סיעות האופוזיציה הניחו הצעת חוק לפיזור הכנסת: “הממשלה תקועה”

נחמן גור
|
ט' כסלו התשע"ה / 01.12.2014 12:31
ההצעה, יוזמת סיעות האופוזיציה, תעלה להצבעה כבר ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת – אולם ללא תמיכת הקואליציה היא תידחה • נתניהו ייפגש היום עם לפיד, לבני ובנט

כל סיעות האופוזיציה הניחו היום (שני) על שולחן נשיאות הכנסת הצעת חוק לפיזור הכנסת.

ההצעה תעלה להצבעה כבר ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת, אולם ללא תמיכת סיעות הקואליציה היא איננה צפויה לזכות לרוב, וככל הנראה תידחה.

ראש האופוזיציה ויו”ר מפלגת העבודה ח”כ יצחק הרצוג אמר לאחר הנחת החוק: “הממשלה של נתניהו תקועה ולא מתפקדת וכל יום נוסף שלה לוקח את ישראל כמה צעדים אחורה. בזמן שחברי הממשלה מנהלים קרבות אגו אין מי שינהל את המדינה והגיע הזמן לשים למחדל הזה סוף.

אזרחי ישראל לא יכולים להמשיך להיות בני ערובה בידי נתניהו ולפיד, מגיעה להם הנהגה אחרת, שפויה ויוזמת”.

ח”כ זהבה גלאון ממרצ אמרה: “הממשלה הזאת צריכה להתפזר. היא נכשלה בהגנה על הדמוקרטיה, על זכויות האדם, הפערים הכלכליים הולכים וגדלים, אין שלום ולכן מן הראוי שהכנסת תתפזר כמה שיותר מהר.

במקביל אמור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיפגש היום  עם ראשי מפלגות הקואליציה – לפיד, לפני ובנט.

למרות שמדובר לכאורה בפגישה שנועדה להסדיר את היחסים ביניהם, בינתיים שני הצדדים כבר מבהירים מה הם הולכים לומר בתוך החדר. מקורבים לנתניהו אמרו הבוקר כי הוא הולך להבהיר בפגישה עם לפיד שהוא אינו מוכן לקבל עוד את המשך ההתנהלותו, לפיה הוא וחברי מפלגתו תוקפים את הממשלה כאילו היו חברי אופוזיציה, ושכך לא ניתן לעבוד.

יועצו של נתניהו, ניר חפץ, סיפר בראיון בגל”צ מה מטרת הפגישה ואמר, כי נתניהו לא מקיים את הפגישה הזאת בשביל פיוס. “נתניהו הולך לברר בימים הקרובים האם יש לו יכולת למשול בממשלה הנוכחית. אם הוא יגיע למסקנה שאפשר לנהל בממשלה הנוכחית את מדינת ישראל, כפי שהוא רואה לנכון – הוא ימשיך. אם לא – הוא יחזיר את המנדט לבוחר”.

לפיד עתיד לומר לנתניהו כי הוא אינו רואה צורך בבחירות, אך אינו מתכוון לוותר על דרישותיו להעביר את התקציב כמו שהוא ואת חוק מע”מ אפס. עוד הוא עתיד לומר כי אם יראה שמנסים לעכב או לקבור את היוזמות של יש עתיד, הוא לא יישאר בממשלה.

“מה שיאיר יגיד היום זה ‘אדוני – אל תחזיק את כל אזרחי מדינת ישראל בממתינה'”, אמר שר הרווחה, מאיר כהן, בראיון ל’בוקר טוב ישראל’ בגלי צה”ל. “יאיר הולך להגיד לו – ‘תעביר את התקציב ואת חוק מע”מ אפס ואנחנו נשאר בתוך הקואליציה. יש עוד כל כך הרבה משימות לעשות ביחד'”.