מפחיד: כך ייראה המפגש בין כוכב שביט לעיר לוס אנג’לס

לפני כשבועיים עשתה הנחתת 'פילה' היסטוריה כאשר היתה לגוף מעשה ידי אדם הראשון שנוחת על שביט • התמונות הגיעו לידיו של צלם שהחליט לייצר צילום גרפי שידמה את נחיתתו של הכוכב על קליפורניה
אליעזר היון
ז' כסלו התשע"ה / 29.11.2014 19:50

התמונה המפחידה המוצגת איננה מדע בדיוני: כך בדיוק ייראה המפגש בין כוכב שביט לכדור הארץ, וליתר דיוק בין הכוכב לעיר לוס אנג’לס שבארצות הברית, במידה והוא יחרוג ממסלולו.

לפני כשבועיים, לאחר כעשרים וחמש שנים של נסיונות נחיתה על כוכב שביט התקדמה האנושות בצעד היסטורי נוסף: על כוכב השביט 67P – צ’וריומוב גרסימנקו, נחתה הנחתת ‘פילה’ והפכה לגוף מעשה ידי אדם הראשון שנוחת על שביט.

‘פילה’ השתחררה מהגשושית רוזטה, נעה באיטיות לעבר השביט, והצליחה לנחות עליו בשלום, ולשגר תמונות לכדור הארץ.

שביט

שביט על לוס אנג’לס. צילום: דיילי אקספרס

התמונות שהתקבלו בסוכנות החלל האירופאית, לימדו לא מעט על השביט, צורתו, ומסלולו. בהמשך הן הגיעו גם לידיו של הצלם מאט וואנג שהחליט לייצר צילום גרפי שיאפשר לתפוס את הפרופורציות של השביט ביחס לכדור הארץ. התמונה הבלתי פשוטה של וואנד, מתארת את נחיתתו המדוייקת על העיר הגדולה בקליפורניה, מה שלא צפוי צריך לומר, על פי התחזיות הקרובות.

על פי הנתונים שנמסרו, השביט הינו בעל זמן הקפה של 6.44 שנים. הסיבוב העצמי שלו נע סביב ה-12.4 שעות, והוא עובר מרחק של 135,000 קילומטר בשעה.

השביט המקורי תמונתו המקורית של השביט כפי שצולמה מהחללית ‘רוזטה’

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות