שרוליק פרוש יצא מפגישה עם עו”ד ללום וצהל: “סגרתי את הפינה הזו”

משרד החינוך נבהל: יממה לאחר האולטימטום שקיבלו המשרד וראש העיר אלעד, מעו"ד ללום בדרישה לסגור מיד את 'השלוחה האשכנזית' של סמינר זלזניק - שיגר משרד החינוך דרישה אל ההנהלה: 50% תלמידות ספרדיות • עו"ד יואב ללום: "מתן רישיון למוסד גזעני הנה מתן פרס לגזענים" • ומה קרה בפגישה בין שרוליק פרוש ליו"ר 'נוער כהלכה'?
ד' כסלו התשע"ה / 26.11.2014 14:46

יממה לאחר האולטימטום ששיגר עו”ד יואב ללום, יו”ר עמותת ‘נוער כהלכה’ – כפי שנחשף באתר חרדים 10 – אל משרד החינוך ואל ראש העיר אלעד ישראל פרוש, בדרישה לסגור לאלתר את ‘השלוחה האשכנזית’ של סמינר זלזניק באלעד, מגיעה תגובת משרד החינוך.

מהתגובה עולה, כי במשרד החינוך מנסים לעשות כל שביכולתם כדי להרחיק מעל ראשם את הטענות כי המשרד מגבה אפליה וגזענות, טענה שלדעת בכירים במשרד עלולה להביא את כלי התקשורת אל העיר אלעד ולהחיות מחדש את ‘פרשת עמנואל’.

לפי הדרישה החדשה שהציג משרד החינוך להנהלת סמינר זלזניק, עליהם להתחייב שב’שלוחה האשכנזית’ של הסמינר, הפועלת מאז תחילת השנה ללא רישיון, ילמדו לכל הפחות 50% תלמידות ספרדיות. משרד החינוך מזהיר כי אם הדבר לא ייעשה – ייאלץ לסגור את ה’שלוחה’.  לפי דרישה זו על הסמינר יהיה חובה לקבל תלמידות החל מהרישום הבא מבית הספר ‘בית יעקב’, ולמעשה הוא יפעל כהמשך לבית הספר היסודי. הורי התלמידות כבר הביעו לפני מספר שבועות התנגדות לדרישה זו.

 עו”ד יואב ללום בתגובה: “גם אם הנתון נכון, ואני כלל לא משוכנע בכך, מתן רישיון למוסד גזעני שכזה הנה מתן פרס לגזענים. בנוסף, משרד החינוך נתן יד לעבירות על החוק בעצם הפעלת מוסד חינוך ללא רישיון”.

פרוש סגר פינה?

מאחורי הקלעים, מתברר, מתבצעים מהלכים רבים, הרחק מעין התקשורת, כדי לטפל ב’תפוח אדמה’ הלוהט הזה.

ראשית אנו חושפים כאן, לראשונה, כי לפני מספר ימים קבע ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, פגישה בהולה עם עו”ד יואב ללום. שני הצדדים אינם מגיבים או לא מאשרים ולא מכחישים את המידע. בפגישה, ניסה פרוש לשכנע את ללום “לרדת מהעץ”. על פי עדות גורם במשרד החינוך, הוא שמע במו אוזניו את פרוש אומר לגורם בכיר במשרד, לאחר הפגישה עם ללום: “סגרתי את הפינה הזו”. למותר לציין כי ללום לא ירד משום עץ לאחר אותה פגישה, ושום פינה לא נסגרה.

במקביל, ח”כ מיהדות התורה פועל ישירות מול שר החינוך שי פירון לטובת סמינר זלזניק. לפי מכתבו של עו”ד ללום – אותו חשפנו אמש, גם ראש העיר עובד למען ‘השלוחה האשכנזית’ של סמינר זלזניק.

הדמות הרוחנית מאחורי הסמינר הוא הגאון רבי משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקה. “צריך לבדוק האם יש קשר בין פתיחת דלתות ביתו של ראש הישיבה לפגישה עם שר הבינוי אורי אריאל השבוע, לבין הסיוע שמגיש ישראל פרוש לסמינר זלזניק”, אמר אחד מהורי התלמידות בסמינר ‘לדעת חכמה’ – הסמינר בו התנחלה ה’שלוחה האשכנזית’ של זלזניק, שמאז מוצא עצמו נפגע מהתנהלות הסמינר המתחרה.

הדמות הרוחנית מאחורי סמינר ‘לדעת חכמה’ הוא הגראי”ל שטיינמן. “אם אכן נכון שראש העיר מתערב לטובת סמינר זלזניק, הרי שהוא כופר בטובה שהביאה להמלכתו לראשות העיר בתמיכת ‘דגל התורה’ וחזון איש 5”, אומר הורה אחר בסמינר ‘לדעת חכמה’.

האיום של ללום

במכתב ששיגר עו”ד ללום אתמול הוא קבע:”התנהלות משרד החינוך לנוכח האפליה הקשה המתרחשת בבית הספר… וההתעלמות מהפניותיי שבנדון, הינה תמוהה לכל הפחות”.

הוא אף תהה מדוע משרד החינוך אינו נוקט בצעדי האכיפה הנדרשים, וסיים בדרישות הבאות:

“א.  להורות בצו ולאלתר על סגירת השלוחה האשכנזית.

ב. להורות על סגירת בית הספר תיכון בית יעקב החדש סמל 442269 עצמו המנוהל על ידי גב’ זלזניק, המפר את חובת השוויון והמפעיל שלוחה בלתי חוקית וללא רישיון.

ג. להורות על שלילת תקצוב מבית הספר לאור ההפרות הבוטות של נהלי משרד החינוך ומניעת שימוש בכספי ציבור לצרכים פסולים.

ד. להורות על הטלת סנקציות אישיות נגד מנהלת המוסד גב’ זלזניק הבעלות על בית הספר והמורות המלמדות בבית הספר האשכנזי המפלה, לרבות שלילת רשיון הוראה.

ה. להפסיק את תמיכת משרד החינוך בעיריית אלעד בגין בית הספר, עד אשר תיפסק האפליה המנויה לעיל.

באם לא יבוצעו כל הנ”ל, עד ליום 26.11.14, “לא תיוותר בידי מרשתי כל ברירה אלא לעתור לערכאות המתאימות”.

 “רישום נפרד ומיוחס”

הפרשה כולה החלה לאחר שלקראת שנת הלימודים תשע”ה הוקמה ‘השלוחה האשכנזית’ בתוך סמינר זלזניק. משרד החינוך קבע חד-משמעית כי הרישום אינו חוקי, ועד היום פועל הסמינר מבלי שיהיה ברשותו סמל מוסד, כחוק.

הסמינר התמקם בתוך שטח של סמינר ‘לדעת חכמה’, משתמש בסמל המוסד שלו, וכן במבנים שהוענקו לו. בשל כך נאלצת הנהלת ‘לדעת חכמה’ לפעול מתוך גינה ציבורית ומבלי תנאים מינימאליים נאותים.

מי שנכנס לתמונה כבר מראשית הקמת ‘השלוחה האשכנזית’, היה עו”ד יואב ללום, שקיבל פניות של הורים, בעיקר לבנות ספרדיות, שמחו על הליך הרישום.

בחודש אב פנה עו”ד ללום למשרד החינוך, בדרישה להפסיק את הרישום הבלתי חוקי: “הרישום לספרדיות נעשה בבית הספר, זאת כאשר לאשכנזיות נעשה רישום נפרד ומיוחס בעזרת נשים של אחד מבתי הכנסת באלעד ואשר הקלטה של הנעשה בו הועברה לעיון המשרד וכללה ביטויים קשים מאד”, כתב ללום.

בעקבות המכתב זומנה מנהלת בית הספר, לאה זלזניק, לשימוע, והוחלט על ביטול הרישום ופתיחתו מחדש. בהמשך בוצע הרישום מחדש, אולם גם אחרי הרישום החדש, קיימת אפליה בכיתה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקופחים מושפלים מסכנים
    26/11/2014 15:37
    ציוני גזעני
  1. מה הם חושבים, כל בר דעת לא מבין מה בדיוק הם רוצים במלחמה שלהם, להיות בכוח במקום שהם לא רצויים ולא מסופתיים הרי כל צד הוא מנטליות שונה . מה הנאתם של מפוקפקים אלו שבכוח דוחפים את עצמם במקום שהם לא רצויים חסר להם סמינרים ובתי חינוך המתאימים ואופייניים לאופיים, אולי זה כל מטרתם לא את טובתם הם צריכים ושואפים אלא פשוט להצר לסובבים כמו רח”ל בני דודינו המתאבדים ימ”ש
    הגיע הזמן להשכיל שמה שלא רצוי לא עובד בכוח כפי שבעל לא יכול להכריח בכוח את אשתו לחיות אתו יחד בכפיפה אחת.

  2. למה הספרדים רוצים בכוח להיות בסמינר אשכנזי?
    26/11/2014 23:12
    יעל
  3. מה זה רגשי הנחיתות האלה של ללום?

    • אוראל   27/11/2014 09:31

      זאת הבעיה שאתם חושבים שהסמינר שייך לכם, מוסדות לימוד לא אמורים להיות ספרדים ואשכנזים. הם אמורים להיות מוסדות לימוד נטו

  4. מערכת המשפט עצמה על טהרת האשכנזים או משוכנזים
    27/11/2014 10:23
    c
  5. כמה ספרדים יושבים בבית משפט העליון? כמה אחוז מהפרקליטים ספרדים?
    ברור שהספרדים מעניינים את המשפטנים רק בכדי לנגח את החרדים ולעקור את התורה