ביהמ”ש בהולנד: לא מסגירים בשלב זה את הרב ברלנד

נחמן וייס
|
ט' כסלו התשע"ה / 01.12.2014 15:55
בית המשפט בהולנד החליט לקבל את טענות עורכי דינו של הרב אליעזר ברלנד, ולא לקבל את בקשת ההסגרה של מדינת ישראל • טענו: העבירות לא בוצעו בשטח מדינת ישראל • במידה וישראל תגיש טענות חדשות יתקיים דיון מחודש

בית המשפט בהולנד החליט היום (שני) שלא להיענות לבקשה מצד מדינת ישראל, להסגיר את מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, הרב אליעזר ברלנד.

בית המשפט קיבל את טענות עורכי הדין של הרב ברלנד, לואי דה ליאון ושרון נהרי, לפיהן העבירות המיוחסות לרב לא בוצעו בשטחי מדינת ישראל בהם מכירה הולנד – אלא מעבר לקו הירוק.

לאור זאת החליט בית המשפט שלא להסגיר בשלב זה את הרב, אלא אם יוגשו טענות חדשות מצד המדינה – ואז יתקיים דיון מחדש בבקשה.

בקרב חסידיו של הרב ברלנד שוררת שמחה רבה לאור ההחלטה. בשיחה עם אחד החסידים מהולנד, הוא אומר לחרדים10: “יש תחושה טובה, תחושה מצוינת, העיקר שהרב לא יוסגר ברוך ה'”.

יצויין, כי טענה דומה לזו שטענו עורכי הדין, לפיה העבירות המיוחסות בוצעו מחוץ לגבולות ישראל בהם מכירה המדינה, נטענה בעבר על ידי עו”ד מרדכי ציבין, בדיון בביהמ”ש בברזיל, אך שם היא נדחתה.

הרב  ברלנד נעצר באמצע חודש אלול, כאשר נחת בשדה התעופה הבינלאומי סכיפהול, הממוקם ליד אמסטרדם, לשם הגיע בטיסה מיוהנסבורג, כשהוא מלווה ברבנית ובאחד ממעריציו.

הוא נכלא בבית כלא באמסטרדם,ושוחרר כעבור יממה, לאחר הצלחה יוצאת דופן של עורך דינו, שרון נהרי, ששכנע את השופט לשחררו בתנאים מגבילים.

הרב ברלנד נמלט לפני יותר משנה וחצי מישראל לחו”ל, לאחר שהוגשו נגדו תלונות חמורות במשטרה. מאז הוא נע ונד בין מספר מדינות, עד למעצרו בהולנד.