הוגשה עתירה לביהמ”ש נגד ‘הכיתה האשכנזית’ של סמינר זלזניק באלעד

לאחר אזהרה הגישה היום עמותת 'נוער כהלכה' עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד משרד החינוך ונגד 'השלוחה האשכנזית' של סמינר זלזניק באלעד • משרד החינוך יוציא ביום ראשון אולטימטום לשני סמינרים - זלזניק ולדעת חכמה: קבלת ספרדיות או סגירה מיידית • עו"ד יואב ללום שכר את שרותי היח"צ של האסטרטג רונן צור כדי ללוות את המהלך
ה' כסלו התשע"ה / 27.11.2014 15:54

לאחר ארבעה מכתבים ששיגרה עמותת ‘נוער כהלכה’ בתור אזהרה מקדימה, הוגשה היום (חמישי) עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, נגד משרד החינוך ונגד ‘השלוחה האשכנזית’ של סמינר זלזניק בעיר אלעד – כולל נגד אנשי ההנהלה באופן אישי.

קדמו לעתירה מכתב ששוגר לשר החינוך הרב ד”ר שי פירון ,ולמנכ”לית משרדו, מיכל כהן.

במכתב מגוללת עמותת ‘נוער כהלכה’ פרשיית “אפלייה קשה על רקע עדתי”, כפי שבאה לדעתם לידי ביטוי בהמשך ההפעלה של השלוחה האשכנזית של סמינר זלזניק.

במכתב למשרד החינוך נאמר: “עד כה, במשך חודשים רבים, נמנעתם מלנקוט פעולה של ממש כנגד אותם עבריינים… ברי לכל כי האפליה המתקיימת במוסד מהווה פעילות גזענית המנוגדת לחוק יסוד כבוד האדם וחרותו… מנוגדת לחוק הפיקוח על בתי הספר… ולחוק הפליה במוצרים בשירותים…”.

לכן, “בד בבד למכתבנו זה מוגשת עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים… אלא שלצד הגשת העתירה נודע למרשתי כי מאז קבלת המכתב פועל משרד החינוך במרץ רב ובשיתוף פעולה מבזה עם העמותה ועם עיריית אלעד במטרה לנסות ולשמר את המוסד בדרכים לא דרכים.

 “כל עוד צוות ההנהלה, צוות ההוראה, המבנה והתלמידות – נשארים כשהיו ולא מתבצע בהם שינוי משמעותי – הרי שאין בכך כל תועלת.

“אנו נעמוד על כך שהאפלייה תיפסק, השלוחה האשכנזית תיסגר לאלתר, לרבות פיזור צוות ההוראה שבה ונקיטת הסנקציות הקבועות בדין נגד יוצרי האפליה”.

העמותה המפעילה את השלוחה האשכנזית היא ‘מרכז חינוך לבנות אלעד’.

בעתירה מבקשים עורכי הדין יואב ללום ועופר מגזניק מבית המשפט: “ליתן צו על תנאי המורה: א. למשיבים…ליתן טעם מדוע לא ישתמשו בסמכות המוקנית להם על פי…חוק…ויורו בצו ולאלתר על סגירת השלוחה…

“ב. להפסיק את תקצוב המשיבה (העמותה – ש.ר.).. ולדרוש ממנה להשיב את כספי התקצוב אשר הפנתה לשלוחה האשכנזית…

“ג. למשיבים (משרד החינוך והעמותה – ש.ר.)… לבוא וליתן טעם מדוע לא יפעיל שר החינוך את סמכותו…ויורה על פיטורי המשיבה (המנהלת לאה זלזניק – ש.ר.) ותשבץ תלמידות בהתאם להתאמתן הרוחנית ולא לפי שיקולים עדתיים פסולים”.

את המהלך של הגשת העתירה, עליה שקדה עמותת ‘נוער כהלכה’ והיו”ר יואב ללום, מלווה – כך מתפרסם כאן לראשונה – משרד יחסי הציבור של האסטרטג רונן צור.

