חיילי ‘נצח יהודה’ של הנח”ל החרדי ילמדו תורה – בפקודה

יוני גרין
|
ה' כסלו התשע"ה / 27.11.2014 18:21
סא”ל אורי לוי מפקד גדוד נצח יהודה של הנח”ל החרדי, הציג פקודה חדשה: מדי ראש חודש יערך יום לימוד תורה באחד ממוצבי הגדוד לכל החיילים • בר”ח כסלו ערכו החיילים מסיבת ר”ח וסיום מסכת

אלה פקודי: סגן אלוף אורי לוי, המפקד החדש של גדוד נצח יהודה של הנח”ל החרדי, הציג שלשום (שלישי) פקודה חדשה, לפיה מדי ראש חודש יערך יום של לימוד תורה בגדוד. 

לפי הנוהל החודש, מאות מחיילי גדוד הנח”ל החרדי יתכנסו באחד מהמוצבים של הגדוד בגזרה מדי חודש בחודשו, ללימוד תורה בנושאים ברוח הזמן והמקום. על פי הלו”ז המתוכנן, בראש חודש כסלו יעסקו בנושא חנוכה גבורה ונסים, ובחודש שבט בנושא פירות הארץ.

צעד זה מצטרף להוראה קודמת של לוי, לפיה בכל אירוע משמעותי בגדוד יתקיים גם סיום מסכת, ורק השבוע ביום שני, נערך ערב גיבוש מיוחד לכבוד ראש חודש כסלו, ל-120 לוחמי פלוגת חוד, ובמהלכו סימו הלוחמים מסכת. לוי עצמו, שילב סיום מסכת בטקס ההשבעה שלו, אותו חתם בפסוק: “וזכרת את ה’ אלוקיך כי הוא הנותן לך כוח לעשות חיל”. 

רבני עמותת הנח”ל החרדי, ברכו על ההחלטה: “גדוד נצח יהודה הוא סמל ומופת לשילוב הנכון בין שמירת תורה ומצוות ושמירת אורח החיים החרדי לבין השירות בצה”ל. השילוב הזה מתאפשר, בין היתר, בזכות המפקדים של הגדוד לדורותיהם והמפקד הנוכחי, סא”ל לוי, שהקפידו תמיד – לצד השיפור המתמיד בביצועים הצבאיים של הגדוד – להעלות כל העת גם את רמתו הרוחנית, בבחינת ‘מעלין בקודש’, כדברי חז”ל”.