ראש הממשלה ולפיד ייפגשו מחר: ינסו לפתור את המשבר

נחמן גור
|
ח' כסלו התשע"ה / 30.11.2014 19:14
ראש הממשלה ייפגש מחר עם יאיר לפיד, אחר נתק של חודש, כדי לבדוק האם ניתן להגיע להסכמים שיאפשרו את המשך קיום הממשלה • גורמים בסביבת נתניהו: “התנהלות ‘יש עתיד’ לא מקובלת” • ראש הממשלה נפגש היום עם אביגדור ליברמן ומחר ייפגש גם עם ציפי לבני ונפתלי בנט, בניסיון אחרון לברר אם ממשיכים – או הולכים לבחירות מוקדמות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים החל מהיום מגיעים עם ראשי סיעות הקואליציה, בניסיון אחרון לבדוק: האם ניתן להגיע להסכמים שיאפשרו את המשך קיום הממשלה, כך שניתן יהיה לנהל באופן תקין את ענייני המדינה.

היום נפגש ראש הממשלה עם שר החוץ אביגדור ליברמן. מחר הוא צפוי להיפגש עם שר הכלכלה נפתלי בנט, שר האוצר יאיר לפיד ושרת המשפטים ציפי לבני.

הפגישה בין נתניהו ללפיד מחר תהיה ראשונה לאחר חודש של נתק בין השניים. שתי הפגישות שקבועות לימי שישי מדי שבועיים בוטלו בחודש האחרון. לדברי לשכת לפיד הדבר נבע מסיבות אישיות. הפגישה מחר היא ניסיון ראשון, אחרי נתק מוחלט.

גורמים בסביבתו של נתניהו מבהירים: ”הוא אינו מוכן לקבל את המשך ההתנהלות שבה שרים תוקפים את הממשלה שבה הם חברים, כאילו הם חברי אופוזיציה, כפי שעשה לפיד גם בשבוע האחרון, לרבות ניסיונותיו להדיח ראש ממשלה מכהן ללא בחירות, כפי שהעידו ליצמן ודרעי”.

הגורמים טוענים כי לפיד מפר גם את התחייבותו להעביר תוספת של מליארדים לתקציב הביטחון, להצטיידות במערכות נשק מתקדמות ואימונים. “במקום זה נלקח הכסף לפרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים על ידי משרד האוצר, כמו העברת בסיסי צה”ל לנגב”.

ראש הממשלה צפוי לומר ללפיד כי הוא אינו מוכן לקבל עוד את המשך התנהלותו האישית ושל חברי מפלגתו. ”כך אי אפשר לנהל מדינה”, אומרים הגורמים בסביבת נתניהו.

אתמול (שבת) מתח לפיד ביקורת חריפה על התנהלות ראש הממשלה, כשאמר: “במקום בנושאים הדרמטיים, מתעסקים בפוליטיקה הכי קטנה, בסקרים ובהישרדות פוליטית”.

בתגובה תקפו בכירים בליכוד את לפיד: “אין גבול ואין בושה לפרצוף הכפול של לפיד, אשר מצד אחד מדבר על פוליטיקה חדשה, ומצד שני בוחש ועוסק בפוליטיקה ישנה במלוא כיעורה.

“לאחר שנכשל בניהול הכלכלה, ניסה להעביר תקציב שפוגע בצה״ל ובביטחון וקידם חוק שלא יוריד את מחירי הדיור וייטיב רק עם קבלנים המקורבים ליועציו ולמפלגתו – פנה לפיד מאחורי הגב לסיעות החרדיות על מנת לפתות אותן לפוטש. על כך מעידים ח״כ ליצמן ובכירים נוספים.

“הציבור שנתן ללפיד 19 מנדטים מצפה ממנו לסור מדרך האיומים, התכתיבים, ההשתלחויות והפופוליזם ולהתחיל, סוף כל סוף, לפעול באחריות לטובת העם והמדינה״.