האולטימטום של משרד החינוך לסמינרים

למשרד החינוך, כך נראה, נודע הדבר, והם הכינו במהלך השבוע ‘תרגיל-נגד’. על פי התרגיל,  ביום ראשון הקרוב ישוגר אולטימטום לשני סמינרים בעיר – ‘זלזניק’ ו’לדעת חכמה’, תוך איום בצו סגירה, לשניהם יחד.

שי פירון

במשרד החינוך סירבו להגיב רשמית על האולטימטום, כמו גם על הגשת העתירה, אך בירור מעמיק מעלה כי בתוכנית המשרד לשמוט את הקרקע מתחת לרגלי העתירה, שנושאה: גזענות.

במשרד ינסו לטעון כי גם ב’לדעת חכמה’ לא בוצע רישום תקין.

ב’לדעת חכמה’ לא מתרגשים מהתרגיל, באשר הליך הרישום התנהל  תוך פיקוח צמוד של המפקחת מטעם משרד החינוך.

כך או כך, התוצאה תהיה עצובה: ביום ראשון מתכנן המשרד להגיש אולטימטום לשני הסמינרים: או שתהפכו לסמינרים אזוריים, כדוגמת בתי הספר היסודיים של בית יעקב והחינוך העצמאי, כולל קבלת בנות ספרדיות המתגוררות באזור הסמינר (רעיון ישן של ח”כ ניסים זאב, רעיון שמתגלגל שנים במסדרונות תנועת ש”ס) – המכונים ‘סמינרים מזינים’, או: צו סגירה מיידי.

הערכה: הסמינרים ידחו את הדרישה 

בבתי גדולי ישראל לא מתייחסים, נכון לעכשיו, לפרשה ושומרים על שתיקה מוקפדת. יחד עם זאת, קשה להאמין שיהיה מי מגדולי ישראל, ובראשם פטרונו הרוחני של סמינר ‘לדעת חכמה’ הגראי”ל שטיינמן, ופטרונו הרוחני של סמינר ‘זלזניק’ האשכנזי, ראש ישיבת סלבודקה הגרמ”ה הירש, שייאותו לשתף פעולה עם תכניותיו של שר החינוך הרב ד”ר שי פירון, הפועל על פי מורשת ‘יש עתיד’.

אי לכך, סביר להניח ששני בתי הספר יסרבו להיענות לדרישה של משרד החינוך – ויוצא נגדם צו סגירה.

הוצאתו אורכת שניים-שלושה ימים, מה שאומר שביום רביעי, אם לא יתפנו הסמינרים מהמבנים (קראוונים, חצר, דשא, תנאים לקויים, היעדר חדרי הנהלה, זאת לאחר ש’השלוחה האשכנזית’ של סמינר זלזניק התנחל בשטח של סמינר לדעת חכמה) מרצון (ולא סביר להניח שיתפנו מרצון) אולי נראה במקום ניידות כחולות – ופרשת ענק של חילול ה’ באלעד.

ובמילים אחרות: פרשת עמנואל, פרק ב’.

זלזניק, אלעד

מאחר ומשרד גדול של יחסי ציבור (רונן צור, מי שהציל בהצלחה את אלי ישי מפרשת השריפה בכרמל והוציאו נקי מדוח המבקר) נשכר כדי לטפל בפרשה מול כלי התקשורת, סביר להניח שהסיפור ילווה בכותרות בתקשורת החילונית.

אלא שאם התוכנית הייתה לצאת בכותרות נגד ‘שי פירון הגזען, המאפשר את פעילות סמינר זלזניק’, הרי שכעת נהפכה הקערה על פיה ופירון יצטייר כאיש הנלחם בגזענות. תסמכו על רונן צור שימצא פתרון ויפיק כותרות מתאימות.

מה גם, שסביר להניח שבהנהלת ‘לדעת חכמה’ ישאלו את פי גדולי ישראל ויחליטו באשר לאפשרויות של מלחמה הנגדית.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העם זקוק בדחיפות!
    27/11/2014 17:34
    מושיקו
  1. לפרשת אלעד. יהיה כיף! יאללה בלגן!

  2. מעניין מאיפה יש לללום כסף
    27/11/2014 19:05
    בוקי
  3. לכל התביעות האלה?