פרי: בנט ואריאל עם הקריאות ההזויות לא יקבעו אם נשב בממשלה

בריאיון לתכנית 'פגוש את העיתונות', הבהיר השר פרי: "הכדור נמצא אצל הפלסטינים, שהפרו הבטחות" • הברית עם הבית היהודי אינה קיימת עוד: "בחודשים האחרונים כרויה תהום בנושא המדיני ובנושא דת ומדינה"
כ"ז ניסן התשע"ד / 27.04.2014 01:41

חבר הקבינט מדיני-בטחוני, שר המדע יעקב פרי מיש עתיד, אמר בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 2, כי “הקבינט קיבל החלטה שקולה על הפסקת השיחות”. יחד עם זה הוסיף כי “ישראל לא סגרה את הדלת” וכי “אם החמאס יתנער מהטרור, והממשלה הפלסטינית תקבל את תנאי הקוורטט, זה יהיה ראוי להערכת מצב שונה”.

לדברי פרי, הוא לא קיווה כי במשך תשעה חודשים “יפרחו פרחי השלום”, אלא שישראל גילתה גמישות רבה והפלסטינים הפרו הבטחות.

לגבי החמאס אמר פרי: “לא ננהל משא ומתן עם ארגון טרור רצחני, שיורה רקטות לעבר ישראל ולא מכיר בקיומנו”.

פרי הוסיף והבהיר: “ישראל התכוונה לקיים גם את הפעימה הרביעית, אלא שהפלסטינים הכינו עוד במרס מסמך שבו נכתב שבכוונתם ללכת לזירה הבינלאומית. ההפרה הייתה בפירוש הפרה פלסטינית”.

לגבי המשך הישארותה של יש עתיד בממשלת נתניהו סירב פרי להתייחס, והבהיר כי יעשו הערכת מצב בהמשך, וכי “כרגע הכדור במגרש הפלסטיני. אם נראה בהמשך שאי אפשר לנהל מו”מ עם נציגי הפלסטינים, נצטרך לשקול את הנושא”.

באשר לברית בין ‘יש עתיד’ ל’בית היהודי’, הפתיע פרי כשאמר כי לא קיימת ברית שכזו. “בחודשים האחרונים כרויה תהום בנושא המדיני ובנושא דת ומדינה. לא בנט ולא אריאל – עם הקריאות ההזויות והמחבלות שלהם – יקבעו אם נשב בממשלה”.

במפלגת הבית היהודי הגיבו לדבריו : “השמאל צריך לשמור על קור רוח גם בשעת מצוקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות