נתניהו ויעלון החליטו: הרמטכ”ל ה-21 – אלוף גדי אייזנקוט

יוני הראל ושי ויספיש
|
ז' כסלו התשע"ה / 29.11.2014 18:24
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון החליטו אמש, למנות לרמטכ”ל ה-21 של צה”ל את סגן הרמטכ”ל אלוף גדי אייזנקוט • אייזנקוט בן 54, נשוי ואב ל-5, שימש כראש אג”מ, וכאלוף פיקוד צפון • לסגנו ימונה אלוף יאיר גולן • הוא יכנס לתפקידו ב-15 בפברואר 2015 • יעלון: “הקצין הראוי ביותר ליטול את המקל”

הרמטכ”ל הבא: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון, החליטו אמש למנות לתפקיד הרמטכ”ל ה-21 את האלוף גדי אייזנקוט.

אייזנקוט, מכהן כיום כסגן הרמטכ”ל, והוא צפוי להיכנס לתפקידו ולהחליף את הרמטכ”ל הנכחי רא”ל בני גנץ, ב-15 בפברואר 21015.

אלוף יאיר גולן,  ששימש עד לפני כחודש כאלוף פיקוד צפון, ימונה לסגן הרמטכ”ל.

את ההחלטה קיבלו נתניהו ויעלון בשבת, ואף העבירו אותה לאייזנקוט, אולם הודעה רשמית תצא רק במוצאי השבת. יצויין, כי אמו של אייזנקוט שומרת שבת, ולא עודכנה על המינוי עד מוצ”ש.

יעלון אמר: “ההחלטה הייתה בין מועמדים מצוינים, ראויים ומנוסים. אני סבור כי האלוף גדי איזנקוט הוא האיש המתאים בעת הזו להוביל את צה”ל בשנים הבאות. אני מכיר את האלוף איזנקוט שנים ארוכות, והוא מביא עימו מקצועיות, יכולות פיקוד ומנהיגות גבוהות, תבונה רבה, אחריות ושיקול דעת.

לאלוף איזנקוט ניסיון קרבי ופיקודי רב, והוא עבר בתחנות משמעותיות במהלך מסלול השירות הצבאי שלו, הן כלוחם וכמפקד בשטח והן בתפקידי מטה מרכזיים. לאורך כל דרכו מסלול השירות שלו הפגין האלוף איזנקוט יושר ויושרה, ערכיות ועמידה על דעותיו ועקרונותיו”.

יעלון הוסיף: “מדינת ישראל וצה”ל יעמדו בשנים הקרובות בפני אתגרים ביטחוניים מורכבים ביותר בכל הגזרות, לאורך הגבולות, בתוכם ואף הרחק מהם, ואלוף גדי איזנקוט הוא הקצין הראוי ביותר ליטול את המקל מידיו של הרמטכ”ל בני גנץ, ולהוביל בשנים הקרובות את צה”ל בהתמודדות עם אתגרים אלו”.

ביוגרפיה:

איזנקוט, בן 54, נשוי ואב לחמישה. התגייס לצה”ל ב-1978 ושירת בחטיבת גולני, התקדם בסולם הפיקוד עד שהיה למפקד החטיבה. כמו כן היה שימש כקצין המודיעין של פיקוד צפון.

ב-1999, מונה למזכיר הצבאי של ראש הממשלה ושר הביטחון דאז אהוד ברק. לאחר מכן נתמנה למפקד עוצבת עמוד האש ואוגדת יו”ש. ב-2005 קודם לדרגת אלוף, ונתמנה למפקד אגף המבצעים בצה”ל, תפקיד בו שימש במצלחמת לבנון השניה.

אחרי המלחמה התמנה לאלוף פיקוד צפון, תפקיד בו כיהן 6 שנים. ב-2012, מונה לסגן הרמטכ”ל.

מבקר המדינה שחקר גם את חלקו של אייזנקוט בפרשת הרפז, קבע כי “לא נמצא פגם” בהתנהלותו.