המפכ”ל תוקף: ”חברי הכנסת לא מבינים מה הם מדליקים”

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו מתח בכנס שדרות לחברה ביקורת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לאפשר לאנשי ימין לעלות להר הבית • "הזהרנו כל הזמן שצריך לעזוב את הר הבית'' • "אסרתי על פייגלין לעלות להר, עד שלא היה לי גיבוי מהיועץ"
יוני גרין
ג' כסלו התשע"ה / 25.11.2014 15:41

מפכ”ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו מתח ביקורת אחר הצהריים (שלישי) על החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לאפשר לאנשי ימין לעלות להר הבית.

” הזהרנו לאורך כבר למעלה משנתיים, תעזבו את הר הבית בשקט” אמר דנינו בפאנל מפקדי משטרה בכנס שדרות לחברה וידידות המתקיים היום בדרום. “אנשים הציעו הצעות חוק ותיקנו תקנות לשנות את הסטטוס קוו, הדבר הזה צבר תאוצה, הקיצוניים השתמשו בזה והפכו את זה להסתה ממש ברורה.

“מה שראינו זה באמת גלים, לאט לאט, וכל הזמן אמרנו חברה תרגיעו, תרגיעו”.

המפכ”ל המשיך לתקוף “אנשי ימין קיצוני”, וטען כי הפכו את הר הבית לאג’נדה. ”כל הזמן הזהרנו שצריך לעזוב את הר הבית. חברי הכנסת לא מבינים מה הם מדליקים, וזה לא נכון לגעת בסטטוס קוו. צריך להיות רגישים – עד היום אינתיפאדת 2,000 נקראת ‘אל אקצה’ כי היא התחילה שם”.

“כל מי שרוצה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית – אסור לו לעלות לשם”, אמר דנינו.  “אסרתי על פייגלין לעלות להר, עד שלא היה לי גיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה. זו היתה טעות לאפשר לעלות למי שהוא סמל לשינוי סטטוס קוו”.

דנינו אמר עוד: “אנחנו רוצים שקט ולהחזיר את הביטחון. אנחנו כל הזמן אומרים ‘בואו נעשה הכל כדי לא לדרדר את המצב’. שוב ושוב אנו חוזרים להר הבית. זה מקום מקודש להרבה דתות ואנו אמורים לשמור על הסטטוס קוו כדי לשמור שם על השקט”.

 דנינו סיפר כי השוטרים פועלים בימים אלו במשמרות של 12 שעות, כפי שהיה במבצע צוק איתן. ”ביטלנו חופשות, גייסנו שוטרים ומשמר אזרחי. אני סבור שבימים כאלה צריך להוריד את הסבלנות לגילויי הסתה לגזענות. אין לנו ברירה – צריך להחזיר את המדינה למקום שפוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות