חסיד מברוקלין שהתאסלם נידון לשנתיים וחצי מאסר

יוסף כהן, שגדל בברוקלין והיה מקורב לחסידות סאטמר, הפך ליוסוף אל ח'טאב • הקים אתר קיצוני בשם 'מהפכת האיסלאם', שם נהג לפרסם שמות ותמונות של מנהיגי הקהילות היהודיות בארה"ב • פרסם תמונות של בתי כנסת ושל מרכז חב"ד העולמי - ודרכי ההגעה אליהם • נשלח לשנתיים וחצי מאסר בגין הסתה לטרור
יוני גרין
כ"ז ניסן התשע"ד / 26.04.2014 21:27

חסיד שהיה מקורב לחסידות סאטמר, המיר את דתו והתאסלם ושינה את שמו ליוסוף אל-ח’טאב  נידון אתמול (שישי) בבית משפט בווירג’יניה, כשהוא בן 45,  לשנתיים וחצי מאסר בגין הסתה לטרור באמצעות הפצת פוסטים אנטישמיים.

הוושינגטון פוסט  דיווח כי אל ח’טאב, 45, אמר כי הוא לא התכוון להסית לאלימות באמצעות ההודעות שלו, אבל השופט ליאם או גריידי לא האמין שההודעות של אל ח’טאב נועדו רק להתחיל דיון.

אל ח’טאב נולד כג’וזף לאונרד (יוסף) כהן וגדל בניו ג’רזי ובברוקלין בבית יהודי אורתודוקסי, והיה מקורב לחסידות סאטמר.

אל-חטאב הפיץ את מסריו באתר אינטרנט בשם ‘מהפכת האיסלאם’, שנועד להלל דמויות כמו אוסאמה בן לאדן והרוצח מפורט הוד, נידאל חסן. אל-חטאב חזר לארה”ב לאחר שהתאסלם ב-2007, והחליט להקים את האתר הקיצוני, שם נהג לפרסם את שמותיהם ותמונותיהם של רבים ממנהיגי הקהילות היהודיות בארה”ב. כמו כן נהג לפרסם שמות של בתי כנסת ואת דרכי ההגעה אליהם כשמטרתו העיקרית הייתה לעודד את הגולשים לפגוע ביהודים ולהביא למותם.

על פי רישומי בית משפט, ב-2009 פרסם אל ח’טאב תמונה של מרכז חב”ד בברוקלין, יחד עם קישור למפה המראה כיצד להגיע לשם, ואמר שבית המקדש העיקרי היה בדרך כלל מלא באנשים בזמן תפילה. מאוחר יותר באותה שנה, הוא קרא בפוסט אחר לקוראים לפגוע במנהיגים של ארגונים יהודים בארה”ב ו”להתמודד איתם באופן ישיר בבתיהם”.

תחילה, הכחיש אל-חטאב כי אתרו מסית לטרור ואמר כי “הפוסטים לא הובנו נכון”, אך לאחר מכן כשנשאל בחקירתו כיצד ניתן להבין באופן מוטעה איומים כלפי יהודים ופוסטים עם פרטים של גורמי הקהילה אמר אל-חטאב: “אוקיי, אוקיי, לא אכחיש זאת”.

לפי התובעים, האתר “מהפכת האיסלאם” גרם לצעירים ג’יהאדיסטים רבים בארה”ב להשתוקק להצטרף לשורותיהן של קבוצות איסלאמיות קיצוניות בחו”ל. מטרתו של ח’טאב הייתה לעורר מוסלמים לעסוק בטרור”, אמר עוזר התובע האמריקני גורדון קרומברג בית המשפט. “הוא הצליח”.

סיפורו של כהן-אל ח’טאב נפתל ורב תהפוכות:  בשנת 98′ עלה כהן לארץ עם משפחתו מברוקלין, שם היה קשור לחוגי סאטמר והצטרף לתנועת ש”ס.

בעקבות שיחות שניהל באמצעות צ’ט ברשת האינטרנט עם אדם מסעודיה שכינה עצמו “אחמד”, החליט כהן לנטוש את היהדות ולהמיר את דתו. הוא עבר ממקום מגוריו בעיירה נתיבות לשכונת א-טור במזרח ירושלים.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל בגלל האינטרנט !
    27/04/2014 00:52
    זלמן
  1. הוא המיר את דתו בגלל הנט.

    אוי … גיוועלד

    • שלום   27/04/2014 07:48

      ה’חטאב הזה לא הי’ חסיד סאטמאר, יותר משהי’ מזרח’ניק או ש”ס’ניק, בס”ה הי’ בעל תשובה, ששינה את שייכותו המגזרית כל כמה שנים, ובאחד משינויים שעבר הי’ כשנהי’ אנטי ציוני ולכן הי’ לו איזשהו הזדהות עם סאטמאר ולא יותר, אבל גם זה לא החזיק הרבה זמן, אולי שנה שנתיים עד שהלך משם ונהי’ נטורי קרתא, ולאחמ”כ התאסלם ומאז הוא מקצין והולך.
      ולכן לקטלג אותו כסאטמאר הינו בדיוק כמו לקטלג אותו מזרוחנ’יק או ש”ס’ניק, הוא לכל היודע איש בלתי מזוהה, ששינה את טעמו ודעתו הרבה פעמים מן הקצה אל הקצה עד שהגיע ליזום פיגועים על יהודי ארה”ב.
      וזה שכל אתרי הכמו-חרדיים קוראים לו חסיד סאטמאר, זה לא יותר מדמגוגיה זולה, ונסיון מוסווה להשמיץ ולכער את חוגי סאטמאר שכאילו זה מביא את היותו מעודד לטרור, וכפי שציינתי בכותרת, שקר שחוזרים עליו הרבה פעמים ובהרבה אתרים אינם הופכים עי”כ לאמת!!!!!!!

      • מכיר   27/04/2014 08:38

        הנ”ל חסיד סאטמר מלידה. הוא שייך למשפחה ספרדית סאטמארית מארגנטינה והוא למד בסאטמר במאנארא. לאחר שעלה לארץ הוא עבר לנתיבות ושם הוא חזר לשורשיו הספרדיים והפך לשסניק. הוא התאסלם ב2001

  2. למה
    27/04/2014 11:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הוא רצה לפגוע בחב “ד בגלל שהוא חסיד סאטמר או בגלל שהתאסלם

  4. צריך לבודד אותו
    27/04/2014 13:57
    קוטי
  5. אנשים כדוגמתו הם המסוכנים ביותר וחייבים לבודד אותו לנצח!

  6. השם ישמור!!!!!!
    27/04/2014 21:33
    noko
  7. איזה טירוף!!!

  8. עושה רושם של אדם מעורער לחלוטין
    29/04/2014 08:54
    דוד
  9. לשייך אותו למגזר כלשהו יהיה לא מדויק בעליל.
    פשוט משוגע. חסר משוגעים?