סערת השיר ‘אחמד’: 42% שיר ראוי • 48% תומכים בביטול ההופעה

סערת הזמר עמיר בניון: סקר ערוץ 2 בדק מה דעתכם • 42% חושבים שהשיר ראוי ו-38% טוענים כי הוא גזעני • 48% תומכים בהחלטה של הנשיא ריבלין לבטל את ההופעה ו-39% מתנגדים
נחמן וייס
ה' כסלו התשע"ה / 26.11.2014 22:48

יום לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין ביטל הופעה של הזמר עמיר בניון בטקס לציון יום היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ואיראן, שיתקיים במשכן הנשיא ביום ראשון הקרוב, בגלל השיר ‘אחמד אוהב ישראל’ – בדק סקר חדשות2 מה חושב על כך הציבור.

הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם ואיי-פאנל, בפיקוח ד”ר מינה צמח ומנו גבע, עולה כי 48% מהציבור מסכימים עם ההחלטה של ריבלין לבטל את ההופעה, ואילו 39% מתנגדים לכך.

הסוקרים שאלו האם השיר אכן גזעני? 42% סבורים שהשיר ראוי ולגטימי ואילו 38% חושבים שזה שיר גזעני ולא ראוי.

אמש שיגר מנכ”ל בית הנשיא הראל טובי, מכתב למארגני הטקס בו כתב: “על רקע פרסום שירו האחרון של עמיר בניון אתמול, אבקש להודיעכם כי לא נוכל לאפשר את הופעתו במשכן הנשיא.

המנכ”ל הוסיף: “עמיר בניון הוא אמן מוערך ויוצא דופן בכישרונו ובתרומתו למוסיקה הישראלית. לצד זה, אמירותיו בעת מתוחה ומסוכסכת זו, גם אם נאמרו מתוך סערת רגשות וכאב רב, אינן מסייעות בלשון המעטה, להרגעת הרוחות, ואינן עולות בקנה אחד עם האחריות הנדרשת ממשכן הנשיא ומכל מוסד המשפיע על הלך הרוח הציבורי – לפעול למען הפגת המתחים וביסוס השותפות בין חלקיה של החברה הישראלית”.

השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך, שמשרדו יזם את הטקס והזמין את בניון להופיע במסגרתו, מסר בתגובה להודעת בית הנשיא: “ביטול ההופעה של הזמר עמיר בניון בבית הנשיא בטקס לציון יום הגירוש והפליטות של יהודי ערב נעשה בניגוד לעמדתנו. אני מכבד ואוהב את הנשיא ריבלין (ולא אוהב את שירו של עמיר בניון), אבל לא אוכל לתת את ידי לפגיעה כה חמורה בחופש הביטוי והיצירה.

“החרמת אמנים על רקע דעותיהם היא מעשה פסול ולכן לצערי לא אוכל להשתתף בטקס. אם בניון לא שר, אני לא אדבר”.

עמיר בניון עצמו הגיב: “בעניין ההודעה שפרסם בית הנשיא, ואשר כפי שצפו מנסחיה הוסיפה שמן למדורת הצלייה של עבדכם הנאמן בתקשורת, אבקש לומר שאני כבד את מוסד הנשיאות ואוהב את הנשיא ריבלין אהבת אמת, ושמח שהוא האיש שנמצא בבית הנשיא בעת הזו”.

בתחילת השבוע העלה בניון שיר חדש אל דף הפייסבוק שלו, בשם: ‘אחמד אוהב ישראל’.

בשיר מתאר בניון את דמותו של סטודנט ערבי המתחזה לחייכן, כשכוונתו האמיתית היא לרצוח יהודים. בניון מכנה אותו “חלאה כפוי טובה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות