ח”כ ישראל אייכלר: “להקים גדר מערכת אלקטרונית בחלקות שונות בהר הזיתים”

יוני גרין
|
ג' כסלו התשע"ה / 25.11.2014 15:23
ח”כ ישראל אייכלר קורא לראשי המדינה והעירייה: “להתייחס אל הר הזיתים כאל ישוב מבודד, הנתון לסכנה של פיגועים” • “זה לא נעים זה אפילו נורא אבל ההכרח לא יגונה”

בעקבות חוסר האונים שמשדרת המשטרה אל מול חילולי הקברים וידויי אבנים אל רכבי הנוסעים בדרכי הגישה  להר הזיתים, קרא ח”כ ישראל אייכלר אל ראשי המדינה והעירייה, להתייחס אל הר הזיתים כאל ישוב מבודד, הנתון לסכנה של פיגועים – ולא לחכות שיקרה משהו נורא יותר.

בסיור בשטח שערך השבוע עם מפקד המשטרה בהר הזיתים, עלה כי בימי שיגרה פועלים במקום שוטרים וניידות בודדים. “אם הר הבית מצדיק 400 שוטרים קבועים, הר הזיתים מחייב לפחות 40 שוטרים ו-4 ניידות סיור לאבטחת הנוסעים מפני התקפות אבנים ובקבוקים, על הצירים המוליכים לבית הקברות העתיק ביותר בארץ”, אמר ח”כ אייכלר.

“מי שמגיע להר הזיתים מצד הר הצופים, צריך לתאם מראש עם חברת האבטחה לקבלת ליווי, כדי לא להיקלע למטר אבנים בדרך”, אמרו אנשי האבטחה.

במכתב אל ראש הממשלה ואל שר הבינוי וראש העיר ירושלים כותב ח”כ אייכלר:

“אין מנוחה לחיים ולמתים כאחד, בהר הזיתים. אנו חייבים להודות שאין שמירה אפקטיבית על שלימות הקברים בהר הזיתים ועל שלומם של המתפללים והמבקרים בהר.

“לכן, אבקש להציע הקמת גדר מערכת אלקטרונית סביב חלקות הקברים בהר הזיתים הנתונים בסכנה ולהגן על המבקרים, כמו שעושים סביב יישוב של דיירים חיים ביהודה ובשומרון ובאזור הספר בגבולות המדינה.

“זה לא נעים זה אפילו נורא אבל ההכרח לא יגונה. אין שום דרך מעשית אחרת להבטיח את שלום החיים ואת כבוד המתים.

“כשם שהכותל המערבי ושאר האתרים במזרח ירושלים מאובטחים, אין סיבה להפקיר את הר הזיתים. אנשים עלולים ח”ו להיפגע על ידי מחבלים המתרוצצים בין הקברים בימים לרבות הלילות. שלא לדבר על הפגיעה בקברים עצמם וחילול כבוד המתים הקבורים שם מאות שנים”.