אריאל: “במקום קרבות רחוב של אגו, שיסגרו הכול תוך 20 דקות”

שרי רוט
|
ג' כסלו התשע"ה / 25.11.2014 12:13
שר הבינוי אורי אריאל אמר בכנס שדרות לחברה: ״פעם ראשונה בתולדות מדינת ישראל שאם תיפול ממשלה – זה יקרה כי אף אחד לא רוצה” • לפיד: הפוליטיקה הישנה מובילה אותנו לבחירות מיותרות

שר הבינוי אורי אריאל אמר בכנס שדרות לחברה: ״זאת תהיה פעם ראשונה בתולדות מדינת ישראל שאם תיפול ממשלה זה יקרה כי אף אחד לא רוצה. ולמה? מרוב שקדושת האגו גוברת על קדושת הדברים החשובים באמת”.

אריאל הוסיף: “במקום לנהל קרבות רחוב של אגו היה עדיף שכל החבורה הזאת שממלאת את מהדורות החדשות בימים האחרונים תכנס לחדר אחד, תסגור את הדלת ותגמור הכל תוך 20 דקות.

“מה שמעניין היום את הציבור זה המצב הביטחוני, דיור ויוקר המחיה. ואנחנו מחויבים להמשיך את מה שהתחלנו ולתת לציבור מענה. אני אומר לכל החבורה הזאת – בואו ולא נמנע את הפתרונות שהבאנו עד היום. נשב יחד ונפתור את הדבר הזה ותמשיכו הלאה. לטובת מדינת ישראל”.

שר האוצר יאיר לפיד ניצל הבוקר (שלישי) את נאומו בכנס שדרות לחברה כדי לנסות להסביר, לשיטתו, את המשבר הקואליציוני החריף שמאיים על הממשלה. לפיד האשים את הליכוד בהתמקדות בפוליטיקה קטנה שפוגעת במדינה.

“הפוליטיקה הישנה מנסה להחזיר אותנו אחורה לעסקנות וסחטנות ומשחקי אינטרסים ושחיתות שלטונית”, אמר לפיד. “מוכרים את המדינה בשביל פריימריז וקבלני קולות. לאף אחד לא אכפת מהמדינה כי מה שחשוב זה חברי מרכז וסידורי עבודה אחד לשני. הם כל כך מנותקים שהם מובילים אותנו לבחירות מיותרת לגמרי”.

יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג עקץ בנאומו את יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט וח”כ זאב אלקין: “נפתלי אבו עלי ואלקין הזאב מתחרים ביניהם מי מכשכש חזק יותר בכלב, בינתיים המדינה היא שמשלמת את המחיר. עד פירוק הממשלה, עלולה להתפרק המדינה”.

כנס שדרות לחברה וידידות נפתח היום זו השנה ה-12, וכמדי שנה הוא מביא אליו אישי ציבור רבים ובהם שרים, חברי כנסת, ראשי הרשויות המקומיות בדרום הארץ, מפכ”לי המשטרה לשעבר ובכירי השירות הציבורי.

הכנס מתמקד השנה, בין היתר, בהשלכותיו של מבצע ‘צוק איתן’ על החזית המדינית, והתרחבות הפערים הכלכליים והחברתיים בישראל.