוד והמפלגות הדתיות צורחים מתחת לכול מיקרופון שהיה ניסיון פוטש ושלפיד ניסה להקים ממשלה חלופית "אפילו אתמול בלילה" • ומה האמת?
רביב דרוקר
י' כסלו התשע"ה / 02.12.2014 21:56

לפי הכותרת הראשית של ‘ישראל היום’ כל-כך ברור שהיה ניסיון פוטש, שלא צריך להוכיח את זה. זה ברור שנתניהו הציב דרישה ללפיד להפסיק עם החתרנות, ומה שהכי יפה – שלפי הכותרת, לפיד סרב (להפסיק להיות חתרן).

‘ישראל היום’ לא מייגע את עצמו, כידוע, בעניין המנדנד הזה שנקרא עובדות.

ובכן, אני שומע את בכירי הליכוד והמפלגות הדתיות צורחים מתחת לכול מיקרופון שהיה ניסיון פוטש ושלפיד ניסה להקים ממשלה חלופית “אפילו אתמול בלילה”, ואני סורק את מקורותיי ולא מוצא גרגר לעניין הזה.

לפני שאתאר את חיפושיי, הקדמה קטנה:

אישית, אני לא חושב שזה היה בלתי לגיטימי מצד לפיד לנסות – ונתניהו, שחתר נגד שרון בכל יום בקדנציה שלו תחתיו כשר אוצר, הוא בטח האחרון שיכול להטיף לו מוסר (כזכור, נתניהו הציב אולטימטום לשרון).

עוד ראוי להזכיר שגם שרטטתי איזה תרחיש דמיוני בעניין, שיש כאלו שזוקפים לו תרומה כלשהי לליבוי אש הפרנויה בלשכת ראש הממשלה (“אם דרוקר כותב, אז בטח עפר שלח עובד על זה וזה בלון ניסוי”. אגב, אם שלח עבד על זה, הוא היה אומר לי? ונגיד שהיה אומר לי, היה רוצה שאפרסם את זה?). אבל מי דמיין לעצמו שזה יצבור כזו תאוצה בלתי נשלטת.

שאלתי בכיר בליכוד, שטוען ככה בתוקף בתקשורת, נו, מי דיבר עם מי. ספר. הוא הסכים לומר שאנשי ‘יש עתיד’ פנו לזהבה גלאון וביררו איתה, וזה נכשל אחרי שהיא אמרה שלא תשב עם איווט ליברמן.

התקשרתי לגלאון. היא אמרה שלא דיבר איתה על זה אף אחד מ’יש עתיד’. דיבר איתה מישהו ממפלגת העבודה, שלא הסכימה לנקוב בשמו, שגישש. היא לא יודעת אם ברשות ובסמכות – והיא אמרה ש’לא’.

אגב, שאלתי אותה למה לא, והיא הסבירה לי את ההסברים המוכרים. אחרי שיחתנו קיבלתי סקר, שערך עבורי ד”ר אריאל איילון מפרויקט ‘המדגם’. לפי הסקר, 50% מבוחרי מרצ ב-2013 היו תומכים בממשלה בראשות לפיד ובהשתתפות מרצ מזה ואיווט ליברמן מזה.

שאלתי גם את המנהיגים החרדיים: מי דיבר אתכם?

בחייאת, יאיר לפיד צריך להיות דביל בריבוע כדי לשים את גורלו הפוליטי בידי אויביו המושבעים ביותר ולהציע להם להפיל יחד איתו את נתניהו. יש גבול לטירוף, לא? תוסיפו לזה שאם היה ניסיון כזה, אז נראה לכם שהם היו חושפים זאת בכזו חדווה. וממש בינינו – האם דרעי, ליצמן וגפני, שלושת האנשים שמטרתם הפוליטית העליונה היא לייצר סכסוך בין לפיד לנתניהו, הם העדים המהימנים לעניין הממשלה החלופית שלפיד ניסה כביכול להקים?

אמר היום דרעי: “אפילו אתמול בלילה ניסו איתי להקים ממשלה חלופית”.

מי ניסה, שאלתי, איך יכול להיות שניסה אחרי שהודעת שלא תלך על זה והוא ראה שאתה שורף פומבית את כל מי שמנסה?

דרעי לא מספר. הוא רק הסכים לאשר שהיה מדובר בניסיון להרכיב ממשלה בראשות הרצוג. כלומר, האופוזיציה מנסה להפיל את הממשלה. זו לא תפקידה של האופוזיציה? זה לא מה שהיא אמורה לעשות יומם ולילה? זה לא פוטש ולא חתרנות ולא נעליים.

אם הרצוג ניסה להקים ממשלה באמצעות שותפיו החרדיים לאופוזיציה, הוא רק עשה את תפקידו.

המנהיגים החרדיים עמם דיברתי טענו כך: נכון, לפיד לא היה מעורב. לא בשיחה ולא בטלפון, אבל היו שרים ב’יש עתיד’ שכן.

שאלתי: מי, שי פירון?

כולם יודעים שפירון, בצדק גמור מבחינתו, רצה להישאר שר חינוך. אז נגיד שהוא שאל משהו במסדרון כדי להציל את מישרתו, זה כבר פוטש?

אמרו לי: אל תעשה צחוק. כולם היו מעורבים. איווט ניסה להקים ממשלה חלופית, ולבני ושמעון פרס היה מעורב (בזה הם שכנעו אותי בלי ראיות…), אבל בכל מקרה היה מדובר בהצעת אי אמון שהרצוג מוצב בה כמועמד לראשות ממשלה.

אז שוב חזרנו לאופוזיציה שמנסה להפיל ממשלה.

אין לי שורה תחתונה חלוטה. אולי משהו פה נסתר מעיניי, אולי אני כותב שטויות ובלילות הלל קוברינסקי הסתובב אצל הרב שטיינמן.

אבל עוד לא שמעתי ראייה אחת סבירה שלפיד ניסה להקים ממשלה חלופית ולהפיל את ביבי.

איך נתניהו כל כך משוכנע בזה? מי שכנע אותו ולמה?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות